Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa bil
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Tyst bil

2006-06-28, 07:27#1 
Peps66
Nykomling

Jag håller på att köpa beg. bil för max 130000. Jag är ute efter en bil med bra komfort och som är väldigt tyst, även på svensk ojämn asfalt. Finns det någon bil som klarar det i Golf-klassen eller måste jag upp i mellanklassen? Funderar på följande i mellanklassen (olika prislägen):

Volvo S60
Peugeot 406
Citroen C5
Saab Sportsedan
Renault Laguna II
BMW 320

Någon som har erfarenhet av dessa eller kan rekommendera någon annan som jag missat?

2006-06-28, 10:23#2 
AudiRS6
Moderator

Bmw har allmänt bra ljudkomfort precis som Audi A4 av nya modellen har.
OM jag lägger till Audi A4 i din lista har du dessa att välja mellan:

Tyskar: Audi A4 (01:ans modell och framåt) och BMW 320i
Franska: Peugeot 406, Renault Laguna II och Citroen C5
Svenska: Volvo S60 och Saab 9-3 Sportsedan

Tyskarna är kankse inte direkt en familjebil, framför allt inte i baksätet. Dock är de otroligt roliga att köra (framför allt BMW) och båda går otroligt tyst om man inte har lågprofilsdäck på som de dock ofta leveras med för utseendets skull.

Bland de franska bilarna så utmärker de sig med att ha otroligt bra krocksäkerhet, t.ex. Citroen C5 har högsta betyget någonsin i Euro Ncap nämligen 36 av 37 möjliga poäng. Den är även stor och bekväm för en stor familj. De har dock inte samma kvalitet som någon utav de andra bilarna men de är ändå väldigt driftsäkra.

Svenskarna är ju så där lite lagom av allt egentligen. De vill konkurera med Tyskarna men når inte riktigt upp. Dom är trots detta väldigt välbyggda, moderna och kompletta. De har också väldigt hög säkerhet.

valet handlar egentligen om vad man behöver bilen till och hur omständigheterna ser ut. Du kanske hittar en bil med ett bra erbjudande och slår till direkt för att hjärtat klappar för bilen vad vet jagsmile

En bil till som kan vara intressant är Volkswagen Passat?

/Audi

2006-07-03, 15:01#3 
Peps66
Nykomling

Tack för svaret, det är exakt de modellerna som jag väljer mellan :). Jag har ingen familj så jag kommer för det mesta att vara ensam i bilen så kvaliteten på baksätet spelar ingen större roll. Måste erkänna att jag är mest sugen på Volvo S60 men en betydligt billigare bil är ju Peugeot 406 som fått bra betyg när det gäller komfort bl a. Finns det ingen modell i Golf-klassen som har bra komfort/ljudisolering också?

2006-07-05, 11:51#4 
AudiRS6
Moderator

Hej igen!

S60 är en grymt bra bil! Välj dock inte den klena 2,4liters motorn på 140 hästar, leta helst efter 2,4T eller 2,5T som den heter idag.

Säkerligen så håller Audi A3, BMW 1 serie och möjligtvis VW Golf hög standard då det gäller ljudisoleringen.

Men som sagt så får man själv den bästa inblicken genom att åka runt och kolla på olika exemplar samtidigt som du provkör bilarna ordentligt. Du skall dock kolla efter att bilarna som du tittar på inte har lågprofilsdäck för då kommer fälgen närmare vägbanan och det blir inte lika mkt gummi emellan fälg och vägbana och därigenom överförs ljudet bättre vilket inte är bra i ditt fall.

/Audicool

Reklam:

Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil