Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Guider & Recensioner
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Guide: Hur man laddar ner från RapidShare

2006-08-10, 17:46#1 
hogstedt
Medlem

Eftersom endel har problem med att ladda ner från RapidShare som är en väldigt bra host med stor upload plats så gjorde jag en Guide med bilder för att fler ska kunna förstå!

Jag använder min film, Bakhjulsträning 2 till guiden.

När du klickat på länken så kommer du till sidan där vi börjar, Scrolla ner tills ni ser denna ruta på bilden och välj inringade FREE

2006-08-10, 17:47#2 
hogstedt
Medlem

När du klickat på FREE så kommer det en ny sida, där säkert många fastnar.
Om ni kollar noga så är det en nedräknare mitt i texten, som ni måste vänta på.
Se bild

2006-08-10, 17:49#3 
hogstedt
Medlem

När denna nedräkning är klar så kommer det fram en ruta med en bild som föresteller 3 tecken, skriv in dessa i rutan bredvid och klicka sedan på Download from ....

Det ovanför behöver du icke bry dig om, den ställer in sig på den snabbaste upload servern.

2006-08-10, 17:53#4 
hogstedt
Medlem

Sedan kommer det en pop-up ruta där du får välja Öppna eller Spara
Om du väljer öppna så spelas filmen upp direkt, rekomenderas vid snabb uppkoppling.
Om du väljer spara så kan du spara filmen på datorn, och se den om och om igen!

2006-08-10, 17:55#5 
jasse
Avstängd
ohh bra hogstedt ,vart jobbigt att förklara två gånger samma sakgrin

2006-08-10, 18:38#6 
hogstedt
Medlem

Jag tänkte även skriva en liten guide till hur man laddar UPP på RapidShare! smile

Börja med att skriva in www.rapidshare.de i adressfältet.

2006-08-10, 18:40#7 
hogstedt
Medlem

Sedan kommer det upp en sida där du ska välja fil som ska laddas upp, tryck på Bläddra.. och välj din fil, sedan på OK

2006-08-10, 18:40#8 
hogstedt
Medlem

Nu börjar uppladdningen, detta kan ta en stund beroende på filstorlek. Du ser hur mycket som har gått och hur långt det är kvar i procent på sidan!

2006-08-10, 18:41#9 
hogstedt
Medlem

När uppladdningen är klar så blir sidan vit, det klickar till, och du får detta medelande:

2006-08-10, 18:46#10 
hogstedt
Medlem

Tryck OK i rutan och sedan scrollar du ner på sidan för att se 2 st länkar, Den första är till för att dela med dig filen, och den andra är ifall du vill radera den.
Kopiera första "Download-Link" och skriv in den på forumet för att låta andra få tillgång till filen. smile

2006-08-10, 19:02#11 
hogstedt
Medlem

Om du laddar ner FREE så kan du bara ladda ner 1 film / timme, Så om du laddat ner en film så måste du vänta 1 timme på att ladda ner en till smile

2006-08-11, 11:42#12 
hogstedt
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av QingQi
Då laddar du inte ner FREE,,

Man får betala ett medlemsskap och ladda ner/upp hur mycket som helst, eller så laddar man ner free och har ett begränsat antal nerladdningar / timme

2006-08-11, 12:54#13 
Andy_R_Xtreme
Medlem

Shysst att du la in en beskrivning.!!! Jag har inte vågat trycka nånstans förut för ja inte vill betala ^^grinhappy

2006-08-14, 02:16#14 
KeeW@yBoy
Medlem

bra o lätta anvisningar!! Tackar Tackar!!happy

2006-09-24, 01:52#15 
Wippan goes DT50..
Medlem

LOL på bruden i slutet cool snyggt fakad vurpa asså eller va de for real :P schysst rulle iaf men du borde lutat lite mer bakåt o parera me bakbromsen skitlöst om du håller på o slå runt ;9

2006-09-24, 11:19#16 
hogstedt
Medlem

Det var min syrra, och det var for real tounge
Jo, DÅ kunde jag inte köra på bakhjulet, men kolla in mina skills idag i min tråd smile

2006-11-05, 19:32#17 
daelim
Medlem

kan inte ngn som kan göra upp en guide för hur man lyckas med att köra på bak hjulet skulle vilja lära mig de vore väldigt bra om ngn kunde lägga upp en guide för degrin

2006-12-13, 06:10#18 
P0JKEN
Medlem

En bra Guide för nybörjare, Förmedla Guiden till folk. applause

2007-08-12, 12:48#19 
DukeNukem
Medlem

Hej.

Bra guide tounge
Ett tipps bara: man kan Resetta ADSL-modemet
så erhåller man ny IP och kan ladda ner från
Rapide utan tidsförluster devil

MV/DukeNukem

2008-04-30, 23:15#20 
Lucke__
Medlem

DukeNukem eller så använder du en proxy. Lite krångligare men det fungarar ibland till och med bättre då du inte alltid får en ny IP när du resetar modemet. Internet Explorer har en bra funktion där du helt enkelt skriver in IP adressen till proxyn och ansluter via den. Och för er som inte vet vad en proxy är eller hur den fungerar kan jag ganska enkelt visa hur den fungerar:

Internet Explorer -> Proxy server -> Internet = annan IP adress.

Men om du ska använda en proxy kolla att den e gratis så du slipper betala. Samt kolla att den inte är död och hur fort den går. Jag vet att det hela låter ganska krångligt om du inte växt upp framför en dator som jag. Men det är inte så krångligt igentligen. För mer information kolla Wikipedia info om Proxy

Eller kolla lite på internet. Att använda en proxy är ett av dom bästa tipsen för att dölja eller använda en annan IP. Du har kvar din originala och riskerar inte att förlora denna. Proxy bara döljer din IP och visar en annan för dom internet sidor du är inne på. Och nej Proxy är inte ett program eller nått du laddar hem för er som undra.

Hoppas att det hjälpte!

MVH Lucke__

Reklam:
Besök BlueRideBlueRide
Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa...

Du är här: Forumstart » Mopeder » Guider & Recensioner

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Guider & Recensioner)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (7):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Guider & Recensioner