Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

  Insplanet - Jämför bilförsäkring

  Bilförsäkring


 

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Trimma VivaCity! [1] 2 3 4 5 ... 8 9
 
2006-08-27, 14:30#1 
Goose_sibbsky
Nykomling




Medlem sedan:
Aug 27, 2006
Hejsan!

Är det nån som har nårra tips på hur man trimma en vivacity!

Typ vilket effektrör, sportluftfilter, förgasarmunstyken och tändstift.

Tänk köpa:

Hebo variator
Leovince Handmade ZX effektrör
Racing Stage6 Mikuni TM24 / S6 TM24 LuftFilter
4,3g variator vikter
Boost Bootle Malossi
Och styling så klart!

Men vad ska jag ha för munstycke!

Kan man göra/köpa nått mer? (inte 70cc)

Hjälp mig trimma mopeden så den håller! grin
   
 
2006-08-27, 15:44#2 
P0JKEN
Medlem




Medlem sedan:
May 03, 2006
Sportluftfilter ? Sen är det väll att fixa 70 cc större fugge instryp etc.
smile
   
 
2006-08-27, 19:16#3 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Din setup ser ju rätt bra men ett tips ifall du vill ha den ultimata prestandan är att ha samma tillverkare på delarna så gott det går.Men i såna här setuper är det inte så jätte viktigt direckt men jag skulle ändå göra det ifall jag var dig.

tex:

Malossi Multivar=Variator
Malossi Fly Clutch=Sport koppling
Malossi Boost Bottle

Effektrör

leovince Zx är lågvarvigt o ger härligt acc o rätt så bra top hastighet men vid större setuper skulle jag inte rekdommera det men i ditt fall är ju det bra.Annars kanske ett Yasuni Z skulle nog sitta fint.

Sportluftfilter kan du vilket du vill på ett ungefär jag kör emd malossi e5 o funkar väldigt bra för mig.

Förgasar munstycken är svårt att förespå det får man testa sig fram lite är ju inte så dyra direckt men skulle tippa runt 80-90 ifall du ska sportluftfilter.

Tändstift:

B7HS är orignal ifall jag inte minns fel o det duger nog till din setup men ett lite kallare stift skulle nog inte skada typ ett B8HS.

Mer trimm:

Större förgasare men inte större en 17,5 ifall du har 50cc o skulle rekdomera dellerto för dom är bäst.Sen finns det ju Sport koppling oxå Malossi Fly clutch är ju väldigt känd o bra men iflal man inte vill kasta pengar på det o nöjer sig med lite mindre kan man ju köpa kopplingsfjädrar o tryckfjäder.Sen finns det ju kopplingsklocka som ger lite jämnare acc oxå men det bruckar bara använda till 70cc.Sen Multivariator ger inte så mkt till 50cc hjälper mest till 70cc men själv har jag malossi multivar och 50cc o det hjälper ju lite men inget större.
   
 
2006-08-30, 14:21#4 
Goose_sibbsky
Nykomling




Medlem sedan:
Aug 27, 2006
Trim!
Avgasrör Yasuni Z (Kevlar) (Strypt) 1618 kr
LuftFilter Racing Stage6 Mikuni TM24 / S6 TM24 - 48mm Anslutning , Blå 186 kr
Variatorrem Malossi Kevlar 254 kr
Boost Bootle Malossi 284 kr
Variator Malossi Multivar 627 kr
Koppling Malossi Fly-Clutch (107mm) 470 kr [ Är det 107mm på orginal? ]
Förgasare Arreche 17,5mm 627 kr
Huvudmunstycke Arreche - 080 25 kr

Styling!
Baklykteglas Transparent 98 kr
Baklyselampa - 12V 21/5W - Blå 19 kr
Blinkersglas-set Transparent 147 kr
Höjningssats SSP Variabel - Blå Eloxerad 205 kr
Bensinfilter - Blå 19 kr
Bensinslang - Blå 29 kr
Bromshandtagsgrepp - Blå 39 kr
Downhillstyre - Blå 313 kr
Fotplatta ODF Alu 343 kr
Handtag ProGrip - Svart/Blå 127 kr
Kickstart Peugeot - Karbon Blå 176 kr
Sidostöd TNT Chrom 166 kr
Styrstam - Blå Exolerad 313 kr
Variatorskruvar - Blå 88 kr

Frakt 150 kr
Moms 1264,6 kr
Totalt inkl moms & frakt 6323 kr


Skulle detta bli bra?grin
   
 
2006-08-30, 15:06#5 
millencolin...
Medlem




Medlem sedan:
Mar 23, 2006
det ser fint ut cool
   
 
2006-08-30, 16:15#6 
Regga_xD
Medlem




Medlem sedan:
Apr 23, 2006
Den här tråden handlar ju om vivacity trim så jag måste fråga lite.smile

Jag har en vivacity -02 (ej EU) med trim:
Lazer Xpro (högvarvigt sku jag tro)
7,5 grams vikter
Dragen variatorbricka.

Den toppar inte mer än 60 på mätaren angry
Vill ha tips så den går snabbare, :) Mvh Regg
   
 
2006-08-30, 16:30#7 
millencolin...
Medlem




Medlem sedan:
Mar 23, 2006
konstiga mopeden ni har då tounge
   
 
2006-08-30, 19:18#8 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Gosse_Sibbsky allt ser bra ut förutom variatoremen för kevlar är till högre setuper som 70cc o tror det skulle bli minskad effekt i ditt fall.Du kommer nog flygga fram på din vivacity måste skicka bilder och berätta om acc o vad den toppar när du är klar.

Sen till dig regga så har du ju rätt att ett lazer xpro är ju rätt högvarvigt men funkar ändå utmärkt till 50cc.Men 7,5 vikterna kan ju vara för tunga så den inte kommer upp i så höga varv och effektröret inte kommer upp tillräckligt i varv.Testa o köpa lite vikter för dom är ju inte så dyra direckt.Skulle rekdommera kanske 5,75 ,6,25 ,6,75 nåt sånt skulle jag tro på.för tycker ändå minst 70 ska du den göra med ett xpro.
   
 
2006-08-30, 19:59#9 
Goose_sibbsky
Nykomling




Medlem sedan:
Aug 27, 2006
Men vilket ska jag ha:

Variatorrem Malossi Special Belt
Variatorrem Polini Race-belt
Variatorrem RMS
Variatorrem Contitech
Variatorrem Doppler
Variatorrem DR
Variatorrem Top Performance

grin
   
 
2006-08-30, 20:40#10 
Regga_xD
Medlem




Medlem sedan:
Apr 23, 2006
Tack stolta smile

Men om jag byter te lättare vikter borde den ju gå saktare? confusedsad Eller vad tror du den kommer upp i? :) Annars vad mer ska jag göra ;P Vill få upp den i 75-80 kanske ;)
   
 
2006-08-31, 22:06#11 
Goose_sibbsky
Nykomling




Medlem sedan:
Aug 27, 2006
Vad gör ett Membranblock? det sitter väll mellan motorn och insuget?
   
 
2006-09-01, 16:58#12 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Gosse_sibbsky

Malossi Special belt skulle nog bli bra för dig pga du har ju allt annat i malossi typ.

Regga:

Citat av mig själv från tidgare inlägg :

Det alla tror om vikter är att desso lättare vikter desso bättre acc o desso tyngre desso bättre tophastighet.Det är inte helt sant faktisk för ifall jag sätter på 4 grams så kommer jag ha sämre acc en vad jag hade med 5,5 grams vikter på min speedfight för den skulle bara över varva.Sen med tyngre kan det bli så att den aldrig kommer upp i varv så den toppar bara 45 me ngår som fan i nedförsbackar.

Vikter spelar moppe tll moppe lite för alla mopeder varva lite anderlunda mot varandra sen så måste man även tänka sig för lite vad som blir bäst för just sin "setup"Assp man måste testa sig fram lite bästa är o beställa en porlni viktkit för 100 spänn o testa sig fram.Sen så är det lite svårt o säga hur mycket top hastighet du ska förlora när man inte vet vad vikter du ska o så.

Så den behöver ju gå saktare för man har lättare vikter helt tänket.
   
 
2006-10-21, 01:17#13 
Lindh_
Medlem




Medlem sedan:
Sep 28, 2006
vad tror ni om detta, funderar på en vivacity undrar ba om jag saknar något viktigt och vad ni tror den kommer gå i och om den blir hyffsat stark för att stunta lite med.
nått mer schysst man kan styla den me?
kom inte med onödiga komentarer, vet att jag tog me styling.
var köper man 12platta till vivacity?c

Avgasrör Techigas Tek Krom 1206 kr
XL Höjningssats Ecoline - XL - Aluminium 196 kr
Varvtalsregulator Switch 362 kr
Baklyse Lexus Style 245 kr
Boost Bootle Stage6 - Chrom 254 kr
Downhillstyre - Chrom 343 kr
Fotplatta ODF Alu 343 kr
Handtag ProGrip JetSki - Svart/Blå 137 kr
Kickstart Peugeot - Karbon Blå 176 kr
Sidostöd TNT Chrom 166 kr
Styrstam - Aluminium/Silver 313 kr
Bensinslang - Blå 29 kr
Luftfilter Stage6 Double Layer 284 kr
Cylinder Stage6 Sport Pro 70cc 1108 kr
Förgasare Stage6 PWK 21mm 774kr

Postförskott 50 kr
Frakt 100 kr
Moms 1248,6 kr
Totalt inkl moms & frakt 6043 kr

hade vart schysst me nått svar /A.
   
 
2006-10-21, 02:49#14 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Ta inte techigas ta ett leovince zx lovar dig att du kommer bli 1000000 gånger nöjadare med det
   
 
2006-10-21, 15:08#15 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Sorry för dubbel post men skrev det mitt i natten o vill att killen ska få bra setup som det bara går.

Ifall du ska stunta sak du ha en

Dellerto 17,5
Leovince ZX
Hemma gjord 12 platta

Sen cylindern kan vara för stark så du kanske måste byta vevaxel beror på lite hur vevet ser ut o vilken årsmodell du har
   
 
2006-10-21, 17:28#16 
Lindh_
Medlem




Medlem sedan:
Sep 28, 2006
schysst för svar broder ;)
det är en 02 som är inte krockad elr tappad elr nått 93 mil 30 moppe :) skriv upp motormässigt vad jag behöver för att komma upp på bakan ^^ 12 plattan får nog bli att jag gör den i slöjden. tack för svar
   
 
2006-10-22, 01:59#17 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Jag körde upp en viva orignal på bakan o stegra över men klara att hålla kvar mopeden :P
Sen kom jag på att din Cylinder Stage 6 pro sport måste du byta vevaxel till för den är för stark för orignalveven.En polare körde på det o det gick inte så bra.

Mitt Förslag på stunt setup då

Malossi Sport 70cc
Malossi Fly Clutch
Malossi Multivar
Malossi E5 Sportluftfilter
Malossi Boost Bottle
Delerto 17,5
Leovince Zx
ostrypt insug

Malossi viva al´a Stolt :P


- Inlägget ändrat 2006-10-22, 02:09 av Stolt
   
 
2006-10-23, 15:35#18 
Lindh_
Medlem




Medlem sedan:
Sep 28, 2006
vad är bäst Leovince zx elr Leovince rr? vad tror ni den gör om jag bara tar ett Leovince rr ( ostrypt ) och dragen V-ring ? så väntar jag me dom andra delarna till jul /A.
   
 
2006-10-23, 16:57#19 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Ifall du ska vänta med dom stora grejjorna skulle jag rekdommera

Leovince Zx
dragen v-bricka
tryckfjäder
kopplingsfjädrar 25 %

Jag skulle rekdommera Leovince zx mer till stunting än ett leovince rr..Detta borde du få upp den på bakhjul med rätt bra ändå tycker jag.
   
 
2006-11-03, 22:34#20 
dezze
Medlem


Medlem sedan:
Mar 16, 2006
Hey :D

Jag och min kompis skulle trimma hans Peugeot vivacity 05 och då drog vi variatorbrickan
och så satte vi dit en blackbox. Jag läste om att CDI-boxen skulle vara vid fötterna så jag skruvade upp underkåpan och hittade två st cdi-box liknande saker och kollade om jag hittade någon med en gul/blå sladd så man klunde koplan in blackboxen. Men på den ena så var det två st gul/blåa sladdar och på den andra bara en. Så vi koplade in den i den. sen tog vi ut moppen. Min kompis satte igång den och körde iväg. Han fick upp den i 55km/h sen stängde vi av blackboxen. Då när han skulle köra iväg så fick han upp den i ca 25km/h och då började det att låta som om den fick för mkt bensin :O så han stängde av moppen. Sen gick vi in och tog bort blackboxen för att vi trodde att vi kopplat den fel. Vi tog ut den igen och körde iväg. Då lät den som om den fick för mkt bensin igen. Vi tog in moppen och satte dit variatorringen och testade den igen. Då gick den som den gjorde innan vi trimmade den ca 55km/h. Vad kan det vara för fel??

///DeZZe o Emil

   
 
2006-11-05, 22:54#21 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Det skulle underlätta med bilder o så men jag kan tyvärr inget om blackbox men ska sätta mig in det tackvare farbror tog mig o nu vill jag ha lite säklerhet när jag trimmar..Så skulle gärna vilja ha svar på din fråga med o få lite mer info om blackboxar
   
 
2006-11-06, 09:18#22 
Mackvack
Nykomling




Medlem sedan:
Aug 27, 2006
HJÄÄÄÄLLLPPP!!!! Har en Vivacity som jag lagt på en 70cc cylinder, trimpipa å en malossi racingvariator med 8,5 grams vikter. MEN DEN GÖR BARA 60!!!??? har inte bytt gasare men munstyckat upp å flyttat nålen. NÅN som har nått tips?? Please!!!
   
 
2006-11-06, 09:18#23 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Du måste byta förgasare till större för få nån större effekt av ditt 70cc och även nytt insug.Skulle rekdomera en 19mm eller 21 mm förgasare
   
 
2006-11-06, 09:18#24 
Lindh_
Medlem




Medlem sedan:
Sep 28, 2006
har du tittat så att inte cdi-boxen är strypt på din moppe ^^
   
 
2006-11-06, 16:55#25 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Ifall man ska ha 70cc så måste man ha detta för få ut full effekt..

Cylinder:70cc Cylinder hällst inte en Sport cylinder för dom är svagare

Förgasare:minst en 17,5 förgasare o störst en 24 mm förgasare

Insug:Ostrypt insug

Variator:Dragen v-bricka

Avgasrör:Effektrör som är anpassat till 70cc

Cdi:ostrypt cdi ifall den nu är strypt

Vevaxel:förstärkt vev Ifall man har grövre än sport cylindrar

Koppling:Orignal men skulle rekdommera kopplingsfjädrar och tryckfjäder.

remskiva:Orignal ifall du inte har en stage 6 eller dylikt (värsting cylindrar)

Tänding:Sport så räcker orignalet men ifall du som sagt kastar på värsting cylinder så behövs det bytas.

ifall nåt av detta inte stämmer in så kan detta vara problemet på ditt fel.

//Stolt
   
 
Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum
Trimma VivaCity! [1] 2 3 4 5 ... 8 9

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida


Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  
 

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum