Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Mopedfilmer
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Försäkring
» Volvo
» SAAB
» Toyota
» BMW
» VW
» Mercedes
» Nissan
» Skoda
» Citroen
» Audi
» Ford
» Peugeot
» Mitsubishi
» Honda
» Mazda
» Opel
» Renault
» Hyundai

Avanza

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Honda & Suzuki forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Honda X8R! 1 [2] 3 4 5 6 ... 9 10

2007-12-04, 20:39#26 
mentorn
Nykomling

Hej!

Jag har något skummt fel på min honda x8r. Efter man kört ett litet tag med den så går variatorn varm och bränner sönder vikter och rem, vad fan kan vara felet? Den tappar axx och fart. Tack på förhand! confused

2007-12-04, 20:39#27 
virvelvinden85@h..
Medlem

har du för lätta vikter?, annars låter det som att det är fel på variatorn/felmonterad variator.

börja med att montera dit en ny variator, om den har blivit varm kan den ha blivit vind också.

2007-12-04, 20:40#28 
Aackeee_
Medlem

Jag har en lite fråga ..? Nedanför på bilden så har jag tagit en bild på min luftburk till honda x8r-s. Jag undrar va "klumpen" som sitter uppe på burken och som det går en tjock slang in till insuget är för någonting ? Och vad man ska göra med slangen om man skaffar öppet luftfilter ? Kanske lite svårt att fatta , men hoppas att någon gör det så jag kan få svar :D / Aackeee_

2007-12-04, 20:40#29 
arkearke
Medlem

Felpostat

Angående filtret, så tror jag att "klumpen" är en del av burken..
Slangen därimellan är bara en förlängning.. Om du sätter på sportluft kopplar du antingen på det direkt på föggen eller på den slangen.
Your choise..

2007-12-04, 20:40#30 
hagelin.r
Nykomling

"klumpen" du pratar om är en powerbox och om du ska ha på sportluftsfilter så sruvar du loss den från luftburken och låter den hänga kvar.

2007-12-04, 20:40#31 
g_unot08
Medlem

då måste den nedanför vara luftfiltret ?wink

2007-12-04, 20:40#32 
Aackeee_
Medlem

Ok Tack hagelin.r ! :D Gjorde som du sa och det funkade skit braa :D

2007-12-04, 20:41#33 
Aackeee_
Medlem

Någon som kan Några tips på hemsidor där dom har lyktglas och blinkersglas till Honda x8r-s ?
Har kollat på startuning, sccotech och twostroke, men där fanns inga ? Gärna vita, genomskinliga eller gröna ? Tack på förhand / Aackeee_

2007-12-04, 20:41#34 
nusK
Nykomling

Vet inte vart du kan köpa genomskilniga men det finns orginal blinkersglas på

http://www.danmobility.se/products.asp?c=125805...

Mycket bra hemsida med snabba leveranser smile

- Inlägget ändrat 2007-09-24, 20:40 av nusK

2007-12-04, 20:41#35 
Aackeee_
Medlem

Ok har redan kolla där , men tack ändå :D Någon mer som kan hemsidor ? det behöver inte alls vara gröna det var bara om det fanns , går skit braa med Genomskinliga :D Men det e så j``vla svårt att hitta till honda x8r.. Men om någon vet skriv gärna hemsidan :D Tack / Aackeee_

2007-12-04, 20:41#36 
nusK
Nykomling

Jag letar oxå efter genomskilniga blinkersglas till Honda x8r. Drog nyss iväg ett mail till Keeway produktsupport i finland (eftersom det inte finns någon i sverige wink ) Som du kanske redan har märkt så är Keeway Arn på pricken lik Honda x8r fast med genomskilniga glas så jag tänkte kanske beställa ett par därifrån smile

Jag återkommer med information :)

2007-12-04, 20:42#37 
kraantz
Nykomling

Hej, jag har en Honda X8R, jag skulle vilja ha svar på några frågor..

