Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om CPI! [1] 2 3 4 5 ... 38 39

2006-09-18, 19:55#1 
_bengan
Medlem

Hejsan! startade denne tråden för alla som har en Cpi scooter elr cross. Jaga har lite problem med min oliver city så tänkte att de skulle vara lättare å hjälpa varandra när vi har typ likadana moppar. Nån mer som har problem med bensinmätarenm.m, elr nån som ska styla sin moppe? Skriv allt ni känner för!!

CPI!!!!!!!!happy

2006-09-18, 19:58#2 
såpa
Medlem

hello, tänkte byta min sport och köpa en cpi oliver city! grymt snyggdrool nu är min fråga hur den går, toppfart acc m.m cpi hussar krånglar ju bara, gör denna det med?angry

2006-09-18, 19:58#3 
cpidegen
Medlem

tjena har en oliver city 06,a kört 200 mil me den nucool, innan jag drog variatorbrickan, drog den ja ca 45-50 på raka, max 55 nerför. Axxet är bra på den! men utan bricka så blir inte axxet ändrat samma axx, men nu gör den ca 55-60 på raka, o 70-75 nerför!smile blir mkt snabbare med dragen bricka!, men jag ska försöka och nu skruva upp hela avgsaröret och kolla om det finns någon plugg finns det så ja då kommer den dra ca 70 på raka o maxa mätarn nerför!!drool

Men har du kanske nån annan fråga sen så ere bara o skriva!, eller om du hittar nån information om plugg i avgasröret får du gärna skriva! eller information om hur man ficksar bort strypningen i luftburken!

Mvh robin!

2006-09-18, 19:58#4 
cpidegen
Medlem

oj glömde skriva att min moped har aldrig krånglat har varit bra, förutom att bensinmätarn hakade upp sig o inte funka:S men den funkar igen , bara nåt som haka sig, allt funkar utmärkt!,,grin

- Inlägget ändrat 2006-07-03, 00:21 av cpidegen

2006-09-18, 19:58#5 
F4L4X
Nykomling

hur mycket kostar denhappy

2006-09-18, 19:58#6 
cpidegen
Medlem

man ska såklart köpa den på, www.dinhoj.se, min kostade(CPI Oliver City 06.a, helt sprillans, 13 tusen nåt sånt kom inte ihåg men det står priser på sidan!,

2006-09-18, 19:58#7 
CpiOliverSport
Medlem

CPIDEGEN!!! Skulle du kunna förklara var den sitter? har öppnat variatorn å kollat, trodde jag hade hittat den men så sa en kompis att det inte var den så jag sket i å ta bort den! kan du förklara var den sitter?(gärna med bilder) :D

- Inlägget ändrat 2006-08-01, 11:55 av CpiOliverSport

2006-09-18, 19:58#8 
cpidegen
Medlem

alltsåå, bara du öppnat o det så ser du ringen , en ganska stor ring ganska tjock, bakom den sitter en liten ring som e skit tunn den lilla tunna ska du inte ta bort, men den tjockare , som är variatorringen ska du ta bort, hel enkelt o ta bort, och jag kan rekommendera att du köper en trimkrök till din jag ska göra det, alltså Det (främreavgasröret) samt ett litet större huvudmunstycke till föggen och nya vikter, då kommer min Cpi olivercity 06.a, körd nu ca 270 mil att göra ca 75-80 , med assa bra effekt:) och bra axx!, Mvh robin!

2006-09-18, 19:58#9 
CpiOliverSport
Medlem

Jag kan inte så mycke om vikter! men vad föreslår ni för vikter jag ska på min cpi oliver sport för bättre axx?

2006-09-18, 19:58#10 
cpidegen
Medlem

tyvärr så vet jag inte det med vikterna, men jag hitta ett trimmkitt först till cpi, (en dansk sida var det) men dom sålde bara inom danmark så kunde tyvärr inte köpa därifrån:(. men beställde nu istället från S-a, Scooter-attack, där får man bara kröken, men sen ska jag köpa munstycke också, storlek 57,5 lr 58 är rekommenderat att byta till om man köper den urpluggade,grövre kröken.

//DEGEN

2006-09-18, 19:58#11 
mopedgalenwike
Medlem

men hallå vad är bricka angry?

2006-09-18, 20:59#12 
KalleeBallee
Avstängd
Jag funderar på att köpa en cpi sm! Är det något att ha ? Jag frågade i en mc-affär, dem sa att packningar gick sönder hela tiden och massa skit.

2006-09-18, 21:12#13 
_bengan
Medlem

Jag köpte min CPI Oliver city i sommras begangnad, det e en 05, gått 265 mil!!
den toppar 45-50 i uppförsbacke 60 typ på raka, med bara lite nerför typ 70 orginal, ingenting e gjort med den, garanterat av förra ägaren och mej!!!

+snygg, bra pris ( mkt för pengarna) snabb, bra acc otrimmadhappy
- finns inget!! ska man va petig så e det bensinmätaren å givaren som e cp, fast kan ju åsså bara vara ett fel på just mingrin

Var drar man pluggen, tar bort ringen, å hur mkt fortare går den då??smile

2006-09-18, 21:35#14 
adde_90
Medlem

grabbar har en kompis som har en CPI Oliver City och den ör köpt på dinhoj i jönköpng:D
och när han skulle testa den första gången så körd ehan bara i 40 de första 2-30 milen sen han ivll toppa den en gång
grabbar den gick i 85raksträcka jag skojar inte 85!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
och ca 100 i neförbacke.
han låg jämsides en trimmad aerox som fan :s
den går helt perfekt:D
han vet inte vad som är trimamt han fick den så ny :S
inget effekt elr nått har han :s
Cp :S

2006-09-19, 20:30#15 
C22H28N2O
Medlem

Jag ska kanske köpa en CPI SX imorgon. smile

2006-09-19, 21:46#16 
_bengan
Medlem

asså e det nån här som fått problem med sadellåset?? mitt fastnade idag, nån som vet hur man får upp det igen?? har liksom lås m.m där i!!

hoppas ni fattar vad jag menar!!grin

2006-09-19, 21:51#17 
adde_90
Medlem

haha min kompis hade de en gång:D
hehe ta din hand under kåpan och öppna det underifrån:D
många av killarna här snor hjälmar så av cpiarna så jävla lätta er de:D
det bla. de lättaste mopparna att oppna sadeln :D

2006-09-20, 19:19#18 
_bengan
Medlem

men man kan väl försöka sätta en bricka för å så så att inte folk kommer in med fingret därgrin

2006-09-20, 22:17#19 
adde_90
Medlem

aa men ta en brocka av metal elr en liten box av typ gammal glass låsa elr nått osch lipp ut den och sätt fast under soh slruva fast*:D
för den är läätare att öppna än att pumpa däcket på en cykel :D
så sätt fast den säger jag bara:D

fan cpi är gooa moppar men diggar mer keeweyen :D

2006-09-20, 22:40#20 
adde_90
Medlem

sorry grababr för att jag skrev så kasst:(
mitt tangetbord är cp just nu:)
over To Ot Now:D

2006-09-21, 21:46#21 
_bengan
Medlem

Okej, men funkar verkligen en glasslåda??? kan man ju knäcka lätt, bättre med mettal väl??cool

2006-09-21, 22:03#22 
adde_90
Medlem

Bengan asså det funkar vad som helst typ:D
för kolla
det ligger ju under och du måst täcka den grejen som öpnnas och stänger.
,men asså den grejen ser ju ut som en cykles frambroms och så öppnar man den mee dra ti ll ävnster.
så om jag va du har jag bara klippt ut en grej va dsom heslt och skruvar fast så man inte komme åt.
det går plast allt går för när man tar in hnaden kommer man känna lådan och då boxar ma inte p åden bara låter den vara typdvs. bara nått osm täcker dne _D

2006-09-22, 21:56#23 
_bengan
Medlem

en liten omröstninghappy

Tycker ni nudebar är snyggt? varför tycker ni det? har ni förslag på vad man ska köpa för styre , var köper man styrstam till det? Är der inte svårt att byta styre?? Verkar väldigt svårt för där är en massa sladdar. Var ska man ha hastighetsmätare/bensinmätaren om man köper en?

2006-09-23, 16:19#24 
Fredells
Medlem

oliver city har 55 orginal munstycke va? Popcorn med väl ?

2006-09-27, 17:21#25 
cpidegen
Medlem

Tänkte skriva upp lite tips till att trimma din CPI !

1. Kör in din moped. Om den är ny. Ha en hyfsad gas så den går i ca 40km/h ca 30-50 mil. Du kan gasa fult men undvik detta utan ligg på en hyfsad låg nivå dom första milen du kör. Detta är för att motorn ska slitas in rätt! När du passerat en 50 mil så kan man dra upp moppen i 45-50 som den går max. Men man ska fortfarande köra lugnt ända till 100 mil. Det är det bästa.

OBS. Bra regel är att om man kör in mopeden bra från början så går mopeden bara bättre senare.

2. När du nu kört in mopeden.

Dra Variatorringen en slags ring tyngd som begränsar variatorn en del.
(Det finns FAQ i forumen hur man tar bort Variatorringen.)

Variatorringen gör att mopen går 10 km/h+ och mopeden går nu 55 km/h på raksträckan.

Men i en stor nedförsbacke varvar den upp mkt och kommer upp i en hastighet av ca. 70-75 km/h beroende på backens storlek och längd.

3. Vill du ha upp mopeden mera så finns det trim.

En bra grej är att man kan köpa lr det bästa att köpa ett beg. Aerox Avgasrör (det svarta orginal avgasröret.)

Eftersom Avgasröret är Strypt, så ska de avstrypas genom att ta bort pluggen och blindröret.
(Om det inte redan är avstrypt då du köper det beg.)

Med ett Aerox rör på en CPI så går mopeden bra. Mopeden får nu ett bra axx. Och går snabbt upp till en bit över 50km/h och därefter upp till ca. 70-75 km/h på raksträcka.

4. Om du vill ha ut kraften mer ska du köpa ett Avgastrimrör.

Finns många märken att välja bland då i olika prisklasser
och med vissa olika effektgivande,
Bättre axx, sämre axx fast bättre toppfart mm.
Dom kändaste och med bra kvalité är Gianelli, Hebo,
Tecnigas, TT "handmade" samt flera.

Nästan alla trim rör ligger nån bit över tusenlappen
och nån bit under i vissa fall av beg. köp.

Trimrören levereras oftast strypta då med en plugg
i mynningen som kan tas bort.

5. Ska man ha ut kraften totalt ska man köpa 70 cc
samt en ny förgasare.
Där finns det också nåra olika men med oftast med liknande priser.

Med en 70 cc och ett trimrör och ny, större förgasare. (också kanske byta av munstycke)
gör mopeden ca 95-100 km/h.

Det finns också möjligheter till att små trimma lite.
Lite fix i variatorn med att byta vikter o.s.v.
Eller att ta bort skorstenen
och då byta munstycke eller ev. sänka trottelnålen nått hack.

(Detta gällde alltså Cpi mopeder.)

Nån som har nåt mer att tillföra så skriv.

Mvh Degen.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Allt om CPI! [1] 2 3 4 5 ... 38 39

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (11):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder