Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Derbi & Rieju forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Trim och diverse frågor på Rieju

2006-06-02, 23:50#1 
NickeDrac
Nykomling

Hej. Jag är ny på allt det här som har med mopeder och göra, så jag vände mig till ett forum. Jag har kollat igenom lite andra trådar, men är inte riktigt nöjd med informationen, så jag gjorde en ny tråd.

Till ämnet. Mopeden är en Rieju Drac rr -02.
Jag har nu dragit pluggen i avgasröret, men är inte riktigt nöjd med hastigheten. Så jag vill dra den andra, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag tror den sitter i luftburken. Men om jag nu skulle lyckats ta bort den strypningen så undrar jag om jag måste skaffa ett större munstycke, och ev. dreva upp den fram? Vill inte att den varvar för mycket.

Den går ungeför 65 som det ser ut nu. Jag kan bli tvungen att choka den ibland när jag håller denna hastighet, så munstycket kan ju inte vara speciellt stort.

Jag läste något om ett sportluftfilter man ska skaffa om man köper ett större munstycke? Eller att man ska borra något i luftfiltret för att få en mer jämn blanding av luft och bensin?

Kommer kanske att skaffa ett effektavgasrör i framtiden. Kommer jag att behöva byta munstycke igen då?

Ni får gärna ge förslag till hur jag ska göra, vilken storlek på munstycket osv.

Tack på förhand.

2006-06-04, 17:47#2 
KillRoy
Medlem

Annars kan du borra fler hål i luftburken... jag har en Rieju Drac RR 03a... original ska det vara 2 hål i luftburken men jag har gjort 6 till, jag har dragit avgaspluggen och borrat 6 extra hål i luftburken... den går nu i 70-75 smile Prova göra några extra hål i luftburken ;) men gör inte för många!

MvH//KillRoy

2006-06-05, 19:18#3 
NickeDrac
Nykomling

Joo, men en polare har också en -03, och den gör 80 med 10 kuggars drev. Personen han köpte den av sa att han har plockat strypningen i avgasröret och luftburken.

2006-06-10, 19:39#4 
mekar mannen
Medlem

använd alldrig drev mindre en 11 om moppen inte är original och det där med sport luftfilter är inte bra när det regnar då kan moppen skära och kolla vad det sitter för munstycke i och köp 10 storlekar större så går den fint sen

2006-06-27, 10:48#5 
Erra89
Nykomling

hur tar man bort katalysatorn och pluggarna på en rieju drac -03

2006-06-27, 10:48#6 
vit dtr
Medlem

katalysatorn tar du bort och sätter ett rör istället och pluggarna är bara att borra eller slipa bort.

2006-06-27, 10:48#7 
sussi1969
Nykomling

Det finns ingen katalysator till drac 03 det kom 04 kollade med jofrab

Reklam:
Besök BlueRideBlueRide
Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa...

Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (8):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum