|
| Privatleasing | | |  |  | | 2006-07-19, 23:22 | #1 | Freestyle Nykomling
Medlem sedan: Jul 19, 2006 | Jag är ganska dålig på det här med bila men har förstått att det är här de kunniga inom bilområdet finns. Därför undar jag nu om någon kan det här med privatlesing.? Jag och min flickvän är båda studenter och fundara nu på att ordan en bil till. Då vi studerar på olika orter samt jobbar extra på olika ställen i stan dit bussar inte går. nu till det verkliga huvudkliet för våran del.
Jag har läst bland annat på toyota att man kan Privatleasisa en bil för 1800kr i månaden om man binder sig i 24månader. Då ingår service o försäkring (vi har borgenär om det skulle behövas eller någon som kan stå för den). Det tycker jag personligen låter jätte bra. Men jag är inte så erfaren inom bilar o har verkligen inget intresse för bilar men bil är något jag måste ha.
Har någon bra eller dåliga erfarenheter av Privatleasing eller tips??? ska man göra det eller är där någon hake som man ska se upp med m.m... ja ni förstår nog vad jag menar...
tacksam för alla tips
- Inlägget ändrat 2006-07-19, 23:26 av Freestyle | | | | | |  |  | | 2006-08-09, 09:30 | #2 | 1:grade Medlem
Medlem sedan: Nov 11, 2005 | Det är rätt mycket pengar som ska ut, visserligen på två år men för 43200kr får du garanterat en fin beg bil inklusive försäkring. Dessutom har du bilen kvar efter 2 år och kan sälja den om du vill. För dom som leasar ut är det som att ha kakan och även kunna äta den! Föreslår en frisk SAAB 9000 eller en Audi /VW i prisklassen runt 25-30 tusen. Även om du inte är intresserad av bilar kan man enkelt tjäna många tusenlappar per år genom att göra den enkla servicen själv. Skaffa en bra verkstadshandbok för 300kr så får du mycket hjälp på vägen. Bara för ett enkelt oljebyte tar verkstan minst 700kr o du gör det själv för 200kr! Ebbe | | | | | |  |  | | Reklam: | Bythjul.com Bythjul.com säljer däck, fälgar och tillbehör via nätet. I nätbutiken kan man enkelt få reda på vilka däck och fälgar som passar på sin bil via en uni... | Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Audi, A6 Allroad 2,7T Quat
- BMW, 325i
- Jaguar, xj 8 4,0
- Volkswagen, Jetta
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT