|
| Allt om CPI! 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 38 39 | | |  |  | | 2006-12-04, 20:30 | #151 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | Nja alltså,, jag har gjort en träplanka(playwood skiva) själv,,aa jag skrev det föruttt,,,, skivan den sitter där vid hjulet både för att det är fettt snyggt och jag har min reg. skylt och för att det inte ska stänka upp massa skit mot fögge och så,,, riktigt snyggt iaf=) ,och tänkte också ficksa nåt längre upp och sätta men jag vet inte, är snyggt nu som det är:),,, Jag kommer iallafall gör ett PROJEKT på moppenet något efter jul då jag kommer beställa massor med styling mm. :) kmr tillbaks och skickar länk sen på mitt projket , börjar med det snart om ett par veckor;).
See you, Mvh degen | | | | | |  |  | | 2006-12-04, 21:18 | #152 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | Tjenare alla cpi:are , Jag har faktiskt funderat att på min Cpi Oliver City ta bort mätarn och allt! och göra till nudebar!, Alltså behålla framkåpan, lyset och allt men ta bort hastighetsmätarn,bensinmätarn och de längst upp så man får fritt där,, och sen köpa en Digitalmätare och sätta dit! Jag ska kolla upp lite på vad en mätare kostar och så, undrar bara om någon har gjort detta och kan berätta !! eller funderat på att göra !
Mvh Degen! | | | | | |  |  | | 2006-12-04, 22:06 | #153 | kimpan_ Nykomling
Medlem sedan: Dec 04, 2006 | hej jag har en cpi popcorn 02a vill veta om den har minarelli moror för jag ska köpa en 70cc cylinder som tyvär bara passar minarelli motorer och undrar jag om popcorn klarar ac 70 cc //kim | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 16:22 | #154 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | Yes box! den har en minarelli motor,( Liggande minarelli) Så det kommer och gå bra:)
Lycka till, Mvh Degen | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 18:53 | #155 | Cpi_Sport Medlem
Medlem sedan: Nov 30, 2006 | asså fattar inte hur du får din att gå så där fort jag låg och pressa min på flygraka i 72-74 km/h den går inte mer asså det är sjuk lustigt och sen som du sa med frontkåpan så måste du plocka bort styret för att få bort sen svarta kåpan under kåpan i fin plast om du fattar ska göra de på min men kan du beskriva lite mer hur du har gjort? jag har gjort allt utom 17.5mm fögge för att få upp min i mer speed nu! | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 19:05 | #156 | Fredells Medlem

eller..håller på att byta i detta nu xD, men blinkers skruvarna har gängat sönder så jag ska spraya med 5-56 sen ta en polygrip och vrida...men man mpåste ju ta bort blinkers..om man inte gör ett eget fäste, men det skulle va nice med miniblinkers uppe på framkåpan eller? 
EDIT: CPi sport, cpi oliver är mer strypt i variatorn än popcorn, oliver kanske ökar 10 km/h men popcorn bara 3-5 typ om man drar v ringen, eller typ inget på raka utan bara i backar...så är det allafall med min.
- Inlägget ändrat 2006-12-05, 19:06 av Fredells | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 19:47 | #157 | cpidegen Medlem

