|
| s40?!? | | |  |  | | 2006-07-30, 18:53 | #1 | FlickanM Nykomling
Medlem sedan: Jul 30, 2006 | Hej hopp! Jag är en tjej på 20 år som har haft körkort i 2 år. Har fram tills nu kört en Golf CL -89. Hon har ställt upp för mig i alla möjliga komplicerade situationer och aldrig gjort mig besviken. Tyvärr börjar min bettan bli till åren och rost och olika fel börjar uppstå. Känner inte för att lägga mer pengar på henne nu. Så nu hade jag tänkt köpa upp mig litegrann. Visst gillade jag min golf som var pigg för att vara en gammal dam!  Jag är lite svag för VOLVO i allmänhet. Helst av allt skulle jag vilja ha en s60. Men de kostar lite väl mycket för min börs. Jag hade inte tänkt lägga mer än ca 70 000kr. Har hittat en del fina s40... Det jag KRÄVER som ska finnas i bilen är AC eller ECC. ABS-bromsar och servostyrning. Eftersom detta är en lyx som jag inte har nu! Även dragkrok måste finnas till båtkärran! Min fråga är, hur mycket kostar det sen att äga en s40?? Dricker de mycket bensin? Vad ligger försäkringen och skatten på??? Jag är ingen fartdåre och håller hastigheter rätt bra! Men vill heller inte ha en slö bil som knappt kommer upp för en backe. (Bor inte inne i stan precis).  Jag vet att AC och större motor betyder mer bensin.
Endast seriösa svar tack...
Tack på förhand!! | | | | | |  |  | | 2007-01-27, 10:48 | #2 | Xinga Nykomling
Medlem sedan: Mar 07, 2005 | Sitter själv på en V40 2.0t -99 som gått 10.000 mil (med dragkrok & AC)
Det är en skön bil att köra och den drar runt 0.85/milen blandad körning utslaget över året. Om det finns något jag skulle vilja ha annorlunda med modellen så är det vägljudet som är en aning högt. Om man är ovan med modellen så kan man även uppleva att den är känslig för spår i vägen.
Om du sitter på 70' så borde du kunna hitta både S40 & V40 av årsmodell -99/-00 som passar din plånbok (jag skulle kanske vara intresserad av att sälja min för 70') | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Audi, A6 Allroad 2,7T Quat
- BMW, 325i
- Jaguar, xj 8 4,0
- Volkswagen, Jetta
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT