Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Yamati Strada modell [1] 2 3 4 5 ... 10 11

2006-05-14, 12:46#1 
Seagatez
Medlem

Undrar lite om Yamati Strada som visas på bilderna hos www.scooter-moped.com finns den verkligen i den modellen som 50cc det står nämligen RX 150 på scootern men dom säger att dom säljer en 50cc har försökt att få kontakt med dom men förgäves.

Har försökt att hitta denna modell med denna framkåpa som Eu-moped men jag hittar bara den som 150cc när jag söker på google.

Denna modell med framkåpa som www.jprimport.se säljer finns men den är inte lika snygg tycker jag.
confused

2006-05-14, 12:57#2 
pa66
Nykomling

Om det står RX150 så är det 150cc som avses.Strada modellen finns som 50cc,150cc,200cc och 260cc,så jag tror nog att 50cc modellen ser ut som den på JPR Imports sida.http://store.scootertronics.com/stradascooters.html
Jag har själv beställt en Strada.Kommer om ca 4veckor från JPR Importhappy

- Inlägget ändrat 2006-05-14, 12:59 av pa66

2006-05-14, 13:21#3 
Seagatez
Medlem

Jag beställde faktiskt en Yamati Strada från www.jprimport.se och fick den levererad till mig förra veckan men upptäckte då att den varken hade skivbroms bak utan det var trumbroms och det var inte vita blinkersglas utan gula blinkersglas.

Jag ringde till dom om detta och det vissade sig att dom inte hade haft någon susning om detta förren jag ringde om detta så dom kolla upp det och återkom sedan till mig dom hade som jag förstod fått ett parti Strada från sin leverantör i kina med fel utrustning, så jag skickade tillbaka min Yamati Strada RX 50.

Så ring till dom och fråga innan dom skickar din Yamati och be dom verkligen kolla så inte du också får fel modell.

2006-05-14, 15:42#4 
pa66
Nykomling

Hoppsan det var inte kul,jag ska kolla upp detta.Det verkar som att dom flesta av dom som säljer EU mopeder inte har koll på vilken utrustning som det ska vara på dom.

2006-05-15, 18:38#5 
ops1
Nykomling

Jag köpte en strada för 3 veckor sen av jpr.
Skivor fram och bak....fungerar utmärkt och går som ett spjut drool[/QUOTE]

2006-05-15, 18:52#6 
Seagatez
Medlem

Oh fasiken...

Undrar varför jag fick en med trumma bak då !! jag beställde min också för 3 veckor sedan borde ju vara av samma parti då.

Men det var inte vad dom sa till mig när jag ringde utan att dom hade fått ett parti Strada som inte hade den utrustningen som dom hade beställt från sin leverantör.

hmmmm vad är det som händer här igentligen.... angry

2006-05-15, 20:39#7 
Nudel
Medlem

Ngn som kan kolla upp strypningarna på den ?

2006-05-16, 11:54#8 
Seagatez
Medlem

Ja det vore intressant att veta lite om strypningarna på en Yamati

2006-05-16, 15:53#9 
Seagatez
Medlem

ja nu ser faktan ut som följande hos JPR Import angående Yamati = trumma bak...

Utrustning som medföljer utan extra kostnad
• Fotplattor i Aluminium
Skivbroms fram och trumma bak
• Top Box
• Fjärrstyrt larm
• Designade hantag
• 2 färgad sadel
• Vita blinkersglas
•"Servicekitt" för att utföra första 30mils servicen på egen hand
• 2 års garanti

2006-05-17, 07:52#10 
pa66
Nykomling

gringringrinja du vad ska man säga.....men det kanske inte är någon större nackdel med trummbroms bak.Det man blir mer och mer förundrad över är att leveransen blir uppskjuten hela tiden,nu står det ca 5 veckor.gringringrinJag har ju som sagt beställt en och iom att dom ändrar på utrustningen på mopeden så kanske dom skickar ett mail om detta eller..angry

2006-05-17, 13:34#11 
ops1
Nykomling

Hej!

Kollat allt vad före strypningar det kan finnas. Hittar ingen. Tror att det är CDI strypning.
Ska testa att försöka få tag på en ostrypt CDI.
Gör 65 km/h på slätt väg....Då är jag tung...över 100 kg.
Inte illa för en otrimmat.....Ops glömde, tog bort 2 variatorvikter för bättre ax.
Det jag inte fått med min strada moppe än är top-box samt att sätet var transportskadat.
Levereras senare.

2006-05-17, 13:41#12 
ops1
Nykomling

Hej igen!

Glömde att säga att man måste skruva loss lådan under sätet för att komma åt CDI'n
Var ett H...att hitta den. Tyvärr går det inte att klippa kabel eller skruv mm.
Endast att köpa ostrypt CDI verkar det som. Har nån annan en bättre ide'?

2006-05-17, 13:52#13 
ops1
Nykomling

Konstigt det där med trumma bak...Min har skivor både fram och bak + ABS bromsar.

