| Trim och diverse frågor på Rieju |
| |
 |  |
| 2006-06-02, 23:50 | #1 |
NickeDrac Nykomling
Medlem sedan: Jun 02, 2006 | Hej. Jag är ny på allt det här som har med mopeder och göra, så jag vände mig till ett forum. Jag har kollat igenom lite andra trådar, men är inte riktigt nöjd med informationen, så jag gjorde en ny tråd.
Till ämnet. Mopeden är en Rieju Drac rr -02. Jag har nu dragit pluggen i avgasröret, men är inte riktigt nöjd med hastigheten. Så jag vill dra den andra, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag tror den sitter i luftburken. Men om jag nu skulle lyckats ta bort den strypningen så undrar jag om jag måste skaffa ett större munstycke, och ev. dreva upp den fram? Vill inte att den varvar för mycket.
Den går ungeför 65 som det ser ut nu. Jag kan bli tvungen att choka den ibland när jag håller denna hastighet, så munstycket kan ju inte vara speciellt stort.
Jag läste något om ett sportluftfilter man ska skaffa om man köper ett större munstycke? Eller att man ska borra något i luftfiltret för att få en mer jämn blanding av luft och bensin?
Kommer kanske att skaffa ett effektavgasrör i framtiden. Kommer jag att behöva byta munstycke igen då?
Ni får gärna ge förslag till hur jag ska göra, vilken storlek på munstycket osv.
Tack på förhand. |
| | |
| |
 |  |
| 2006-06-04, 17:47 | #2 |
KillRoy Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | Annars kan du borra fler hål i luftburken... jag har en Rieju Drac RR 03a... original ska det vara 2 hål i luftburken men jag har gjort 6 till, jag har dragit avgaspluggen och borrat 6 extra hål i luftburken... den går nu i 70-75 Prova göra några extra hål i luftburken ;) men gör inte för många!
MvH//KillRoy |
| | |
| |
 |  |
| 2006-06-05, 19:18 | #3 |
NickeDrac Nykomling
Medlem sedan: Jun 02, 2006 | Joo, men en polare har också en -03, och den gör 80 med 10 kuggars drev. Personen han köpte den av sa att han har plockat strypningen i avgasröret och luftburken. |
| | |
| |
 |  |
| 2006-06-10, 19:39 | #4 |
mekar mannen Medlem

Medlem sedan: Jun 10, 2006 | använd alldrig drev mindre en 11 om moppen inte är original och det där med sport luftfilter är inte bra när det regnar då kan moppen skära och kolla vad det sitter för munstycke i och köp 10 storlekar större så går den fint sen |
| | |
| |
 |  |
| 2006-06-27, 10:48 | #5 |
Erra89 Nykomling
Medlem sedan: Aug 28, 2004 | hur tar man bort katalysatorn och pluggarna på en rieju drac -03 |
| | |
| |
 |  |
| 2006-06-27, 10:48 | #6 |
vit dtr Medlem
Medlem sedan: Jul 30, 2004 | katalysatorn tar du bort och sätter ett rör istället och pluggarna är bara att borra eller slipa bort. |
| | |
| |
 |  |
| 2006-06-27, 10:48 | #7 |
sussi1969 Nykomling
Medlem sedan: Jun 04, 2006 | Det finns ingen katalysator till drac 03 det kom 04 kollade med jofrab |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
BlueRide Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum) |
« Tillbaks till föregående sida |