Om jag sätter på en ostrypt cdi box, ett effektrör, ny racing koppling, nya vikter, dragen v ring, vad går den i då? om jag sätter på 70cc, vad skulle den kunna gå i då?

hört att det bbara går att få upp den i 75? :S

vad jag snackar om är att jag vill ha gasres, för att jag ska stunta med den!

MVH christopher krantz

2007-12-04, 20:42#38 
kraantz
Nykomling

Tjenare, jag har en Honda x8r X som jag hade tänkt göra till en stunt moppe, undrar vad ni har för ideer ang trim! jag snackar om effekt 70cc osv. vet att man behöver ostrypt cdi box, visa gärna vart jag kan köpa en, vill inte göra om orginalet!!

jag vill ha gasres :/

MVH krantz

2007-12-04, 20:42#39 
Gilera-pojken
Medlem

Ja, x8r är ju lågt drevade i växellådan, så dom accar ju rätt bra.
Om du ska stunta som du säger så ska du nog kolla efter ett leovince effekt rör.
Dom är lågvarviga och gör att moppen får maximalt acc.
Finns ett flertal lågvarviga cyllar med, t.ex polini, leovince, metrakit etc...
Du kanske också ska ha en multivariator om du vill ha det bästa accet.
De bästa är speedcontroll och mhr.
Vev byte kanske med behövs, beror på hur du kör.
Cdi vet jag inget om så det får någon annan svar på...

2007-12-04, 20:42#40 
MoNgOn_
Medlem

Tjena, enligt mig så är ju inte en x8r en stunt moppe, men du gör som du vill, jag kan inte bestämma över anndra, som är lite tråkigt grin
Men det är väll ungefär som Gilera-pojken säger. Och cdi boxen som du inte vill göra om orginalet så kan du köpa en ny ostrypt här , fast jag vet inte riktigt om dom passar på en honda x8r. Fast dom kan bli riktigt dyra, men det får du leva med isåfall.
Fast nu ska jag säga vad jag tror, jag har ingen anning om det faktiskt så rätta mig om jag har fel, det är väll bara att klippa av kabeln och sen när man vill strypa den igen, kan man inte då löda ihop dom igen? tounge
Som sagt rätta mig om jag har fel grin

2007-12-04, 20:42#41 
Stolt
Medlem

Tjena..

70cc Polini Sport
Malossi Fly Clutch
Leovince Zx eller ett Metrakit sp
Delerto 17,5 förgasare
Ostrypt insug

Multivar är inte så mycket att ha i egentligen men kasta in ifall du har gott om pengar jag skulle inte gör det.Sen kopplingklocka kan du kasta in ifall du har gått om pengar men det behövs inte

2007-12-04, 20:42#42 
kraantz
Nykomling

Ok, vet någon vad den kmr gå i? för vissa säger att den bara går att få upp i 75 inte mer!

2007-12-04, 20:42#43 
DennisH
Medlem

Mer än 75km/h lär den göra om du monterar en 70cc cylinder och allt det andra du nämnde (obeservera att du bör montera en större förgasare i samband med det). Det är jag nästan helt säker på. Om den inte skulle göra det, så får du ändra utväxlingen på den till en högre.

75km/h gör den nog med bara ett trimrör, ostrypt variatorbricka och en ostrypt CDI. Ev. andra vikter också. Det är jag nästan helt säker på, med tanke på att min moped gör nu 65-70km/h på raka, och jag har setupen; avstrypt CDI, ostrypt variatorbricka och dragen plugg ur mynningen av avgasröret.

Givetvis kör jag en X8R jag också.smile

2007-12-04, 20:42#44 
MoNgOn_
Medlem

Det snackar mycket om att dom inte går att få upp i högre hastigheter än 75, men jag är nästan helt säker på att det går, det ska nog få upp den i 75 km/h med effektrör, ostrypt cdibox, bort med v-ringen och pluggen i avgasröret.
Och om du vill att den ska gå snabbare så kan du ju sätta på en 70cc kanske?drool
Jag har ingen erfarenhet av att den kan gå snabbare än det men, är nästan helt säker på det

Kör lungt, men ha skojcool

2007-12-04, 20:42#45 
Forestfrog
Medlem

Du behöver inget trim alls för att lära dig stunta ffs xD..

Skall du bli bra så ska du lära dig göra det utan att ens ha trimmat mopeden minsta lilla.

Alla som stuntar och är riktigt bra har inte GASRES vilket bara förstör alltihopa.
Jag känner flera stycken som är riktigt bra på just stunts osv och alla lärde sig på otrimmade maskiner och köpte senare bara ett rör.

En 70 cc cylinder är ......... onödigt om den är till för stuntning.

Editerat enligt §1.2

- Inlägget ändrat 2006-11-08, 00:45 av T.B.

2007-12-04, 20:42#46 
MoNgOn_
Medlem

Jo det är sant Forestfrog, dom som är riktigt bra lär sig utan trim men hur roligt är det att åka runt i ynka 50?, enligt mig är det itne så skoj, ska trima upp min lite här någon dag, själv så stegrade jag över angry
Och då hade jag bara klippt kabeln i cdiboxen.
Men sen kanske du inte ska lägga ner allt för mycket pengar på trim, eftersom om du blir stoppad så har "farbror blå" rätt att ta allt trim ifrån dig och du får inte pengar eller orginal delar för det.
Själv blev min kompis stoppad eller han försökte ju åka ifrån dom men sen vurpade han angry
Och till nästa sommar ska han ju såklart trimma upp den änu mer, för ca 7000 bara för att jävlas med snuten smiletounge

2007-12-04, 20:42#47 
Forestfrog
Medlem

Mongon_ Om du klarar av att köra på bakhjulet i över 50 km/h så skall jag med nöje presentera dig för mina vänner som har stuntat i över 2 år och inte gör det...

2007-12-04, 20:42#48 
DennisH
Medlem

Som ni kanske vet så är Honda X8R-modellerna inte särskilt högt utväxlade, utan snarare tvärtom de är lågt utväxlade. Jag känner en person som monterade effektrör, större cylinder och större förgasare. Givetvis monterade han även en ostrypt variatorbricka och avströp CDI-boxen, och mopeden gjorde endast runt 80km/h på raka.

Själv gör min moped 65-70km/h på raka, då jag bytt till en ostrypt variatorbricka, avstrypt CDI-boxen och dragit pluggen ur avgasröret. Dessutom har jag beställt ett Giannelli effektrör, men med det lär ju mopeden inte göra mycket mer 70km/h på raka.

En polare kör runt på en Kymco Super 9:a, och han har bytt ut den där "rullen" där fram som remmen ligger på. Det har gjort att mopeden har fått en högre utväxling, så den gör runt 80km/h nu.

Visst, han fick ju en sämre accerlation. Men ändå.

Jag vet att man kan byta ut de två dreven som sitter bak på X8R:en, men de dreven kostar ju nästan 1000:-, och jag är inte så sugen att lägga ut så mycket pengar just nu.

Vad ska jag göra för att få en högre utväxling? Finns det såna "rullar" till denna moped också, eller något annat?

Tacksam för svar

2007-12-04, 20:42#49 
MoNgOn_
Medlem

Mongon_ Om du klarar av att köra på bakhjulet i över 50 km/h så skall jag med nöje presentera dig för mina vänner som har stuntat i över 2 år och inte gör det...

Förlåt om jag var otydligt i mitt skrivande jag menade förstås om man inte stuntar för tillfället, man kanske inte åker på bakhjulet hela tiden, hur skoj är det då att åka runt i 50 km/h?
Och det är ju lixom helt omöjligt att stegra i 50km/h, eller nja det går väll säkert men då måste man vara duktig på detgrin

2007-12-04, 20:42#50 
DennisH
Medlem

Jag har sett en person ligga på bakhjulet i 125km/h, så 50km/h är nog inte omöjligt. Dock var det inte med en framtung Honda X8R.grin

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Honda & Suzuki forum
Allt om Honda X8R! 1 [2] 3 4 5 6 ... 9 10

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Honda & Suzuki forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Honda & Suzuki forum