Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa bil
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Volvo 740 -88 Förstabil?

2006-09-16, 18:46#1 
Norden_AN
Nykomling

Hey!
En arbetskompis till min låtsasfarsa går i pension om 3 veckor och efter det tänkte han skrota sin vita Volvo 740 som bara en hjullagret fram bör bytas, bensinmätare visar fel och signalhornet ur funktion, avgassystemet bör bytas sen finns det väl mer småfix. Men Jag får köpa den för 2000 kr. Den har gått runt 37 000 mil. Bra som första bil eller? Jag fyller 18 i april och går första året på fordonsprogrammet och skall fråga om det går bra att ta in den där och fixa lite.

Kom med idéer och förslag.

2006-09-17, 20:22#2 
MiaMaria84
Nykomling

Jag hade själv en 740 som första bil och dom är lämpiga för det. Lättsamma, går jämt (iaf dom jag haft), lätta att laga, billiga delar. Att bensin mätaren är felande är ett vanligt problem på dom. Att tutan inte fungerar är nog jorden, va så på en av mina. Mina gick 54 och 56 tusen mil och dom går båda än i dag =)

2006-09-18, 14:20#3 
Norden_AN
Nykomling

Okey...ska väl köpa den och fixa den iaf. Men pga vikten har jag hört att den drar mycket soppa och är dyr att försäkra :/ Tänkte sätta på nån vinge bak och ev. hitta nå poiler och fixa lite dunk i den :) Men annars borde jag väl få minst 5000 för den om jag säljer den som den är? Den skall besiktas i oktober tror jag så då får man la reda på vad som är fel.

2006-09-18, 22:37#4 
MiaMaria84
Nykomling

Tror inte jag betalade så blodigt i försäkring och skatt, kommer inte riktigt ihåg, minnet är bra men kort... Min drog runt 0,7 vid vettig körning men inga problem att få upp den i litern om man ville det ;-)
Jag fick 4000 för min senaste och då va det oljeläckage längt bak på blocket när jag sålde den samt att den va bucklig på vänstersidan på skärm och dörr efter att en lastbil prejat migi in i vajerräcket, den hade då gått 56000 mil (!) så 5000 kan du nog få om den är i hyfsat skick, snygg och välhållen. Är ju en populär ungdomsbil, efterträdaren till 240. Se till att fixa hjullagret, tuten och avgasröret bara innan du besiktar, bättre med ett mer eller mindre fläckfritt papper än ett som är fyllt av anmärkningar. Bilden är på första bilen som gått 54000 när jag sålde den =)

2006-09-19, 13:12#5 
Norden_AN
Nykomling

Okey. Den skall besiktas i oktober. Tror du man kan köpa den, besikta den och sälja den och skriva vad som skall fixas. Lägga ut den på blocket för minst 4000 kr?

2006-09-19, 22:37#6 
MiaMaria84
Nykomling

Ja det tror jag, men se till så den går igenom besiktingen med så lite anmärkningar som möjligt då står den i högre värde. Sätt ut den lite högre än vad du har tänk få för den så det finns lite prutmån, köpare lyckas alltid hitta något som dom tycker drar ner priset. Lycka till!!

2006-09-20, 13:23#7 
Norden_AN
Nykomling

Okey. Tackar för hjälpen.

- Inlägget ändrat 2006-09-20, 13:23 av Norden_AN

Reklam:

Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil