Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Teknik och mektips
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

silverstone moped 4 tacktare som inte är snabb som förut efter ett filterrengöring

2006-07-21, 23:06#1 
hokko85
Nykomling

hej jag undrar om det finns nån kunnig kille som förstår sej på en eu moped som heter silverstone . det är en 4-taktsmotor, jag skulle rengöra luftfiltret på den . men efter det så vill den inte gå lika snabbt som den gorde förut . det va en stor luftslang med som det va hål på . men den lagade jag . nu undrar jag om det är nån som kan ha tipps till mej vad det beror på att den ej vill gå lika snabbt som förut . det är en 2004 modell . på moppen . annars har den gåt perfekt före innan jag gjorde rent filtret och lagade slangen . har svårt att fatta vad som kan ha gåt sönder har kollat stiften me . och provat rengjort förgasaren me . hoppas nån kan svara så vore jag jätte tacksam . likaså om nån har en motorskiss på silverstone motorer maila mej gärna den tack på adress hokko85@hotmail.com . mvh. anders

2006-07-21, 23:12#2 
JohnVanB
Moderator

Det du har är en likadan moppe som bla Baotian, Qingqi m.fl..
Jag kan tänka mig att det "hålet" du lagade i slangen gör att din moppe går sämre.
Sprängskisser, trimtips, stylingtips och allt annat om dessa moppar hittar du under Baotian-respektive Qingqi-forumen.

/
JohnVanB

2006-07-21, 23:51#3 
hokko85
Nykomling

tack för ditt svar mvh Anders

2018-07-23, 03:43#4 
Baraka69
Nykomling

innan brukade jag ta något rengöringsmedel för köket och spraya på och torka av med disktrasa och torka ORDENTLIGT med en vanlig handduk sen flyttstädning stockholm .

idag provade att ta med microfiberduk, fuktig, torkade inte ens efter och det blev bra .

2019-07-26, 19:14#5 
Bakagan
Medlem

Ett riktigt bra företag, men jag kommer också att råda en av de bästa i Stockholm, och det här är www.flyttstädfabriken.se , eftersom rengöringskvaliteten är bara bra. Och de kommer att tvätta allt från mögel till rost. De är bara bra!

- Inlägget ändrat 2019-07-26, 19:14 av Bakagan

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Teknik och mektips

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Teknik och mektips