Okej! aa jag tänkte köpa blinkers (min blinkers, Tnt custom) både bak och sen till fram , vetefan hur jag ska sätta dom där fram men hittar nog nån lösning:). Men jag är faktiskt inte helt säker än om jag ska göra till nudebar, alltså köpa Downhill styre och sen en Digitalmätare med dom flesta funktionerna. Men hur faneme ska man göra för att få bort plastgrejsen som är runt man måste typ montera bort , styre o allt deee;P,, Men Är det jobbigt och göra det????
-----------------------------------------------------------------------------------------
Okej, Ja asså allt jag gjort på min moped är:
Byt till Ostrypt aerox org. rör, Tagit bort variatorring, Byt munstycke från 47,5 till 60 och tagit bort skorstenen, Runt 80 på raka och nerför så ja då räcker knappast mätarn till! Men med digitalmätare sen så ser man nog exakt:).
Jag plattan jag gjort är av en playwood skiva som jag sprejat svart och satt reg. skylten på:),
Jag kommer lägga in bilder på hur det ser ut , om det funkar;P,, Tänkte även sätta en planka där längre upp....
HUR FAN LÄGGER JAG IN BILDER!!!! HUR GÖR MAN??? :S 
- Inlägget ändrat 2006-12-05, 20:19 av cpidegen | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 20:11 | #158 | Dasboot Nykomling
Medlem sedan: Apr 15, 2005 | Hej jag har en cpi hussar som fungerat bra men en dag så funkade inte startmotorn ock skulle kicka i gång den.Men den startar inte.... Det kommer gnista och den får soppa Var ska jag börja leta efter fel?Jag har bytt startmotor men den fungerar inte i alla fall. | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 20:25 | #159 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | Okej, ja alltså har du trimat den på nåt sätt?, Du kan alltid testa med och spreja in RIKLIGT med startgas i luftburken och sen försöka få igång den, det är bra om man bytt muntycke och man itne får igång den som hände mej,,
Men jag jag vete tusen vad som kan vara problemet men skit i förgasaren kan det vara, den tände sa du och gav soppa, jaaaa det är väldigt svårt men byt ut tändstiftet , soppafiltret , byt lite smågrejer o så ska det kanske gå,,, men som sagt testa med startgas, annars blå igenom förgasaren med tryckluft rejält...
Ett mycket tråkigt problem, lägg ut en fråga på Forumet så fler kan se detta och du kan få svar, för det finns nog en del orsaker.
Hoppas jag bidragit till något iallafall , MVH Robin " DegeN " | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 20:28 | #160 | Cpi_Sport Medlem
Gianelli next 55-->82 munstycke dragen v-bricka dragen skorsten 5.5g vikter den var asså helt avstypt men gick endå bara som max 72 ungefär! på mätarn! | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 20:34 | #161 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | aha ok,, men duuuuu cpi_sport, hur lägger jag in en bild???????   | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 20:51 | #162 | Cpi_Sport Medlem
Medlem sedan: Nov 30, 2006 | de beror på om du vill ha den direkt i tråden eller en länk men lättast är länk!
http://www.imageshack.us/ den är lättast och bäst! | | | | | |  |  | | 2006-12-05, 21:28 | #163 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Så här går det till att lägga in bilder: Citat:
webmaster : Så här gör du: 1. Klicka på länken "Visa dina fotoalbum" ovanför "Förhandsgranska" 2. Skapa ett nytt fotoalbum och ladda upp bilder, eller välj ett av dina existerande fotoalbum 3. Under varje bild som du laddat upp finns en länk till den bilden - Kopiera och klistra in den länken i ditt inlägg 4. Markera länken och klicka sedan på bildlänks-knappen (längst till höger av kodknapparna)
Du kan också använda bildlänks-knappen på en bild som du laddat upp på någon annan server, t.ex. imageshack.us
--- Anledningen till detta nya är dels att kunna ha med många bilder i samma inlägg och dessutom att man ska kunna hitta alla uppladdade bilder i fotogalleriet. | | | | | | |  |  | | 2006-12-06, 19:00 | #164 | Fredells Medlem

Medlem sedan: Jul 24, 2006 | Det låter lätt och nice med lackad plywood som underkåpa...då slipper man modda egen o spackla o skit...om man e lat asså 
nja asså nej det e inte jobbigt degen att byta te nudebar, i början e man typ nervös eller jag var det, för att jag typ inte visste vad jag gjorde men allt ska ju bara bort, sen ere aslätt o sätta på de nya och jag ska inte köpa digitalmätare....bensin och olja håller jag reda på själv, ska köpa en cykeldata med typ 10 funktioner står asmycket och går typ upp till 80 km/h 
Popcorn med nudebar! (intemin) (inteskyddad)
 | | | | | |  |  | | 2006-12-06, 20:41 | #165 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | okej, aa Ida har jag ficksat nudebar på min! ! Blev fett snyggt, lite svårt i början o ta bort o massa men gick bra tillslut , ska behålla mitt org styre tänkte jag, snyggt faktiskt,, sen ska jag köpa en Universal mätare, med lite olika funktioner på, mätarn finns på typ alla moppesidor, scootech,startuning o säkert fler...
Du den där Cykelmätarn du ska köpa vart ifrån ska du köpa den?`?? skicka gärna länk på den!
men jag är fett nöjd nu med nudebarenn,, och när man har org styret är det som typ två fästen där kablar hade vart på, men har ju inga kalbar nu där, dom har jag ju tryckt ner under framkåpan så dom itne syns, och iaf på dom där "fästena" så har jag satt mina blinkers:), blev skita snyggt:), lite svårt o fatta vad jag menar med kan ta en bild och visa senareee 
Mvh Degen:)))))
- Inlägget ändrat 2006-12-06, 20:42 av cpidegen | | | | | |  |  | | 2006-12-06, 21:04 | #166 | Fredells Medlem

Medlem sedan: Jul 24, 2006 | men orginalstyret ser ju typ ut som -i__i- hoppas du fattar...tycker du inte det e snyggare med --- ?
www.teknikmagasinet.se -> Trådlös cykeldator Atech KSS08J/13 gå indär och sök på cykeldator, det kommer upp många nice...en trådlös måste man ju ha 
men det finns också på andra ställen såklaert | | | | | |  |  | | 2006-12-07, 15:52 | #167 | Cpi_Sport Medlem
Medlem sedan: Nov 30, 2006 | Berätta hur du gjorde jag vill ha bort min också men vet ej hur man göra för det är ju gaswire elkablar och skit däär inne ju! | | | | | |  |  | | 2006-12-07, 16:48 | #168 | Fredells Medlem

Medlem sedan: Jul 24, 2006 | asså börja med att ta av styrkåpan. det e svårt men du måste böja den så att sladdarna räcker, så att du kan ta ut den lite och skruva av instrumenteringen, när du har gjort det kan du ta bort den "yttre" styrkåpan helt. sen sitter det ju 2 skruvar på varje sida om elstartdosan, och dosan på andra sidan med, skruvar av dom och då delar ju dom såklart på sig...så låter du dom hänga löst....det e aslätt och ta av allting det sitter ju typ ihop med bromshandtag o allt...men när du ska ta bort gashandtaget, ta först bort den lilla "rullen", som sitter inuti elstartdosan, (och som gör att det gasar när du vrider på handtaget) annars går det inte att ta bort gashandtaget och då kanske vajern går sönder om du använder för mycket våld....fan vad mycket jag skriver
men sen taru bort framkåpan o typ skruvar upp den där bulten lite och drar av styret så att du kan ta av den inre styrkåpan. GL | | | | | |  |  | | 2006-12-07, 19:58 | #169 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | okej, tack fredells för länken ,, Bra hastighetsmätare!:)) men det ända egentliga negativa är att den då drivs med batterier;P, jobbigt att behöva byta batterier, sen så lyser vell inte den på kvällen?,, aja vore bättre att istället köpa en Universalmätare från startuning! som visar massor och som går på el från moppen, jag tror jag ska köpa en sån istället från Startuning,
den heter Hastighetsmätare Universal CE och den kostar 725:-, den verkar bra faktiskt , men man kan ju inte veta men har läst iallafall att den ska vara väldigt bra, nån som har en sån?????
Hastighetsmätaren, Välj mopedmodell sen tryck på Elektronik
aa förstår vad du menar, men jag ska nog behålla mitt orginal styre, orkar verkligen inte byta, va bara ett j*vla jobb att ficksa bort den där kåpan... så det blir bra det, och sytret blir snyggare sen med en mätare
Mvh Robin!
- Inlägget ändrat 2006-12-07, 20:13 av cpidegen | | | | | |  |  | | 2006-12-07, 20:10 | #170 | Cpi_Sport Medlem
Medlem sedan: Nov 30, 2006 | hmm verkar himmla svårt det där men asså tar du bort styrkåpan eller intrumentpanelen? och hur sitter de kablarna fast? och hur gör man me hastighets wiren när man ska plocka bort styrkåpan???? | | | | | |  |  | | 2006-12-07, 20:16 | #171 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | Du tar bort allt, så du har styret med den där kåpan under som du ska få bort, ryck ut alla sladdar, sen skruva av gasen och detpå ena sidan och sen på andra skruva av det, sen får man trycka igenom allt genom kåpan som ska bort... sen ere klart, det är faktiskt lite jobb, gjorde själv allt igår men det är lite jobbigt men GARANTERAT värt det kan jag säga
Om du har några fler frågor så ere bara o ställa , GD MVH Degen | | | | | |  |  | | 2006-12-07, 21:49 | #172 | Cpi_Sport Medlem
Medlem sedan: Nov 30, 2006 | fatta inte mkt men de löser sej när man ska ta bort de men asså hur gör man med alla kablar och hastighets wiren? det är de största frågorna! | | | | | |  |  | | 2006-12-07, 22:21 | #173 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | Alla kablar ska du koppla ur( dom är ihopsatta, man får dra ut dom, ja du ser sen,,,,) , och hastighetsvajern skruvar du ur från mätaren bara. Inget svårt, det svåra är bara sen och komma ihåg hur alla sladda satt ihop med varandra, men man kan se lite på kablarna hur dom ska sitta att det är en svart på en och sen på den andra en svart också, Ja FEtttttttttt svårrttttttttttt och förklara men skit samma,,,,, jag har inte satt mitt rätt en men man får försöka lite så ska det gå
Mvh DegeN | | | | | |  |  | | 2006-12-08, 15:04 | #174 | Cpi_Sport Medlem
Medlem sedan: Nov 30, 2006 | Ska nog inte ge mej på de där svårt att koppla tillbaka alla kablar rätt sen men aja ska kolla på saken! Men har en först och främst nu ska plocka bort fälgarna och lacka de nu så undrar jag är de så lätt de ser ut att plocka bort framfälgen me bromsbelägg,hastighets mätare osv??? | | | | | |  |  | | 2006-12-08, 15:56 | #175 | cpidegen Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | HJÄLP NÅN!, Asså jag har ju tagit bort min mätare och allt, jag har gjort till nudebar och då harjag ju kopplat ur alla sladdar sen när jag ska koppla in igen hur fan ska dom sitta, har försökt hittat vikka sladdar som ska sitta ihop med vilka,, har kopplat ihop allt, men min el funkar inte!!!, batteriet är helt ok för mitt neon fungerar men inte annan el som elstarten,tutan,blinkers,lyset fram,bak, hur ska jag göra??? Nån som kan ta bild på hur allt ska sitta så jag kan sätta allt rätt!!! Plz!!!
Ska iaf försöka och lista ut hur allt ska sitta, men just nu ser de ut som allt sitter rätt men fan ignen el funkar,,
HJÄLP MIG!
Mvh Degen. | | | | | |  |  | | Reklam: | BlueRide Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa... | Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder Allt om CPI! 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 38 39 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|