| Allt om TGB Jetfighter! 1 [2] |
| |
 |  |
| 2007-05-06, 02:28 | #26 |
Klintha Nykomling

Jo jag läste på en snubbes brorsa då hans TGB "kärvade" och gick i max 20 och samma sak hände med med TGB 303 rs som jag hade innan. jag körde helt glad på vägen och sen HOST och gashantaget funkade inte (vad jag trodde) och den sjönk ner till hastigheten 25km/h. jag fick alltid igång den men ibland gav den upp på hoppet (efter 400 mil visserligen).
så jag blev förbannad och frågade farsan, som har mer koll på motorer och sånt än vad jag har, och resande i förgasaren och sen gick den bra. sen hända samma sak igen fast det var skit igen, konstigt.
vid det laget var pappa förbannad (på mopeden inte mig) så vi bytte in den och köpte en RRX, hoppas jag blir lyckligare nu.
alltså: TGB kan vara luriga eller så var det något som inte stämmer, kanske en taiwanare som nös när han byggde förgasaren (eller så är förgasaren av annat märke, jag minns inte)... |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-07, 09:45 | #27 |
haganorra Medlem
Skissen
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-25, 19:28 | #28 |
haampe Nykomling
Jag har nyss inlandat en Jetfighter, den går skit bra och så. Men det är en sak jag stör mig så in i bomben på. När jag kommer upp i 60 km/h så så går mopeden ner till kanske 2k varv/s sen när man kommer ner i kanske 55 km/h så börjar den dra igen. Någon som har svar på detta? Tacksam för svar. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-27, 00:42 | #29 |
Klintha Nykomling

Hampe jag vet inte men jag gissar för jag har nästan samma problen när jag har dragit pluggen på min rrx och då kommer jag upp i nästan 70 men då får den för lite bensin för jag har fel munstycke och då ger inte gasen men om jag "chokar" (har den vid styret) så går den lite snabbare.
så din TGB går så snabbt men eftersom den är stypt och vill gå snabbare men inte kan händer det. jag kan mcyket väl ha fel men det är vad jag tror.
Klintha, stolt ägare av en rieju |
| | |
| |
 |  |
| 2007-07-03, 08:45 | #30 |
holtis Nykomling
Medlem sedan: Jan 02, 2005 | Någon som vet vart man kan få tag på front/lyskåpa till en Jetfight -06? Polarens dotter har klotat... ! Hjälp tas emot snarast så hon kan åka mer i sommar. Tack på förhand |
| | |
| |
 |  |
| 2007-07-03, 16:02 | #31 |
frycke27 Nykomling
Medlem sedan: Jul 03, 2007 | Till Hampe! det problem som du beskriver är att övervarvspärren klickar in! Det är ytterligare en strypning som finns på den! För att ta bort den så klipper man av en kabel som går till CDI:boxen! den sitter under bagaget på vänster sida, ser ut som en liten svart låda (c:a 80mm*20mm*20mm) med c:a 7st kablar som går in i den! ta bort lite av tejpen runt kablarna o klipp av den BRUNA kabeln! sätt tillbaks tejpen -klart! nu finns det inte någon elektronisk gräns för hur mycket moppen varvar! Och om nån undrar eller tvivlar på att en TGB kan gå fort så kan jag säga att om man tar bort alla pluggar på den så gör de lätt 75-80km/h! Min har jag bytt munstycke till ett 102 huvudmunstycke, tagit bort insugspluggen, kapat o svetsat blindröret, kapat upp ljuddämparen o plockat bort katalysatorn o svetsat igen ljuddämparen igen!(gjorde detta för att det inte ska synas att moppen är trimmad! det blir dock inte lika bra effekt som med ett trimmrör) sportluftfilter jag har även testat o vikta om variatorn men det är lite svårare med denna moppe för den är så ny ( innebär att inte många testat än) , men orkar man testa lite olika så kan man få den att gå riktigt bra. viktigt är att man inte tar för lätta vikter till den! DET SITTER 17*13 8,5g PÅ ORGINAL! jag har testat med 4,5 och 6,0 och det var inget kul! den gjorde c:a35km/h o varvade så den pep hehe! så nu har jag beställt 17*13 7,0 och 7,5 så nu hoppas jag att accet blir bättre! vidare trimm för mig blir ett avgasrör, sen är jag nog nöjd denna sommar! den gör 84km/h nu o med nya röret tippar jag på 95km/h! Vidare kan jag berätta för dom som inte vet att det sitter en luftkyld MORINI motor på alla TGB, denna motor sitter även på vissa peugeot o piaggo, men även på nya aprillia sr50 så det är lätt att hitta trimm! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-07-03, 20:36 | #32 |
frycke27 Nykomling
Medlem sedan: Jul 03, 2007 | Tjo! jag såg att det var nån som hade lagt in en "sprängskiss", men jag tyckte det mest såg ut som en "återförsäljarlista"! det är en lista som mopedhandlare använder när dom beställer delar! Eftersom jag har problem med att hitta delar till TGB jetfighter så vill jag gärna veta vem som utgivit skissen/listan! Alltså det är bara orginaldelar som kåpor,lysen o sånt jag vill ha, trimmat har jag redan gjort!!:p |
| | |
| |
 |  |
| 2007-07-06, 21:58 | #33 |
Jaansson92 Medlem

Medlem sedan: Jun 14, 2007 | Tja! Jag har en TGB Jetfighter, är det någon mer som har det ;)? Jag hade tänkt att styla den lite och ville ha lite förslag? Sen undrar jag också vad som är bäst av Boost Bottle och Sportsluftsfilter?
Jättetacksam för svar!
MVH Simon
Nepp, jag har en Sym jet sportX med dragen v-ring ;) Gött axx som fan ;D
Ang. den andra frågan om boost bottle/ sportluftfilter så kan jag ju säga så här.
En Boost Bottle fungerar som en insugsförstärkare som ger jämnare gång och minskar bränsleförbrukningen samt ökar accelerationen.
Ett sportluftfilter är väl mer till för att få det där härliga ljudet på moppen.
Jag har nu både boost bottle och sportluftfilter på min moppe;) Gött som f*n
// Tobias |
| | |
| |
 |  |
| 2007-08-30, 21:25 | #34 |
dfgh Nykomling
Medlem sedan: Jun 30, 2007 | Peugeots variatorer görs av TGB också görs även TGB delvis i samma fabrik som Suzuki så det är inte asiatisk skit. Inte mer än nått annat märke. Har haft moppen ett tag nu gör 55 på mätaren otrimmat med dragen v-ring kanske cirka 65 men typ 73 på mätaren glädje mätare? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-08-30, 21:30 | #35 |
dfgh Nykomling
Medlem sedan: Jun 30, 2007 | Jag har märkt att min moppe (innan jag drog v-ringen) då jag kom upp i över 55 började vara 10 till 11 000 varv. Det störde jag mig på, Jag pratade med han på verkstaden h an sa bara, Man får bara köra 45 km/h haha. Men sen då jag drog v-ringen så går den typ 8000 varv i 70. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-18, 18:51 | #36 |
dfgh Nykomling
Medlem sedan: Jun 30, 2007 | Hej igen Jag undrar vad är det egentligen för motor i TGB Jetfighter |
| | |
| |
 |  |
| 2008-02-13, 20:36 | #37 |
ExTrEm3 Nykomling

Medlem sedan: Feb 13, 2008 | tja undrar om cdi boxen e strypt på tgb jetfighter och isf vart kan man få tag i en ostrypt och inte allt för dyr |
| | |
| |
 |  |
| 2008-04-28, 19:58 | #38 |
Roxon_Duel_TT50_.. Nykomling
jag har en TGB R50X Jetfighter F1 -08 som går i 60 oinkörd. OBS ej glädjemätare har kollat med GPS..
är det någon som har en F1 a så skriv...
|
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-02, 20:52 | #39 |
zatox F.d. medlem | Tja, Nån som vet vart man kan köpa en ostrypt CDI box till TGB R50x Jetfighter ? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-02, 21:14 | #40 |
zatox F.d. medlem | Tacksam för ett svar |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-11, 21:23 | #41 |
perund Nykomling

Medlem sedan: Jun 11, 2008 | På min TGB R50X Jetfighter F1 så stänger inte vartalsspärren förrän det röda på varvräknaren dvs 10000 rpm. Den går i 55-60 då. Enda strypningen jag kan hitta i sprängskisserna är brickan i variatorn. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-21, 14:27 | #42 |
zeeroox Nykomling
Medlem sedan: Aug 21, 2008 | Hej. Jag har en TGB jetfighter årsm 08 som går ungefär 70-75 på rakan med ENDAST dragen v-ring Toppat den i 85-86 nerför  Det är Morini motorer på Det finns en strypning före luftburken som det är bara att ta bort, till det rekomenderas annat huvudmunstycke, KAN gå med justering på luftskruven också På min fanns ingen strypning i avgasröret (mynningen) har inte kollat resten av de. Jag har åkt 300 mil och går suveränt med ett mycket härligt ljud och skönt axx för att vara så pass orginal 
- Inlägget ändrat 2008-08-21, 14:31 av zeeroox |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
BlueRide Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder Allt om TGB Jetfighter! 1 [2] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |