|
| Roliga historier! 1 2 3 4 5 [6] 7 | | |  |  | | 2006-11-16, 22:04 | #126 | Wippan goes DT50.. Medlem

Medlem sedan: Sep 23, 2006 | ajajaj, så mkt otur man bara kan ha där  | | | | | |  |  | | 2006-11-18, 22:22 | #127 | Oscha Medlem

Medlem sedan: Aug 15, 2006 | mej_91: Vart bor du?? 45:an går genom lilla strömsund där jag bor så | | | | | |  |  | | 2006-11-24, 19:39 | #128 | mej_91 Medlem

Medlem sedan: Jul 22, 2006 | vet tuärr inte vart de ligger du..........ja bor utangör vänersborg som ligger utanför trollhättan | | | | | |  |  | | 2007-04-13, 10:43 | #129 | ChrillZ_ Medlem
Medlem sedan: Dec 03, 2006 | det där verkar konstigt. när polisen i vänersborg stannar en så kollar dom ramnummer och vill ha försäkringspapper o.s.v men trimm kollar dom inte efter om man inte har effektrör, annat fattar gubbarna inte | | | | | |  |  | | 2007-04-13, 13:05 | #130 | Black Dragon Medlem

Medlem sedan: Aug 29, 2006 | När jag va ute och körde fråga en kompis om suss(vet inte vad de heter) men jag hade glömt min extra hjälm hemma men han skulle bara till centrum så jag "okej" sen efter det när jag kom hem så kommer en civilpolis fram till mig och frågar om det jag vet nåt om en moppelist körde med en licknande moppe så jag sa att det inte va jag och att min moppe inte årkar köra två ( ibland gör den det ) så han sa okej och gick men dan där efter så körde jag två tjejer på moppen hehe | | | | | |  |  | | 2007-05-20, 22:14 | #131 | _Persson_ Medlem

Idag när jag skulle köra hem till mitt hus på landet, ser jag en massa bilar på våran infart. Jag tänkte inte så mycket på det. Sen när jag kom närmare såg jag att de hade något på taket. Tillslut ser jag att det är poliser, så jag fick vänta på att de skulle sticka i med min moppe är lite smått trimmad. Jag väntade 30 min. Inget hände. Jag väntade 1.30 timmar. Inget hände. Jag väntade 2 timmar, då började de röra sig i buskarna runt om kring bilarna. Jag bara tänkte på vad f*n de håller på med. Tillslut visar det sig 20 poliser från buskarna, de kommer fram mot mig. Sen frågar de: Polisen: Vem är du? Jag: Johan Persson Polisen: Vad gör du här? Jag: (tvungen att hitta på en lögn för att polisen inte skulle kolla min moppe om den var trimmad) Väntar på min kompis, han borde komma när som helst. Polisen: Okey, är du säker? Jag: Varför skulle jag inte vara det? Polisen: Ne, strunt i det. Men vi vill att du ska flytta dig. Jag: Varför det nu då?, jag står bra här. Polisen: Vet du vilka som bor i det här huset? Jag: Ja, det vet jag. Hur så? Polisen: De är langare och vi ska göra ett tillslag här. Men just nu står du i vägen. Jag: Okey, men då åker jag väll hem och ringer till min kompis och undrar om han kommer snart. Polisen: Ja gör du det. Jag: Men då måste ni flytta era bilar så jag kan komma förbi. Polisen: Visst.
Sen när jag kommer hem, pustar jag ut. Och är glad för det inte var mig polisen var ute efter mig
Snacka om tur. | | | | | |  |  | | 2007-05-20, 22:32 | #132 | A-Traktor_killen Medlem

Medlem sedan: Feb 18, 2006 | Men vad hade dom hört det ifrån att det var langare i erat hus hur slutade den historien var det ett hus bredvid det var tillslag i eller . | | | | | |  |  | | 2007-05-20, 22:34 | #133 | maroxx Medlem

Medlem sedan: May 20, 2006 | haha, ja tur... men vilka var langarna då?, kände du dom eller? | | | | | |  |  | | 2007-05-21, 00:22 | #134 | _Persson_ Medlem

Medlem sedan: Mar 29, 2007 | A-Traktor_killen: jag tror du inte fattade den här historien rätt, jag stod vid antikaffären i vankiva korsning och skulle över järnvägen till våran grusväg, men där stod poliserna  Ja det blev ett tillslag, men de han dumpa tack vare mig
maroxx: det är min klasskompis brosor som langar, nja lite de har hjälpt mig med lite. | | | | | |  |  | | 2007-05-21, 02:36 | #135 | maroxx Medlem

Medlem sedan: May 20, 2006 | aha, ok... exakt VAD är det dom langar? (om jag får fråga ) | | | | | |  |  | | 2007-05-21, 05:40 | #136 | A-Traktor_killen Medlem

Medlem sedan: Feb 18, 2006 | Okej sorry då vet jag . | | | | | |  |  | | 2007-05-21, 16:05 | #137 | sitrec Nykomling

Medlem sedan: May 05, 2007 | Var ute och åkte i skogen vid min stuga, skulle till en polare på andra sidan berget. Åkte i runt 60 på grusvägen och så plötsligt FLYGER en stor älgtjur upp från diket , ut från buskarna 2 meter framför mig, tar ett kliv över vägen och försvinner in i buskarna på andra sidan.
Wey vad chockad jag blev höll på att få hjärtklappning. Efter den gången har jag alltid åkt lite saktare där och vart mer uppmärksam på buskarna . | | | | | |  |  | | 2007-05-21, 19:59 | #138 | edstrom Medlem
Medlem sedan: Apr 12, 2007 | jag och lite folk var ute en kväll på byn. då var det en kompis till mig som for iväg och skulle pissa men det tog länge för han så jag körde ner för gatan då när jag kommer ner så ser jag polisen och jag är ju bara 14 så jag vände upp för gatan fast det var enkelriktat och när jag kommer upp så sägger jag till alla som var där typ 25pers då tar det typ 1min innan alla är borta så jag kör hem till pappa och sen när jag hade stängt garaget och börja gå så möter jag polisen och dom blinkar men extraljusen och jagbara vinkar åt dom. sen kom jag på att jag hade glömt mobilen i moppen så då gick jag och skulle hämta den då kör polisn skit sakta förbi garaget så då stannar jag och väntar på att dom ska försvinna :P haha | | | | | |  |  | | 2007-05-22, 06:35 | #139 | Klintha Nykomling

Medlem sedan: May 02, 2007 | hahaha asså jag har två historier som är asbra.
den första var när jag och de flästa ur arontorpsmoppegäng (ölandsby med ett par 15 åringar och deras moppar + nåra ur klassen) var nere i färjestaden (inte hockeylaget utan samlingsstället för oss) och då kom det en snubbe vi aldrig sätt förut med en ful scooter och skrek "vill ni rejsa era fula crossb*gar!?" och alex som har en slö gammal trimmad grön drac tänkar "äh vafan" och hoppar på sin. han trodde han skulle ta han läätt men scootern var astyst och gick typ i 100 lätt så han var krossad (hehe kul ordval va krossad, eller cross-ad ) men när han kom tillbaks var alla i gänget där och skratta åt han, vi var typ 8 14,15,16 åringar och då kom en snubbe (20 år) från busstationen men sin tjej och hon hade KORT-KORT kjol på väg till ens fest och när hon gick förby sa jag på skoj "ska jag busvissla" (kan göra det svinhögt) och alla var tysta. så när han var 70m bort gjorde jag det och han blev förbannad som om han hade knarkat testosteron eller nått. så han kom fram och sa på sin utlänningsdialekt " VEM FAN VAR DET SOM BUSVISSLADE, VAH!!??" alla vi var skiträdda och sket på oss typ och ingen sa nått, men om vi hade moralen hunde vi ha tagit honom . då sa han igen "VAH ERA PUNGKULOR" (bästa svordomen han kom på alla fnissade, jävligt tyst obs) sen så tittade han på oss och gick därefrån och jag trodde jag skulle dö fyfan va rädd jag va :S. sen i skolan dagen efter sa de att han var Aldin en utlänning som kan karate med svart bälte som spöar ner poliser i sitt gäng som är askrimminella , men det som var "kul" (mest bra att veta att man hade någon som kunde hjälpa en om man åkte i skiten med han igen) är att kalmars nazzigäng hade misshandlat som faaan + att han var pizzabagare det var askul.
den andra är när mina kompisar (inte jag) var ute och körde till alex a.k.a (also known as) ballex och de hade kört från stoffes hus i förväg på en aspopular polischeckväg (136an ,öland, skogsby, ingen typ kör i 50 inte ens bilar, eller mopeder :P) och de var 3 minuter före stoffe som kör trimmat utav fan på sin gula suzuki ts med fluffig zebrapäls på sadeln (nej, han är inte metrosexuell det var så när han köpte och han har inte orkat byta) så gänget före honom ser att det är polischeck då och saktar ner lungt och "lagligt" och polisen ser inte det för de hade fullt upp då. men de kör in där de stannar bilarna (på en dagisparkering) och tittar på och lotsas ställa några frågor. men sen kommer stoffe som inte ser de andra och kör på full gas i 80-90 och polisen vinkar in han. han kör in och tänker ta sitt straff. men den ensamma polisen som skulle provköra den gick tillbaks i bilen (utan att ha testkört, men med nyckel i tändningslåset) gick och satte sig på passargerarsätet i sin volvo. stoffe såg det som sin chans och hoppade snabt som fan på sin moppe, drog i gång den och far i väg snabbt som fan på en cykelväg till ballex. polisen han inte reagera och gav upp sittandes som en idiot och stoffe, som egentligen är olaglig om han kan, var nöjd. ennu en lyckad dag på öland. (OBS vet inte hur mcyket som är sant eller hur det gick till men det var dte som jag fick höra)
men missta er inte! enduropoliserna provkör 100m fågelvägen från där jag bor på en vanlig flygtväg (grusväg som bli stenig stig i 200m sen grusväg och sist asfalt) i 60 knyck! de verkar förbannade men det är inte bara pga stoffe utan alla är olagliga där typ till och med jag hehe. jag har kört scooter i 150mil hela förra sommarn (14 och kommer klara uppkörningen på en scooter som ett pro! ) och såg aldrig en polis  
ÖLAND RULES!
erhm moderatorna sorry för språket i mina historier jag änvänder svordomarna som meningsförstärkare och inte för att folk ska ta illa upp eller må illa 
Peace out, Klinthinho | | | | | |  |  | | 2007-05-22, 07:10 | #140 | Klintha Nykomling

Medlem sedan: May 02, 2007 | Kom på när jag lsäte igenom lite till:
när jag och ballex körde i färjestaden hade jag en DJURMAGASINET flagga som låg vid en konatiner där vi tog en pissepaus (vi pissade inte på flaggan :P) men jag tog den och höll upp den medand vi tjoade genom hela staden men sen i en rodell så fick flaggan grepp om bakdäket och snabbt som fan låste den sig fast i däcket, kedjan, bromskivan och hela paketet där bak och ballex var förkrossad och trodde aldrig att vi skulle få loss den men det gick efter en massa slit och jag tyckte det var askul.
en till kul sak:P var när jag kom hem från irland efter att ha besökt min morsa som jobbar där hade ringt min pappa som inte svarade (annan jävligt sorglig historia) men jag trodde han var skitsur på mig så han sket att hamta upp mig i kalmar vid tågstationen. men jag tänkte ÄH så jag tog bussen 101 till träffpunkten men på busstationen såg jag stoffe som hade träffat sin tjej och var på väg hem till en by nära min och ballex så vi åkte till brofästet, efter ölandsbron, och då ringde vi alex och bad honom att hämta oss. efter en timma kom han och vi var sura att hän väntade så länge men vi hade kul och så sa han att han bode hos morsan som inte vet om att han trimmar (men om han gjorde hade inte ballex levt idag) så han fick gå till garaget och trimma lite tyst (garaget och huset sitter ihop) så han bytte avgassystem och lite annat och körde sakta i väg och sen drog han på till oss. när han väl var framme så sa han att han inte hadr några hjälmar till dem för han sa att han skulle tanka (han kunde inte säga att han skulle till färjestaden och plocka upp två killar och köra hem, för då hade han som sagt varit död) men det som gjorde det så kul var att jag hade ne 20kilo resväska som jag fick ha på ryggen. så vi var 3 pers två untan hjälmar på en 30moppe i 70km/h på en 50väg med en resväska som väger 20kilo, fatta va chockade bilarna var som vi körde om    men i alla fall vi körde flera kilometer men som tur var var det sent och vi såg inga poliser för om vi hade gjort och blivit fast var det typ en 10 000kr böter och 3 prickar minst :   ennu en lyckad dag på öland!
Peacke out,again, Klinthinho | | | | | |  |  | | 2007-05-22, 16:59 | #141 | _Persson_ Medlem

maroxx: De smugglar sprit, olagliga smällare och fyrverkerier, men även droger | | | | | |  |  | | 2007-05-24, 21:41 | #142 | only-rieju Medlem

Medlem sedan: Apr 11, 2007 | haha, idag så på vår mopedparkering på skolan så har vi en moppe parkering där det står välskyltat "moped parkering" på en blå skylt.. och flera dagar i rak så har en bil ställt sig på en av moppe parkeringarna.. och det vart rätt svårt för mopederna att få plats på den ytan som fanns kvar så det roliga var att idag så ställde nåra mopederna framför och bakom bilen så den inte kunde komma ut men sen tog i bort mopparna igen och ringde istället polisen och berättade att en röd bil hade ställt sig på en mopedparkering och att det vart rätt svårt för oss att få plats.. dem sa att dem skulle ta hand om det och sen sa dem inget mera, vet aldrig fall polisen kom eftersom amn var tvungen att gå på lektion men ungefär 1 timme senare var bilen borta iaf 
HOPPAS det var någon lärare | | | | | |  |  | | 2007-05-25, 15:58 | #143 | Mouradona Medlem

Medlem sedan: Sep 01, 2006 | Olagliga smällare ?   Typ kina och ryssar och sånt ? eller hemmagjorda ?  Kan du fixa `? ;) haha. Gooa historier där på öland ^__^
- Inlägget ändrat 2007-05-25, 15:59 av Mouradona | | | | | |  |  | | 2007-05-25, 16:34 | #144 | _Persson_ Medlem

Medlem sedan: Mar 29, 2007 | Mouradona: jupp, de är mest till mig eftersom jag känner de rätt så bra  Allt möjligt utom hemmagjorda. Klart kan ja fixa om de har några kvar, bor du då? | | | | | |  |  | | 2007-05-25, 17:12 | #145 | maroxx Medlem

Medlem sedan: May 20, 2006 | haha, jag saknar ofta smällare , haha dom var ju det roligaste på nyår/majbrasan och så dom blir dom illegala jäkla lagar
och så langar dom knark det går tufft till på Öland hör jag | | | | | |  |  | | 2007-05-26, 17:30 | #146 | _Persson_ Medlem

Medlem sedan: Mar 29, 2007 | Stämmer maroxx, men knarket är inte till mig | | | | | |  |  | | 2007-06-13, 23:42 | #147 | MaQinG Medlem

Medlem sedan: Apr 20, 2007 | en gång så råkade jag köra in i en polisbil bakifrån i 30 km/h ja flög genom glasrutan de var en volvo v70 poliserna skrattade hela skiten pajade ja skrek ajjjjj!  | | | | | |  |  | | 2007-06-14, 00:04 | #148 | maroxx Medlem

Medlem sedan: May 20, 2006 | av nån anledning låter den historien lite... overklig ... du får knappast sån kraft så att du lyckas krossa rutan när du kör i 30km/h, dessutom tror jag inte polisen står och skrattar... | | | | | |  |  | | 2007-06-27, 00:46 | #149 | Klintha Nykomling

Medlem sedan: May 02, 2007 | haha glad att ni gillade historierna för det är inte så vilt på öland (oftast) utan det är vad man gör det till | | | | | |  |  | | 2007-08-08, 12:56 | #150 | pofer Avstängd | Jag och Lun1k här på forumet var ute och körde moppe i går, när vi svängde förbi lidl så ser vi polisens motorcykel svänga ut bakom oss och sätta i gång saftblandarna. Galna som vi är skulle vi köra ifrån polisen på våra moppar. Vi kör upp mot lilla bansjön, och svänger ner på grus vägen med polisen i hälarna. Vi fortsätter ner mot stranden och gör en tvär sväng i sanden men så klantig som snuten är så fick han inte stop och körde rakt in i bryggan och fick punka på fram däcket  . Sen drog vi till lidl och köpte glass | | | | | |  |  | | Reklam: | Bythjul.com Bythjul.com säljer däck, fälgar och tillbehör via nätet. I nätbutiken kan man enkelt få reda på vilka däck och fälgar som passar på sin bil via en uni... | Du är här: Forumstart » Övrigt Roliga historier! 1 2 3 4 5 [6] 7 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övrigt) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Jaguar, xj 8 4,0
- Volkswagen, Jetta
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|