Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

snart knäckt!!

2004-10-25, 17:48#1 
kolven
Medlem

jag har en peugeot speedfighter, har satt på ett variatorkit på den, men den är så jävla slö i starten ock i uppförsbackarna!! jag tror det sitter 8 eller 9 grams vikter på den..är det rätt? har även tagit bort blinröret ock satt ett större munstycke i förgasaren, den gör c:a 65-70 på rakorna..men det är start ock backar den segar nåt otroligt!! vad göra??

2005-01-19, 02:58#2 
AeroSol
Nykomling

8-9 gram är alldeles för tungt...
Sätt på 4-4.5 gram istället, eller om du e snål så tar du vara bort 3 vikter i variatorn, det får samma effekt, men obalansen ökar dock... :-(

2005-04-23, 13:43#3 
amonsson
Medlem

Håller inte riktigt med dig, Visst 9 gramsvikter låter väldigt mycket. Men vad jag vet så följer det med 8.3 gramsvikter till tex Malossis trimvariator. Jag skulle som max gå ner till 6.5 gramsvikter men tycker även det låter lite väl lågt för din setup. Men om jag vore du så skulle jag byta ut kopplings fjädrar och tryckfjädern också till en 16%starkare. Kopplingsfjädrarna får du labba dig fram med, men prova med ett par gula att börja med.

MVH: Ante

Reklam:
Besök StibixStibix
Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (4):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum