|
| Körkort utomlands? | | |  |  | | 2005-03-28, 20:26 | #1 | krosse Nykomling
Medlem sedan: Jun 25, 2004 | Tjena! Vet ni om det är möjligt att dra iväg en vecka eller två till nåt EU land och ta sitt motorcykelkörkort där? Te.x Estland eller liknande. Det lär väl vara billigare, antar jag. Sen kan man väl bara göra om det till svenskt när man kommer hem? | | | | | |  |  | | 2006-02-07, 19:51 | #2 | dudute Nykomling
Medlem sedan: Aug 26, 2005 | Känner en som tog MC-körkort i Frankrike sommaren 2005. Han är fransman men bor i Sverige. Han betalade runt 600 Euro för ett paket med 20 timmars körning. I Frankrike måste man ta minst 20 timmar på körskola för att få köra upp så därför finns det bra paketpriser. Däremot tog det ca två månader. Han kunde ju bo hos sina föräldrar så det gjorde inte honom så mycket. Helst hade han velat gå en intensivkurs men han hittade inga.
Teorin verkar vara svårare i Frankrike. Det finns ett eller flera rätt svar på varje fråga. Om jag hade tid skulle jag satsa på att ta 20 körlektioner i Frankrike och sedan göra proven i Sverige. Fast min vän fransmannen tror inte att körskolorna i Frankrike tar emot utlänningar som inte bor i Frankrike så man kanske ska kolla upp det innan. | | | | | |  |  | | Reklam: | Stibix Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat. | Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Öppet MC-forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet MC-forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|