Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök Mc-annonser
» Mc-handlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mc-tester
» Mc-forum
» Mc-länkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mc-priser
» Mc-kalender
» Vägtips för Mc
» Campingplatser

Övrigt
» Mc-delar & tillbehör
» Mc-nyheter
» Mc-tidningar
» Mc-försäkring
» Låna pengar

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa MC
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

QingQi Offroad 200cc 1 2 3 4 5 [6]

2007-07-15, 15:10#126 
vtec
Nykomling

Drevet (Suzuki TS125ER 79-83 44 taggar) är nu monterat och det passade perfekt. Vibrationerna minskade mkt.

(kolla även in kina tråden på soe.se )

2007-09-16, 17:20#127 
ssseap
Nykomling

Hej alla.

Nu har qingqin gy200 gått 430 mil. de enda felen har varit.

Punka fram
tripmätar ratten lossnade.
lampan för varvräknaaren har slocknat.

Har precis hämtat den från service i gnesta,och kommer att köra me den hela vintern.

håller er uppdaterad hur det går.

som bruksfordon är det omöjligt att få mer hoj för pengarna,meckfritt!

Hitils är jag jättenöjd,och den inledande skepsisen i början(från omgivningen) har avtagit högst markant.

MVH Esaapplause

2007-09-22, 10:19#128 
strongcut
Nykomling

Någon som provat hur fort eran qingqi 200 offroad går ??

Min verkar iallafall ha en ordentlig glädjemätare, nålen pinnar mot 130 km/h

Men i själva verket går det nog inte mkt fortare än 100km/h.

Någon med samma problem?

2007-09-29, 07:51#129 
CyberTron
Medlem

well, jag har även jag kört ca 450 mil (07:ans modell) och har haft ett fel och det var tändningslåset som troligtvis inte var fastskruvat ordentligt (visste själv inte att det var fastskruvat) ´detta hände vid 300 mil. (fixades på garantireparation då jag själv inte hittade felet), i samma veva slutade blinkersen att fungera, berodde på att blinkersrelät sitter med "kontakten" uppåt, vilket innebär att om det regnar blir relät som en tratt. (har man hojen utomhus dygnet runt så blir det fort vatten i relät vilket hindrar det från att fungera.)

Lösning, nytt relä och sätt det "Uppåtner" så kommer vattnet inte in.

Har bytt huvudmunstycke till 130, vilket gav bättre drag och bättre topphastighet (min gjorde ca 100-110 "riktig" hastighet och nu gör den 110-115)
Dock försämrades min bensinförbrukning väsentligt, skall undersökas, men den låg på ungefär 0,25 - 0.3 men nu ligger den på 0,4 - 0,45 vilket är alldeles för mycket, kanske dags att kolla luftfilter.

I övrigt är jag nöjd med hojen! och kommer fortsätta köra så länge jag vågar.

2007-10-04, 20:10#130 
wr450
Nykomling

Hej.

Min sambo har nyss köpt en Pioneer 200 offroad.
Satt och ögnade igenom instruktionsboken (jo faktiskt fast jag är kille, bara för skoj skull) grin
och kolla på inkörningsperioden.
Kan det verkligen stämma att den inte är helt inkörd innan 1600km???
Låter ju helt vansinnigt.
Hur långt körde ni innan ni börja köra normalt?

Måste säga att jag är imponerad av den. inte jämförbar me wr450 men helt klart prisvärd och kul att köra.
Var lite skeptisk innan men glatt överraskad av den.
happy

2007-11-17, 21:20#131 
ssseap
Nykomling

Hej alla på forumet.

Nu har jag upptäckt första alvarliga felet på gy200 -06
Jag tycker att cykeln går konstigt, skulle kunna förklaras av att det är halt 14 (nov)
Men till min fasa upptäcker jag att det är 4 ekrar som är av ,men endast på högersida
om hjulet. Jag använder hojen dagligen så den måste bara fungera,så jag beställer
ett nytt bakhjul direkt.Den har gått ca530 mil Servad på auktoriserad serviceställe 2ggr.

Jag håller er uppdaterad om hur det går.

MVH ssseapconfused

2007-11-26, 13:07#132 
ssseap
Nykomling

Hej alla igen

Ringde och pratade med trendimport om trasiga ekrarna,men jag använder
kinkin varje dag så jag måste ha delar snabbt. jag bad att de skickar ett hjul omgående.
Jag fick lite rabatt på hjulet ,så jag är fortfarande nöjd. nu har den gått strax under 550mil!