2006-05-17, 14:50#14 
Seagatez
Medlem

Nej det är säkert ingen större nackdel med trumma bak men det stör mig lite att man inte kan göra en liten check innan man skicka i väg en scooter till en kund utan det blir en stor överraskning när man ringer till dom och tala om detta.

Och sen tar det 2 veckor innan dom ändrar faktan på hemsidan angående Yamatin tycker dom kunde fixa det med en gång när jag hade ringt så slipper fler köpare råka ut för samma sak och som i mitt fall så stod mitt val mellan Baotian Sport Touring och Yamati Strada och det avgörande valet var nämligen bromsskiva bak så därför blir man lite extra besviken.

THATS LIFE... smile

2006-05-17, 22:31#15 
ops1
Nykomling

Håller med....Ska ju vara varan man väljer

2006-05-18, 10:45#16 
pa66
Nykomling

Jag håller med dig Seagatez,jag valde Stradan före Touringen pga just bromsskiva bak.Har du köpt/beställt någon EU moped?Vilken modell blev det?

2006-05-18, 15:07#17 
Seagatez
Medlem

Efter mycket om och men så beställde jag Stradan igen fast det är trumma bak och jag är lite nyfiken på modellen.

Men nu är det bara att bita i det sura äpplet och glömma bromsskivor och allt och ha lite skoj i stället när den dyker upp för andra gången hem till mig...
smile

2006-05-18, 15:16#18 
Seagatez
Medlem

Gjorde Stradan 65 km/h otrimmat på slätt väg med dig "ops1" i så fall kan man vara ganska nöjd med tanke på vad Stradan väger hmmm... jag börjar redan se framåt mot detta grin

2006-05-19, 13:40#19 
ops1
Nykomling

Ja...är det inte.

En av mina val av stradan var att den är stor + mer hästar vilket är en fördel i uppförsbacke.

Som i reklamen...Jag är nöjd.
Fast det var problem med saker som leverans och transportskador...JPR verkar vara mycket tillmötesgående vid problem.

2006-05-22, 15:44#20 
pa66
Nykomling

Jag fick ett mail från JPR Import idag med leveransbesked på Stradan vecka 27.Va f.. jag har väntat i 4 veckor redan."För att kompensera för förseningen vill vi erbjuda dig att köpa antingen ett
godkänt lås eller en valfri hjälm för 500 kronor. Givetvis har du även rätt
att häva ditt köp om du så önskar"
Jag tror att jag kommer att avbeställa mopeden.Funderar istället på att beställa en BT Sport Touring.

2006-05-22, 18:59#21 
Seagatez
Medlem

Ja det trillade ner samma meddelande till mig som du fick "pa66" kraftigt försenat kallar jag det v.27 men nu har jag bestämt mig för en Strada så nu viker jag inte en tum om jag så ska bygga om den till snöskoter om den dyker upp så sent men det är klart du har ju redan väntat 4 veckor redan och det är ju inte så kul.

sad

2006-05-22, 20:47#22 
pa66
Nykomling

grinja det är en bra inställning du har till detta elände.Finns det någon som har testat Sport Touringen?

2006-05-23, 21:45#23 
hanomagragger
Nykomling

Tjaa jo jag har också beställt en yamati strada + en baotian den där gula som dom hade en liten deal på hos jprimport blev så jävla glad för ungefär 1 vecka sen när dom skickiade mailet att dom var klara för avhämtning men nu idag skickade dom ett mail att leveransen är föresenad hur fan kan detta stämma om moped jävel redan stog hos dom itne fan gick den hem till kina igen för att ringa till dom och säga att den tar 5 veckor på sig hem igen är så förjävligt förbannad hade nyss innan jag komme hem vart och kollat på en nästan lika dan å den va så jävla go å skulle ju åka och hämta dom nu på fredag å allt angry

2006-05-24, 17:43#24 
pa66
Nykomling

Det lät inte roligt,man börjar fundera på vad dom håller på med.Det är ju lite konstigt att www.scooter-moped.com bara har en leverans tid på 3-4 veckorconfused Dom kanske har hittat en genväg från Kina.grinÄr det någon som har erfarenhet av scooter-moped?

2006-05-24, 19:07#25 
hanomagragger
Nykomling

Jag har iaf fått en väldigt dålig erfarenhet av Jpr import visst dom har dom helt klart bästa priserna men va fan om man ringer å har beställt för en vecka sen och undrar hur fan det är fatt med beställningen då dom skickar ett mail där dom säger att moppen som alldeles nyss var hos dom inte kommit till dom än angry :s :@ blir jävligt förbannad. Köpte en baotian 05a av dom förra året och det gick väldigt fint bara synd att det inte gick lika fint denna gång. Någon annan som vet om nån sida som säljer yamati strada rx50 för ja vill välldigt gärna ha tag i en sådan. Mvh Erik

Reklam:
Besök StibixStibix
Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Yamati Strada modell [1] 2 3 4 5 ... 10 11

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder