Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Trimtips tack!

2004-11-27, 10:05#1 
Van Halen
Nykomling

Jag har tänkt Köpa en PEUGEOT
Speedfight 2 och vill få den att gå lite fortare!
Tacksam för svar

Van Halen

2004-12-01, 13:22#2 
lixon86
Nykomling

Tja. Plocka bort variator ringen och plugg i insug och avgas. då bör den gå ganska bra. räcker ej det köp trim avgassystem brukar ge en del.

2004-12-05, 06:17#3 
Van Halen
Nykomling

Tack för rådet,kan man komma upp i 70km/h med att göra det tror du?

2004-12-14, 12:53#4 
jonrad89
Nykomling

ja.. den borde lätt göra 70.. akta bara med att köra med dragen "blindtarm" och fortfarande variatorstryypningen på-.. min polares farsa bara drog allt i avgassystemsidan som han hitta, men glömde variatorn. nu måste min polare köpa ny koppling å variator te sin runner. det hade blivit så varmt i variatorn så moppen e så slö att drar du full gas så orkar du typ hålla emot moppen. så svag e den...

2005-05-31, 00:23#5 
daniloff
Nykomling

Haloj! Har en Speedfighter 2 LC årsmodell 2002.Den surar liksom när den blivit varm (har kollat stiftet) Har provat munstycke 58 & 60 ingen skillnad, har bytt bränslepump/filter, kopplat ur elchoken. Bytt tändstift, en polare misstänker att ev. flottören kan vara trasig......Rengjort förgasaren , m.m Kollat om avgasröret är tätt..m.m... VAD KAN DET VARA FÖR FEL SOM ÄR TRASIGT ??????? Den går några minuter OK, sedan dör den, går hyfsat på tomgång.... MVH / Helge

2005-06-01, 13:19#6 
Chiquita
Medlem

En bekant till mig har fått samma problem på sin viva city efter att han börjat exprimentera med strypningen i luftburken.. Han borrade upp pluggen sen gick den riktigt dåligt (helt orkeslös när moppen blivit varm. Har du fifflat med den eller ställt in blandskruven fel kanske?

2005-06-01, 19:07#7 
amonsson
Medlem

jag hade samma problem med min. Redan innan jag började trimma o avstrypa.. Men det löste sig när jag köpte min nya fugge ;) så jag vet inten riktigt vad som kan vara fel. men det är nått i förgasaren eller liknande.

2005-06-12, 21:42#8 
jan-o
Nykomling

[B]PROBLEM MED VIVACITY
Hade samma problem med min otrimmade Viva 30-moped efter bara 800 mil. Igensatt avgassystem gör att det bildas ett lätt övertryck i avgasdelen som gör att vacuumet i förgasaren blir mindre och mindre och moppen stoppar efter ca 10 km.
Jag sågade upp bakre delen av systemet med bågfil och gjorde några extra 10 mm hål för bättre ventlilation samt borrade ur pluggen där fram. Svetsade ihop igen och Voilà.
Tidigare 42 km/h, nu 48 km/h samt mer moment i starten men med något högre ljudnivå tyvärr.
Hörde med moppehandlarn som sa att man kan börja med att gå upp något i munstycks-storlek för att pressa ut avgaserna, men det är ju inte riktigt att lösa problemet.
Nu är den plötsligt trimmad, men funkar igen.
Kör försiktigt och med förstånd!

2005-06-27, 23:48#9 
majjalas
Nykomling

Ett fel som en vän till mig hade på sin speedfight 2 var att jordkabeln som sitter på startmotorn inte jordade riktigt, detta gjorde att moppen kunde gå bra en liten stund/ibland för att sedan börja att misstända och knappt gå alls. Först trodde jag att det hänt något med tändstiftet eller att det blivit något problem med förgasaren (den betedde sig verkligen som ett sådant fel). Men när det inte blev någon skillnad med ett nytt tändstift och en nyrengjord förgasare så ringde jag en bekant till mig som är väldigt duktig på allt i motorväg. Han sa till mig att vi skulle börja med att följa jordkabeln från batteriet till dit den slutade, vilket i detta fall var på startmotorn. Och där såg vi på en gång att den inte satt ordentligt fast, så vi gjorde rent, sprutade på kontaktspray och drog åt skruven. Och sedan dess har moppen fungerat perfekt, och batteriet som inte fungerat på länge började genast att ta emot laddning, så på bara några rundors åkande så hade batteriet laddat upp sig och elstarten fungerade igen!

Måste tillägga att denna moppe också gick rätt ok på tomgången och det gjorde ju även "daniloff", Helges moppe.

Så har ni tur så kanske det är samma fel på den moppen också.

Reklam:
Besök TrendimportTrendimport
Trendimport AB säljer produkter inom ATV, cross, moped, Mc och tillbehör. Bland varumärkena finns Qingqi, Baotian,TMS, Linhai samt Olgus.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (9):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum