Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Lifan (Alla modeller)! 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9

2007-05-31, 20:16#51 
Anders_H
Nykomling

Hej.
Jag fick min Lifan 301 levererad "Ren" som återförsäljaren utryckte det.
Mopeden var alltså vid leverans trimmad.
Eftersom jag nu inte vill/har behovet av att åka trimmat så pratade jag med honom
att plocka tillbaka de delar han tagit bort dvs. bricka vid förgasare, luftplugg och vad jag trodde
variator ring men åf. påstår att det inte finns någon variatorring på 301 an.
Stämmer det? Vad finns det annars för strypningar som jag missat, Moppen gör ju 65
med förgasar och luftplugg återmonterade.

Konstig kille som inte vill åka i 65 tänker ni säkert men de vägar jag pendlar till jobbet på
har ofta hastighet/nykterhets kontroller och på senare tid har man börjat visa alldeles för stort intresse för mopeder. Har själv blivit stoppad 2 ggr senaste månaden för alkotest och samtidigt fått frågan om hur fort moppen går och som 36år gammal skulle det kännas jobbigt
att få en olovlig körning på halsen om dom nu skulle ta sig en provtur eller använda lasern.

2007-05-31, 20:16#52 
Gadden
Medlem

hej anders! Jag har hört att det ska finnas en variatorring på 301;an, tror att de va från Zoder ja hörde de, samt nåra andra kompisar... Så det är nog det...

2007-05-31, 20:16#53 
Anders_H
Nykomling

Hej gadden och alla andra.
Har också tagit för givet att det skall finnas en variatorring och åkte ner till åf igen.
Vi plockade ned en ny 301 a som stod i butiken för kolla och där fanns ingen ring heller.
Åf. ska nu kolla med impotören vilka strypningar som skall finna för att moppen skall vara laglig.

Jag återkommer med info om detta.
Ha en bra dag.

2007-05-31, 20:16#54 
Gadden
Medlem

heej anders! men asså, går din i 65?? min går i 45 org. och ska ha en variatorring enligt min åf. så du borde nog kolla upp de dr litte mer me andra förutom din åf...

2007-05-31, 20:16#55 
Zoder
Medlem

Variator ringen finns på den främre variatorn på 301:an. Har själv inte velat plockat bort den då jag tycker att 60 km är helt OK hastighet. Men en fråga till Anders_H! Sitter det verkligen en strypning i luftburken på 301:an? Den har inte jag hittat!

2007-05-31, 20:16#56 
Anders_H
Nykomling

Hej igen.
Ok 65 toppar den i lätt utförsbacke. ligger annars på 55-60 men det tar en stund att komma dit.
Från början gjorde den 45-50 men nu efter 100 mil har den bättrat sig lite.

Det är den främre variatorn jag har plockat ned både på min och på en ny moppe hos åf men
det fanns ingen ring där. Men som jag skrev tidigare skulle åf kolla med de som tar hem mopederna från kina.

Vad gäller strypningen i luftburken så sitter där en plasthylsa alldeles vid inkommande slang på burken.
Har någon utav er plockat bort ringen själv eller sett den med egna ögon?

2007-05-31, 20:16#57 
Zoder
Medlem

Citat:
Vad gäller strypningen i luftburken så sitter där en plasthylsa alldeles vid inkommande slang på burken.

Är det inte 2 inkommande slangar till luft burken?

2007-05-31, 20:16#58 
Zoder
Medlem

Nej jag har inte plockat bort ringen, men enligt min återförsäljare skall det finnas en ring.
Det faktum att du inte har någon ring då kan ju bero på att den aldrig har blivit ditsatt.
Har du kollat kopparingen mellan cylinder o förgasare, är det samma diameter på hålet i koppar brickan som hålet utan kopparbricka?

2007-05-31, 20:16#59 
Anders_H
Nykomling

Hmmm, Vet inte men jag menar den grova slangen som ligger löst bredvid cylindern på vänster sida och som går till luftfiltret. Du kan inte missa strypningen om du öppnar luftburken och kollar så långt du kan till vänster.
Den andra slangen borde väl vara tillluft till förgasare efter filter.
Denna strypning finns upptagen på pysens hemsida kolla där.

Min kopparplåt mellan förgasare och cylinder har ett hål på ca 10mm, verkar som ordinarie hål
mot cyl. är ca 19 mm.

Ett tillägg.
Efter att jag demomterat främrevariator såg jag en hel del damm vid variatorviktera, Jag plockade ur dom och såg att dom var något slitna redan efter 100 mil nyfiken som jag är
lånade jag en brevvåg på postens utlämningsställe och den visade 5 gram.
Kan det vara så att vikterna slits snabbt och därför går mopederna bara bättre och bättre med tiden?

2007-05-31, 20:16#60 
hothogge
Nykomling

hmm nån som kan säga att det blev nåt bra resultat med att ta bort strypningen i luftburken?

2007-05-31, 20:16#61 
Gadden
Medlem

undrar faktiskt samma som Hothogge... o vart sitter den strypningen??
ja har kollat i själva burken som luftfiltret sitter i men ja ser ingen strypning av något slag...:-!
pratar ni om nått annat ställe?? :-|

2007-05-31, 20:16#62 
Anders_H
Nykomling

Hej igen.
Strypningen sitter i locket på luftburken och ser ut som en gummihylsa alldeles vi inkommande luft men tar ni bort den så kan moppen till och med gå sämre om ni inte också byter munstycket i förgasaren till ett större.

Jag har varit i kontakt med annan Åf angående frågan om det verkligen skall finnas någon variatorring på 301 an eller inte. Företaget hette kinab eller kinax om jag minns rätt
men även där säger man att det inte finns någon ring på 301an.

Själv är jag rätt nöjd nu, Jag borrade upp orginal brickan vid förgasaren till 13 mm och
nu gör moppen trygga 50-55 på plan mark men har mycket mer ork än tidigare.
På fredag väntar jag hem 4 grams vikter och hoppas då på ännu mer acc och ork.

Ps. Anledningen att moppen gjorde 65 ibörjan var att åf inte hade plockat tillbaka grejorna
som han lovat. Han hade mycket att göra och gjorde bara service på den.
luft pluggen har alltid suttit där men jag har sett den med egna ögon så den finns om ni kollar.
Jag fick brickan i handen och monterade den och mopeden vart väldigt svag så därför borrade jag upp den till 13 mm.

- Inlägget ändrat 2005-09-28, 15:18 av Anders_H

2007-05-31, 20:16#63 
Jakob Roxon
Nykomling

Alltså när du säger plåten. (den du borra upp) Menar du då plugen mellan cylindern och förgasarn?

2007-06-02, 00:10#64 
Anneli 44
Nykomling

Hej undrar om någon vet hur jag kan få tag i reservdelar till en Lifan50q-50 eller 302 kallar någon den för
mycker tacksam för svar min son har kört och vält och det är allt utom motorn som tagit skada

2007-06-03, 18:34#65 
Lifan300
Medlem

www.batterilagret.se har tagit över alla reservdelar från konkursboet.

2007-06-04, 18:35#66 
lifansnubben
Nykomling

Hej, någon som vet om det finns någon sida med "styling" delar till lifan mopeder eller något man kan använda för att piffa upp den lite ?

2007-06-04, 20:44#67 
LifanMopedist
Nykomling

på hobex kan man köpa massa styling skit cool

2007-06-09, 17:53#68 
jilly
Nykomling

tjeare alihopa! tänkte köpa en gammal ciao men så sågjag lifan 302 (LF50Q-5) på blocket, jävlaigt häftiga måst ja sägadrool, det blir nog ensån istället. Men först hat jag några frågor:

1. Vad kostar försäkringen på såna? hel/halv, endast trafik?
2. Det sitter väl ingen variator på den då de är halvautomat, eller har jag helt fel?
3. Kommer mina kompisar att reta mig om jag köper en?

Tack för svarapplause!!!!!!

2007-06-14, 06:37#69 
VillaValla
Nykomling

Hejsan!

Undrar om en 128cc högkomps-cylinderkit Lifan från 24moto.se passar på en Kinroad gy50/maxxgt52. Och ger det någon bra effekt ökning?
Tar gärna mot andra trimmtips!

" 128cc cylinder kit, snabb och enkel uppgradering av din Lifan motor med 52.4X55mm borr och slaglängd.
Inkluderar följande: Lifan orginal cylinder, 54mm högkompskolv, kolvringar, 14mm kolvbult, topplockspackning samt cylinderfotspackning.
Detta kit är även kallat "138cc kit", då det är specat på cylindern....

Passar Lifan motor och andra kinesiska motorer.

Tack på förhand.

- Inlägget ändrat 2007-06-13, 23:01 av VillaValla

2007-06-17, 18:06#70 
R4Z3R
Nykomling

Tjenare. har tänkt att köpa en lifan 300loveapplause
http://www.buransport.ru/UserFiles/Image/image_...
Men jag undrar vart man kan köpa trim till denconfused
vad sitter det för motor på denconfused

Langa gärna in hemsidor med trim till lifan 300 (om det finnsconfusedbigeyes)

Edit:
Img taggen får endast användas till bilder man själv har rättigheterna till.
Produktbilder från företag och andra personers bilder får
endast länkas till.
Har ändrat i ditt inlägg.
MVH
Thomas.

- Inlägget ändrat 2007-06-17, 18:05 av T.B.

2007-06-23, 00:24#71 
Tampower
Nykomling

Hej, håller på med en lifan motor, Tyvär vet jag inte vad motorn heter mer än "lifan"
Felet är att sladdarna till CDI Boxen tyvär har blitt utplockade av förra ägaren.sad Och nu vet jag ej hur de ska sitta. I rätt ornig. Nån som har nått elchema på hur de ska va? // Tack på förhand

2007-06-23, 00:24#72 
wildwox
Medlem

Kanske detta kan hjälpa dig
Om inte hör av dig igen
http://www.24moto.se/upload/104827-Lifan-inkopp...

Mvh wildwox

2007-06-23, 00:24#73 
lifansnubben
Nykomling

Tjena ! Någon som vet om det är möjligt att byta själva framkåpan på en lifan 302a till någon snyggare framkåpa som tex peugeot speedfights framkåpa eller derbi eller liknande ? För jag spyr på den som jag har på min lifan just nu + att den var sönder när jag fick den. Så jag undrar om det går att byta den till ett annats märkes framkåpa och hur mycke man måste ändra själv på den.

2007-07-03, 21:14#74 
rocco1970
Avstängd
Undrar om någon vet vart man får tag i större munstcken till en sheng wey förgasare.sitter på en Lifan 302a.har tagit bort brickan till insuget.tror ´den får för lite soppa vill gärna dö när man gasar på..tacksam för svar

2007-07-06, 17:09#75 
johannes73
Nykomling

Jag har köpt en Lifan LF50Q-5. Den gick bra i början, men tyvärr gick den sönder efter bara 13 km. Felet verkar vara växellådan, den vill inte växla ordentligt längre. Justering behövs.

I den engelska manualen står det en avdelning "Adjustment of Clutch". Jag försöker följa denna. Men jag hittar inte någon justeringsskruv till växellådan på moppen. Känner någon av er till var den skruven sitter?

Reklam:
Besök Motospeed ABMotospeed AB
MotoSpeed - Your Performance Partner. Vi tillhandahåller hårda tillbehör för motorcyklar. Sedan tidigt 70-tal har vi jobbat med trimmning och justerin...

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Allt om Lifan (Alla modeller)! 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (18):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder