| Allt om Peugeot Speedfight (Alla årsmodeller!) 1 2 3 ... 7 8 9 10 [11] 12 13 14 |
| |
 |  |
| 2008-05-24, 06:27 | #251 |
Kazamu Nykomling

| | |
| |
 |  |
| 2008-05-24, 06:27 | #252 |
dann_p0nken Nykomling
Medlem sedan: Sep 01, 2007 | Hur gör man med pluggen eller vad det är i luftburken ? helst snabbt svar. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-24, 06:27 | #253 |
Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | Min Speedfigt är en 03´a, vet nån om den då är strypt i cdi´n?
undar då jag varit uppe i över 80 på MÄTAREN på den men när vi skulle tetsta med GPS låg jag på 55.. 
Fast då var det bara en sträcka på ca 200 meter när vi testade med GPS, och när jag kom upp i 80 på mätaren så var det en sträcka på ca 800m.. 
Nån som vet? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-24, 06:27 | #254 |
Hazel-nut Medlem

//Hazel-nut |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-24, 06:27 | #255 |
Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | Ok, blev lite fundersam då när jag köpte den så var den trimmad o jag provkörde så låg den i ca lite över 80km/h på mätaren, men stryper CDI``n vid högre hastigheter eller?
Och jag vet att den var trimmad då.. :S |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-24, 06:27 | #256 |
Auroros Medlem

Medlem sedan: May 21, 2007 | Luftstrypningen är en vit sak som sitter i den långa smala luftburken som man knappt ser, det finns en guide om hur man tar bort den. vilka skillnader blir det om man köper ostrypt CDI? Och var sitter den? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-24, 06:27 | #257 |
speeeeeeeedfight Nykomling
Medlem sedan: May 12, 2007 | cdin på speedfight sitter vid batteriet. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-24, 14:43 | #258 |
DreamEX Medlem

Medlem sedan: Jul 27, 2006 | Ska byta vattenpumpskåpa på min speedfight, då ska man tydligen tömma systemet på kylarvätska, hur/vart gör man det ?
M.P |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-28, 10:13 | #259 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 | Nu har den slutat att vandra, ökade däcktrycket så försvann det vingliga i högre farter.
Ett annat problem som har uppstått är att i farter från 65 km (på mätaren), så blir det ett skrikande ljud från variatorn som börjar försiktigt och ökar med farten till ett ganska högt ljud. Jag uppfattar som om det kommer från dom bakre regionerna av variatorn.
Den axar bra går hur fint som helst och är helt tyst upp till denna fart. Direkt du släpper gasen så upphör ljudet.
Snälla hjälp, vad kan det vara.
Ställer man den på centralstödet och varvar den så hörs ingenting
- Inlägget ändrat 2008-05-28, 10:50 av Justjoking |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-28, 22:36 | #260 |
Kladdkakan Nykomling
Medlem sedan: Jun 07, 2007 | Drog varitorbrickan i fredags, gick asbra! Toppade ca 70 på rakor med hyffsat axx mellan 40-70 ungefär. 1-40 var som det var innan. Jag kör fortfarande med samma Munstycke och allt, då folk säger att det inte behövs större munstycke efter variatorbrickan. Men idag gick den mycket segare 40-70. Kom bara upp till 60-65 och axxet var sämre från 40.
Vad ska jag göra? Är det tändstiftet eller något? Kanske behöver jag byta upp 10 storlekar på munstycket ändå? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-31, 18:53 | #261 |
badgerman Nykomling
Medlem sedan: May 04, 2008 | Hej ska köpa en speedfight nu beg. Undrar om det är någon skillnad på prestandan på de olika årsmodellerna? jag vet att utseendet skilljer sig och så men är det något annat på moppen som är annorlunda med en tex 02 och en 05?
Tacksam för svar  |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-03, 11:17 | #262 |
Justjoking Medlem

Jag har sökt på problemet och endast hittat en som har haft något liknande problem och det var en Gilera runner för länge sedan.
"Ett annat problem som har uppstått är att i farter från 65 km (på mätaren), så blir det ett skrikande ljud från variatorn som börjar försiktigt och ökar med farten till ett ganska högt ljud. Jag uppfattar som om det kommer från dom bakre regionerna av variatorn.
Den axar bra går hur fint som helst och är helt tyst upp till denna fart. Direkt du släpper gasen och farten sjunker så upphör ljudet.
Ställer man den på centralstödet och varvar den så hörs ingenting"

|
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-03, 18:36 | #263 |
ztenoz Medlem

Snälla hjälp vad kan det vara::
Jag har sökt på problemet och endast hittat en som har haft något liknande problem och det var en Gilera runner för länge sedan.
"Ett annat problem som har uppstått är att i farter från 65 km (på mätaren), så blir det ett skrikande ljud från variatorn som börjar försiktigt och ökar med farten till ett ganska högt ljud. Jag uppfattar som om det kommer från dom bakre regionerna av variatorn.
Den axar bra går hur fint som helst och är helt tyst upp till denna fart. Direkt du släpper gasen och farten sjunker så upphör ljudet.
Ställer man den på centralstödet och varvar den så hörs ingenting"
|
jag är NÄSTAN helt säker på vad det är som tjuter, det är din drivrem som är gammal, den kan börja slira när den är gammal o "tänderna" på den är slitna, och vf det inte tjuter när den är på stödet är för att hjulet inte får något motstånd.
MVH
Z |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-05, 10:47 | #264 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 | jag är NÄSTAN helt säker på vad det är som tjuter, det är din drivrem som är gammal, den kan börja slira när den är gammal o "tänderna" på den är slitna, och vf det inte tjuter när den är på stödet är för att hjulet inte får något motstånd.
MVH
Z ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hoppas datt du har rätt. Min son sa att när han kör så slutar det när mataren kommer över 75km. Jag har beställt en ny rem, hoppas det hjälper den som sitter där ser väldigt fin ut. Men jag kollade inte tänderna så noga då. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-08, 22:55 | #265 |
pojkenR-cup Nykomling
Medlem sedan: May 12, 2008 | Jag är inte bra på moppar, men försöker lära mig . Har en peugeot speedfight R-cup (vattenkyld), undrar några grejer ;
Jag ska köra in den egentligen, men vet inte villken fart jag ska ligga ungefär, har legat i snitt 40 och drar på max ganska ofta. Är det viktigt för denna moppen att köras in ? Har kört 16mil så här, ska jag börja köra lugnare eller är det försent ?
Vill gärna få bättre axx senare och tänkte byta variatiorvikter men vet inte till vad för att få det som ger mest utav det, undrar också om det finns något mer man kan göra för att fixa axxet eller lite på topfarten ? Vill inte rå trimma, men vill ha jävligt nice axx. Tack på förhand, behöver verkligen hjälp |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-10, 17:47 | #266 |
JornBoarenSpeedF.. Medlem

Jag har vurpat lite med mopeden båda håll faktiskt Nu är det så att det är en himlans massa repor och jag undrar vart det finns kopkit som inte är "slut" |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-13, 14:19 | #267 |

I förr går tog jag bort mina kopor för att jag skulle lacka om dem... men det tog längre tid än vad jag tänklte mig så lämnar in dem i höst istället ja ja iallafall Nu kan jag inte öppna min låda?? jag har en speedfight 2 07. Viren sitter i och låset sitter som det ska vad kan vara felet
Tack på förhand |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-15, 11:27 | #268 |
SktzeX Nykomling
Medlem sedan: Jun 13, 2008 | jag har köpt en höjningsats som höjer ca 4 cm. men när jag ska sätta dit den så sitter det en platta framför centralstödet som tar emot centralstödet. kan man kapa den ? om jag köper ett siostöd måste jag kapa den där plattan då ? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-24, 11:39 | #269 |
Justjoking Medlem

jag är NÄSTAN helt säker på vad det är som tjuter, det är din drivrem som är gammal, den kan börja slira när den är gammal o "tänderna" på den är slitna, och vf det inte tjuter när den är på stödet är för att hjulet inte får något motstånd.
MVH
Z |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag blir lite trött är det ingen som har något tips på vad det kan vara som tjuter från bakre variatorn från 70- 75 km/h. Nu har jag bytt rem, den var tyst första test repan grabben provade men när han körde tillbaka hem så började det. Det verkar ju vara nått med remmen, men hur får man ordning på eländet det skriker ganska mycket under den tiden. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-24, 19:51 | #270 |
D-L12 Medlem

Medlem sedan: Jul 10, 2007 | Till justjoking: min variator tjuter också när man kör. innan jag lämnade in den på service tjöt den inte men efter jag fick tillbaka så tjöt den. dom sa att det inte va nått farligt men jag är ju inte säker på att det är samma sak på din moppe som det är på min. gå till en moppeaffär och fråga // D-L12 |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-24, 22:44 | #271 |
FRIIS_on_JetForc.. Nykomling

Medlem sedan: Feb 04, 2008 | HEJ tja jag kör en peugeot jetforce C-tech . om mitt problem är att om man ryker lite åt sidan på bak hjulet så vikar det ska det inte sita helt stil jag har dragit åt alla mutrar men det går att vicka endå + at när jag rular när den är avstängd knastrar det som gumi eller vad man ska kalla det kan någon hjälpa mig eller tipsa om vad jag sska gör tack ? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-25, 20:33 | #272 |

Hade tänkt att trimma min moppe lite till  Just nu har jag bara dragit variator-brickan. Men jag vill inte ha högre hastighet, bara så att min moppe axxar snabbare och blir starkare. Det ska inte vara trim som efekt eller sånt, typ osynligt trimm. eftersom jag ska ha blackbox. Jag har tänkt på lättare variatorvikter fins det något mer bra som inte är för krångligt att byta? Jag har en speedfight 07 ac
mvh Jornboaren
- Inlägget ändrat 2008-06-25, 20:34 av JornBoarenSpeedFight |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-30, 14:13 | #273 |
DreamEX Medlem

Medlem sedan: Jul 27, 2006 | Hej, för några veckor sen när jag skulle ut o köra funkade el-starten hur bra som helst, även fast den hade stått ett tag. Jag körde ungefär 60m sen stannade jag o stängde av den för jag träffade en kompis. Sen när jag skulle köra iväg så var all el helt död när jag slog på tädningen, el-starten funkade inte, blinkisen funkade ej o inte heller bromslyset. Fick sedan kicka igång den o då gick den igång. Kan det vara någon säkring som gått elr liknande? Verkar inte som att någon sladd är av iaf.
Sen igår skulle jag kicka igång den (den har stått still kanske 1månad) så händer ingenting, man hör hur allt går runt o sen lite (blubb), men inget mer. Bytte till större munstycke för nån månad sen, men de va på den tiden el-starten funkade. Vad kan det vara för fel där? Vet inte om det har med saken att göra men en kompis mixade lite med gasvajern när vi skulle plocka bort styret, sen dess känns det som att gasen "är för kort", man kan inte dra runt handtaget så långt.
TAcksam för snabba svar ! 
M.P |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-03, 21:58 | #274 |
Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | (har klippt och klistrat ifrån moppenet då dom e lite tröga att svara där vekar det som :P).
"Har själv en SSP "variabel" höjningssats... som för andra så tog plattan till stödet i... men jag har sidostöd på moppen nu... kan jag på nått sett montera det även fast plattan är borttagen?
Har nu stödet monterat på denna platta i dom skruvhålen som det passade i.
Är i behov av hjälp då jag vill få på min höjningssats så det inte ser helt dumihuvet ut med underkåpan.
(Har en Speedfight..... )"
Någon här som kan hjälpa mig? 
Vill ha på den nu.... 
OBS:.. snackar om plattan centralstödet sitter fast på... har mittt sido stöd på den plattan då skruvarna och hålen passade men jag vill inte kapa den för att få på höjningen...
- Inlägget ändrat 2007-10-02, 19:17 av Json92 |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-03, 21:58 | #275 |
bonno Medlem

Medlem sedan: May 06, 2007 | höjningssatsen sätter man ju vid nedre delen av bakdämparn. de e väl bara sätta dit den
- Inlägget ändrat 2007-10-02, 19:53 av bonno |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Stibix Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat. |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum Allt om Peugeot Speedfight (Alla årsmodeller!) 1 2 3 ... 7 8 9 10 [11] 12 13 14 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) |
« Tillbaks till föregående sida |