| QingQi Offroad 200cc 1 2 3 [4] 5 6 |
| |
 |  |
| 2007-04-14, 19:20 | #76 |
vtec Nykomling
Medlem sedan: Sep 30, 2006 | Jag köpte drev till suzuki dr200 så det borde passa. Blandningskruven har jag justerat till 3,5varv (orginal 3 varv) nålen på högsta läget (orginal andra hacket nerifrån). så nu går den bättre men inte helt perfekt. toppfarten liger på ca 95. så jag ska nog prova med lite större huvud munstycke. Hur är din förgasare inställd?
Bild på "brickan" Ovanstående bild i orginalstorlek: http://www.webcar2000.com/images/gallery/37925/... |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-15, 09:41 | #77 |
bengarn Nykomling
Medlem sedan: Apr 12, 2007 | Hej alla glada! verkar helt mysko? lifans går mätaren ut medan vtecs stoppar vid 95!!! om motorn ger 15.5 hk så borde 110-120 vara ganska enkelt att uppnå. Dvs, en marshfart på90-100 det är iallafall det jag hoppas på och säkert även cybertron. Berätta gärna hur det går med nya drevet? hälsningar bengarn |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-15, 15:33 | #78 |
CyberTron Medlem
Medlem sedan: Jun 23, 2006 | bengarn: När jag var och klämde och kände på den nya modellen så berättade säljaren att 100km/h är inga problem med den nya, troligtvis upp mot 130 (vilket räcker gott för att köra om på 90 väg (som är det snabbaste jag kör på).
Drevningen är annorlunda på den nya modellen, tror han sade att den är mer gjord för att gå fort än gå stark, (vilket innebär mindre drev bak antar jag)
däremot är det väl som alltid skönast att glida i ca. 70 - 80km/h då är fartvinden hygglig ändå lagom fort :D |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-15, 20:52 | #79 |
Lifan300 Medlem

Medlem sedan: Aug 01, 2005 | Vtec: Vad menar du med andra hacket nerifrån och du nu har högsta läget?.
Jag tyckte du skrev att den gick magert? Nedersta läget är fetast och tvärt om. Gör den bara 95 km/h är något fel... Har du kollat att förgasaren verkligen öppnar fullt när du gasar allt som går? Jag har aldrig öppnat förgasaren, har bara justerat blandningsskruven och vajrarna för att vekligen få full gas. Tändstiftet ser perfekt ut. Det sitter väl en bricka under skruven? Den är mindre den som sitter där jämfört med den mittersta... ta bara bort pappen. Cybertron: Jag tror inte de går snabbare med högre drevning, däremot kan man ligga med lägre varv. 120-130 (mätarfart) är nog max utan att öka motoreffekten. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-16, 14:30 | #80 |
vtec Nykomling
| Vad menar du med andra hacket nerifrån och du nu har högsta läget? |
Jag har clippet på nålen på det lägsta läget så nålen sitter högst upp så den får max med bensin. Och förgasaren öppnar fullt.
Topprarten nås på 4:an på femman händer inte så mycket, men som sakt den går för snålt för den tappar effekt på fullgas så jag ska prova med större huvudmunstycke. Ska bara hitta rätt sorts munstycken vanliga mikuni passade inte. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-16, 15:23 | #81 |
CyberTron Medlem
Medlem sedan: Jun 23, 2006 | ....och nu har lagerstatusen på hojarna ändrats från 2 veckor till "lagervara", vilket kan innebära att hojen kommer redan denna vecka ..:D
om man kan lita på deras info... |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-21, 20:00 | #82 |
bengarn Nykomling
Medlem sedan: Apr 12, 2007 | hej alla glada! pratade med trend idag, lät som om båten skulle anlända typ måndag till sverige vilket lät som att cykeln finns i deras lager till slutet utav veckan. om detta stämmer så borde vi få våra cyklar i början utav maj, sen två veckor till registrering=mitten av maj tills vi kan börja köra in våra cyklar. Den som väntar på något gott??????????
mvh bengan |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-22, 14:59 | #83 |
CyberTron Medlem
Medlem sedan: Jun 23, 2006 | hmm, till mig sade dem att cykeln kommer packas och skickas på måndag 23/4. vilket borde innebära leverans ons-fredag. men som sagt, några dagar mer eller mindre :D (helst mindre ...)
sedan är det ju mellan 1-2 veckor innan vi har skylten i hand och får köra (lagligt) . jag kommer dock att se till att min är inkörd tills jag får skylten! bor på gotland så det finns gott om bra småvägar att köra på som inte är patrullerade av polis och annan ....ohyra.  |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-22, 20:29 | #84 |
bengarn Nykomling
Medlem sedan: Apr 12, 2007 | Hoppas att du har rätt angående leveransen cybertron! själv bor jag lite sämre till i mellansverige med lite mer ohyra runt knutarna. Men det är klart grusvägar finns det så klart gott om. Fick ett tips om inkörning utav en jobbarpolare som känner en som sålde kina mopeder tidigare. Hoppas att kvalite`n förbättrats sen dess? han slutade sälja mopederna. I alla fall byt olja efter ca 5 mil därefter ca 20 mil och därefter ytterligare två gånger under inkörningen i totalt 100 mil. Låter väldigt mycket men det var hans erfarenhet.
kör lungt |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-24, 20:50 | #85 |
ssseap Nykomling
Medlem sedan: Feb 27, 2007 | Hej alla. Nu har qinqin gått 135 mil.
Var ute och nöjesåkte (sakta)på en grusväg (till tuvängen södertälje)när hijen började gå vingligt.###### Punka framhjul. Väl hemma undersöktes hjulet och jag kunde konstatera att de enda hål jag hittar på slangen är på insidan mot fälg. Det finns en vass kant på fälgen som enligt min bedömning sannolikt orsakat hålen Slipar ner de vassa kanterna och köper ny slang,så nu är den fit for fight igen. För övrigt inga problem. starta o kör.
Trots detta är jag fortfarande nöjd
MVH sm0tnj Esa
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-25, 10:14 | #86 |
CyberTron Medlem
härligt att se att fler hittar hit och berättar hur deras kinahoj går!!
jag längtar tills min kommer, om allt gått bra borde den vara på väg alternativt packas och skickas ex. måndag som kommer! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-05, 06:54 | #87 |
CyberTron Medlem
Medlem sedan: Jun 23, 2006 | jahaja, så har man fått beskedet att hojen inte är skickad ännu. Den har kommit in till hamnen i torsdags (3/5) och inte 23/4 som dem skrev från början, och borde således ligga på lagret i höör idag (lördag) och packas/skickas i början av nästa vecka enligt Trendimport.
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-15, 15:21 | #88 |
CyberTron Medlem
Medlem sedan: Jun 23, 2006 | jaha, så har man fått mc:n. den är jättefin :D
alla skruvar satt hårt och bra. svetsningen jättefin och allt känns helbra!
dock så var det ena fästet för gashantaget sprucket så jag kan inte skruva fast det tillräckligt hårt. *suck*
testade ändå att starta den, startade på andra försöket ! vilket härligt ljud!
allt positivt!
utom att jag inte fick någon manual eller hur man sätter ihop delarna. men det gick ju rätt bra i af.
kvar: fixa fett till hjulen samt på med lite kedjeolja.
men det får bli imorgon! har lagt upp ett gäng bilder på: http://linuxportalen.com/?q=gallery&g2_itemId=1...
kan tillägga att jag talat med trendimport, och de var hur trevliga som helst, inga som helst problem att få en nytt handtag.
- Inlägget ändrat 2007-05-15, 15:57 av CyberTron |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-17, 07:55 | #89 |
bengarn Nykomling
Medlem sedan: Apr 12, 2007 | Ja nu har hojen gått 11 mil, måste säga att det är roligt att köra hoj igen. Än så länge utan ett enda problem! möjligtvis att tomgången är lite hög ibland , bara ibland konstigt? det löser sig säkert när jag har kört in den, lite jobbigt att inte få varva mer än ca 5000 varv vilket blir ca 70. låg 70 till arbetet idag på motorvägen, folk trodde säkert att en mopedist kört vilse. I eftemiddag på väg hem så blir det småvägar och några omvägar om vädret tillåter. Kul är det "mot nya äventyr" Kör lungt! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-17, 09:37 | #90 |
CyberTron Medlem
Medlem sedan: Jun 23, 2006 | hej bengarn (och ni andra som läser)
ja vad trevligt att du fått din hoj oxå!
min tomgång ligger också rätt högt just nu, mellan 2500-3500 rpm när den är varm!
skall sänka den samt så ska jag kolla tändstift idag/ikväll för att se hur det mår. samt kolla att luftfiltret är indränkt, annars skall det väl badas i lite olja. (spelar det någon roll vilken olja? )
ska även byta olja, vet dock inte om jag skall ta den oljan jag har liggande (bilolja, 10w40, goth oil, SAE) eller om jag skall köpa en mc-olja .
antar att det är bättre med mc-olja (men den är såå dyr). men hojen går iaf perfect! mkt nöjd än så länge.
jag funderar även jag på att byta bakdrev till en mindre storlek antagligen 42. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-17, 10:26 | #91 |
bengarn Nykomling
Medlem sedan: Apr 12, 2007 | Hej cybertron! vet du ifall det finns en särskild tomgångsskruv på förgasaren? har ej hunnit att leta. När det gäller oljan så säger folk att det måsre vara mc olja och det tack vare att kopplingen ligger i oljebad. En annan detalj jag inte gillar är backspeglarna, det enda jag ser är mina egna axlar och det är väl inte så bra ur säkerhetssynpunkt. Jag hoppas att det är universalstorlek på gängorna så att det bara är att byta till längre armar. Nu sitter det även en pakethållare på med en givi toppbox , väldigt praktiskt då det bara är att ta loss boxen med en enkel tryckning vid behov.
Kör lungt |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-17, 11:38 | #92 |
CyberTron Medlem
vet inte om det finns, men det borde det finnas ?!
aha, då får jag åka och köpa riktig olja imorgon :D håller med dig om backspeglarna, dem är för "korta/små" men det är universalgäng på dem så vitt jag kunde se, (m8?)
vad är det för pakethållare? samma som till "den gamla offroaden ?" har funderingar på detta oxå, skall dock ta bort handtagen då hojen får snyggare profil utan .
:D |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-17, 13:06 | #93 |
bengarn Nykomling
Medlem sedan: Apr 12, 2007 | Pakethållaren från en qingqi 125 passade rakt av även den från 06 ska passa. Däremot fick man förlänga blinkersfästet med ett litet vinkeljärn. Inga stora problem. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-17, 16:55 | #94 |
CyberTron Medlem
Medlem sedan: Jun 23, 2006 | ok, har nu ställt in tomgången efter att ha kört ca. 30 minuter.
den sitter på högersida, där gasvajrarna går in är det en skruv (kan skruvas för hand) skruva tills tomgången ligger runt 1500-2000 (det kändes som att den gick/lät bäst där)
ha de |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-17, 21:27 | #95 |
Lifan300 Medlem

Medlem sedan: Aug 01, 2005 | Använd INTE bilolja till MC med våtkoppling!! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-17, 21:41 | #96 |
CyberTron Medlem
Medlem sedan: Jun 23, 2006 | [quote]Använd INTE bilolja till MC med våtkoppling!![/quote]
Nej, köper riktig mc-olja imorgon :D
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-17, 23:18 | #97 |
tnil Medlem
Medlem sedan: May 29, 2006 | Jag kan rekommendera olja från http://www.midlandoil.se.
Fungerar lika bra till mc som till moped.
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-18, 10:38 | #98 |
CyberTron Medlem
Medlem sedan: Jun 23, 2006 | tack för tipset, denna gång blev det agip minieral 15w50 (fanns inte 10w40) oljan som var i var inte jättefräsh tyckte jag (men vad vet jag?).
hällde i ca. 950ml och körde igång motorn, tyckte att det såg ut som att den hamnade runt full läget..
så nu kan man åka några mil till :D
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-18, 19:53 | #99 |
CyberTron Medlem
kolla fälgarna efter sprickor, hittade denna spricka på min hoj idag, måste missat den vid leverans:
http://linuxportalen.com/?q=gallery&g2_itemId=2...
suck, vet inte om det spelar någon egentlig roll när det gäller körbarhet, men man bör nog köra väldigt försiktigt!
har mailat trendimport hoppas dem skickar en ny fälg! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-19, 11:28 | #100 |
bengarn Nykomling
Medlem sedan: Apr 12, 2007 | Hej cybertron! Har kollat mina fälgar och hittar inga sprickor. Ser nästan ut som ett slag eller liknande på bilden, troligtvis en transport skada och då ska du kunna reklamera fälgen utan några problem. När det gäller olja så verkar det vara stört omöjligt att hitta en mineralolja 10w-30 bara syntet. Så jag köpte en 15w-30 på biltema för 39 kr som hittat. Hoppas bara kvaliten är bättre än priset visar?
Någon som vet? När det gäller gången på motorn så tycker jag att den är väldigt rå! någon som vet om den börjar att gå lite mjukare efter lite fler mil? min har gått ca 23 mil nu utan några problem. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Björklinge Bildemontering AB Vi har ett brett sortiment av både nya och begagnade bildelar. Vi säljer även nya reservdelar till Cross, Enduro, Moped, Snöskoter. Märken såsom Galwi... |
Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Sälja och köpa MC QingQi Offroad 200cc 1 2 3 [4] 5 6 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa MC) |
« Tillbaks till föregående sida |