Jag har haft den på service 2ggr,men från och med nu får jag regelbundet kolla ekrarnas
spänning. Kommer att köra med den hela vintern,så det kommer att utkrisalliseras
Vad kinesen går för. Än så länge helt OK.

Håller er uppdaterad hur det går.applause

2008-02-13, 12:55#133 
ssseap
Nykomling

Hej Alla.

Nu kommer en kort rapport om qinqin gy 200.

Nu har den rullat 652 mil.

Följande fel har uppdagats.

1/ Punka fram hjul.(Kan hända även japanska hojar)
2/ Lampa varvränare trasig.
3/ Ratt trippmätare lossnade.
4/ Glödlampa halvljus trasig
5/ 2 segment växelväljare display glappar.
6/ 4 ekrar av i bakhjul,monterat nytt bakhjul TIPS Kolla ekrarna lite nu som då
även om den varit på service.
7/ Varvräknar vajerns skyddshölje har börjat spricka(Kan det bero på saltet på vintern.)

Det var allt.

Slutsats:

Med tanke på priset så är det omöjligt att få mer hoj för pengarna ( 13500Kr)
Även om man räknar in priset på bakhjulet 1700Kr Ord pris (Trendimpotr var justa och gav rabbat)
så kan man inte komma ifrån.
Den funkar bra,och jag skulle kunnatänka mig köpa en till.

Men jag tror att näst hoj kommer att bli en Yamaha wr250R För då kan man förena nytta med nöje
Det är klatr att den blir dyrare på alla fronter men,tittar man enbart på ekonomi är qingqin en vinnare.

Ha det bra alla Esaapplause

2008-02-13, 15:01#134 
findus_90
Moderator

Kul att läsa om hur det går. Det skall du ha creds för. smile

// Findus

2008-02-16, 23:58#135 
JohnVanB
Moderator

Citat:
Men jag tror att näst hoj kommer att bli en Yamaha wr250R För då kan man förena nytta med nöje
Det är klatr att den blir dyrare på alla fronter men,tittar man enbart på ekonomi är qingqin en vinnare.

hmm....har haft en sådan, och vi snakcar inte samma division här.

Qingqi 200:an e ju en pendlarhoj som funkar på grusväg i lite lagom lunk sådär.

WR:en e inte ens i närheten av liknande hoj. Vildsint högvarvig 2-takt som passar bäst i endurospåret!
Om du inte pratar om 4-taktarn förstås......där har jag bara kört 450 cc, inte heller den kör man fram o tillbaka till jobbet med...

/
JohnVanB

2008-03-15, 23:07#136 
Sven 1
Medlem

Är väll kanske hög tid att medela att jag efter att ha ringt Bimar förra året och fått veta att 06`erna var slut så har jag regelbundet kollat efter Qingqi på blocket.
Hittade en 06`a med 350mil på mätaren,mellan Hässleholm och Höör för 7500kr. Försäljaren verkade helt dum i huvudet, det gick inte att få ur honom vilken färg hojjen hadde, om den var uppdaterad osv. På frågan var han bodde sa han att det bara var att köra den stora vägen mot Höör så står han sedan vid vägkantenbigeyes
Jaja, jag kollade på hitta.se och körde sedan dit (över 10mil enkel resa), väl framme (han stod inte vid vägen utan satt inne och drack öl) visade det sig att hojjen var gul (jag ville ha den gröna), den var ej uppdaterad, bakdäcket var bortplockat pgr av punktering. Försäljaren sa att det egentligen bara är en intressekoll och att han egenligen inte ville sälja den men att han började bli lite rädd för polisen eftersom han inte har något körkort, så om någon lockar honom med ett bra pris kunde han kanske tänka sig att sälja den.

Vi åkte hem igen, jag kollade blocket och helgen efter körde vi till en grön uppdaterad 06`a i Oskarshamn (över 20mil enkel resa) som "Motorfixaren" hade glömt bort i ett hörn så den hade bara ca 2,1mil på mätaren (KÖPTES)

Har tyvärr inte fixat något körkort änn (fyller 18 i April), sen hojjen köptes (lite innen jul) har den fått stå i hallen, men efter klagande från min mamma har den nu fått flytta ut till vedbonsad

Har tagit två turer på gammla järnvägen mot Picksborg å Byholma (en förra lördan och en idag) så nu står mätaren på ca 13,3mil.

Citat:
En 200 kubikare, är det nått drag i den???

Lite tidigt för mig att säga då jag för tillfället håller på med inkörningen men ännsåläge är jag helt nöjd (men så har jag ju tidigare bara kört min otrimmade Baotian Viking Eco Bike bt50qt-9 Blackline "Classic", med strypt brännsletillförsel (jätte slött acc))

Som du kan läsa i denna tråd (och SOE) så är denna hojj inget kraftmonster utan en billig hojj (i inköp, försäkring, brännsleförbrukning) för att pendla med (vilket jag kommer att göra)

För att veta mer rekomenderar jag att man läser Kina-tråden (som för närvarande är på 63sidor!!) på www.soe.se klicka på "SOE forum" "Övrigt" " 200cc Kina Offroad-Ägare/Brukare?"

För er som inte har något bättre för er tog jag massvis med bilder förra lördagen http://www.pixbox.se/alb735802

2008-03-26, 12:53#137 
ssseap
Nykomling

Hej Alla på forumet.

Tänkte bara informera att nu har Qingqin GY200:n gått 715Mil.

Inga nya fel hittade(se föregående inlägg)

Den har varit i trafik året om applause

MVH Esa

2008-03-28, 10:10#138 
Sven 1
Medlem

Härligt att hörasmile
Jag har kört en liten runda till nu så min har bara gått ca 700mil mindre än din.
Har tänkt att byta olja+filter nu och kanske regga in den snartsmile
Kör försiktigthappy

2008-05-14, 13:41#139 
Sven 1
Medlem

Oh vad lycklig jag är ärsmile
Körde upp för A(begr) i måndags och fixade detsmile
Ganska billigt blev mc-kortet
mc teoribok 300kr
teoriprov 220kr
körlektion (1st 1.5h) 1050kr
Körprov 1500kr
Lån av mc för körprov 700kr

Totalt: ca 3770kr

Qingqin har nu gått ca 95mil (noterade först vid 92mil att jag enligt inkörning fick varva till 7500varv/min redan vid 80millaugh), innan dess var jag inte över 70km/h, nu har jag varit uppe i 80km/h (ca 5800varv/min), den känns hur bra som helst.
Enda lilla felet änn så länge är att frambromsen tar väldigt tidigt när man lutar/svänger åt vänster men åt höger tar den väldig sent (undrar varför)?

Jaja jag är jätte lyckliglove

2008-07-03, 12:37#140 
ssseap
Nykomling

Hej alla.

Tänkte bara meddela att qingqin nu rullat 900 mil.

Återkommer med en utförligare rapport när den passerat 1000mil.

MVH Esaapplause

2008-07-03, 22:20#141 
Sven 1
Medlem

Qingqierna bara går och gårsmile
Själv har jag bara kört ca 230mil med min.
Ett par dar efter jag skickat mitt förra inlägg lånade pappa mc`n och när han kom hem tyckte han något kanske kunde vara fel, han kände då på framhjulet och upptäckte då att det satt helt löst (tur att man inte försökt sig på å stegra eller hoppa, det kunde ha gått illa), efter att ha skruvat åt det så har den gått hur fint som helst och nu så tar frambromsen lika tidigt oavsett hur man lutar hojenlaugh

2008-09-16, 12:00#142 
ssseap
Nykomling

Hej alla på forumet.
Nu har qingqin gått 1015 mil.
Inga nya fel hittade,fungerar klockrent. (beskrivning av tidigare fel ,se tidigare inlägg.)
När jag skulle köpa hoj stod valet mellan Qingqi GY 200 och Honda Xr 125.
Jag valde Qingqin före hondan för den stora prisskillnaden.( 13500Kr mot 30000Kr)
Jag kör med qingqin året runt,så man får ju räkna med att salt o annat tär på den.
Men eftersom den var så billig gör det ju inget.

MIN slutsats. Ser man enbart på ekonomi ÅR qingqin en vinnare,visst det är inget man tar ut
på crossbanan men det gör man inte heller med hondan.(Klenare gaffelben)
Mekandet har lyckligtvis hamnat på min ,det som står för dörren är byte till vinterdäck.
Jag kommer att ev köpa en lite roligare sommarhoj Kawasaki KLX 250s (nyhet)
som ska kosta runt 40000kr.

Inte en enda gång har jag blivit stående med qingqin.
Tidigare körde jag en Yamaha tt 600-83 men det blev aldeles för mycke mek.
Har man hojen som bruksfordon så kommer jag satsa på en ny.(Kawasaki smile)
Qinkin får vara brukshoj så länge den fungerar applause
Ha det bra alla på forumet ssseaplove

2008-09-30, 12:35#143 
ssseap
Nykomling

Hej alla på forumet.

Nu har qingqin lagt av.

instrumenteringen tvärdog vid start.

så fort man trycker på startknappen dör instrumenteringen.

Efter felsökning konstaterar jag att batteriet gjort sitt. (efter 1.5 år)Bra / dåligt? gått året runt!

Månterar i ett nytt idag ,imorgån kör vi igen applause

För övrigt OK!

MVH Esa Qingqi -06smile

2008-10-01, 09:14#144 
ssseap
Nykomling

Hej alla igen.

Nu sitter ett nytt batteri i Qingqin och nu går han som vanligt igen applause

I helgen blir det byte till vinterdäck.

Annars allt OK.

MVH Esa

Måndag 12:09#145 
Sven 1
Medlem

Skönt att det bara var batteriet.
Min har gått ca 360mil nu och det enda jag behövt byta hittills är glödlampan till bak/broms ljus. Tycker den går helt underbart fint. Har inte toppat den, bara varit uppe lite över 100km/h, men pappa lånade den och körde ut till stuga (13 mil enkel resa) så "råkade" mätaren glida förbi 120, och då fanns det mycket kraft kvar. Dock visar nog hastighetsmätaren ganska mycket fel, ska kolla den mot gps.

Citat:
I helgen blir det byte till vinterdäck.

Är det lag på vinterdäck till mc? Jag kommer kanske köra lite i vinter. Även om man kanske inte måste ha dubbat förstår jag att det måste vara skönt och säkrare, men här i söder blir det väll ingen "vinter" i år heller.sad

Har sett att det börja komma lite andra kina-mc med lite mer cc.
Denna tycker jag är fin och ser prisvärd ut: http://www.motorhandel.se/index.php?act=viewCat...

Sen har jag hittat en Touring/Landsväg på 400cc på blocket http://www.blocket.se/vi/18174646.htm?ca=21_s&l...
Tror det står lite om den på kinamc.se.

Idag 12:48#146 
ssseap
Nykomling

Hej .

Jag var också osäker men på vv hemsida står det vilka fordon som måste ha vinterdäck enligt lag
och mc finns inte med.så det är lagligt att köra med sommardäck.
eftersom jag ändå skulle byta däck och jag fick vinterdäck (åretomdäck)till bra pris
så köpte jag dem.

Förresten har du sett den nya Kawasaki klx 250s.som kostar ca 40KKR

När jag byter hoj nästa gång så blir det en sån. :)

MVH Esa

Idag 14:08#147 
Sven 1
Medlem

Citat:
mc finns inte med.så det är lagligt att köra med sommardäck.
eftersom jag ändå skulle byta däck och jag fick vinterdäck (åretomdäck)till bra pris
så köpte jag dem.

OK. Jag har mycket kvar på mina däck så jag forsätter att köra på dem.

Citat:
har du sett den nya Kawasaki klx 250s.

Nu har jag det. Den ser ju riktigt fin ut. Ser ut som om de hittat inspiration från Qingqilaugh, de är ganska lika, fast Kawan ser lite dyrare ut, fin färg hade den oxådrool
Såg bl.a. filmen du oxå sett (Dock utan ljud, jag är i skolan).

Citat:
När jag byter hoj nästa gång så blir det en sån.

Jag kommer nog köra med Qingqin så länge som möjligt, förhoppningsvis livet ut. Annars kan jag nog tänka att det blir Kina igen, jag är smålänninghappy

Denna har jag och mina småbröder på våra mobilersmile : http://www.youtube.com/watch?v=_sg2iL_0mMw

Reklam:
Besök BlueRideBlueRide
Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa...

Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Sälja och köpa MC
QingQi Offroad 200cc 1 2 3 4 5 [6]

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa MC)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (12):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert

Du är här: Startsida » Mc » Forumstart » Motorcyklar » Sälja och köpa MC