Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga fordon
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Go/cross cart projekt!

2006-05-13, 15:04#1 
steel88
Nykomling

Hoppas det finns folk som är onmtresserad av samma änme som jag i denna sak. Bilder på allt kommer då jag lärt mig hantera kameran :P

Igår fick jag för mig att skota den gamla gräsklipparen med en B&S 3.5 hk på. Denna var dock mointerat med ett oljetråg nedåd på motorn på motsatt sida av svänghjulet. det var en ligande modell altså. Och jag har sett att det finns andra sorters olje tråg till just denna modell där man kan luta upp motorn och fortfarande få smörjning till ventilerna. var hittar jag detta tror ni?

Och nog borde man väll få ur lite mer av en 4takts motor med på 148cc än 3.5 hp? det satt lite trevliga strypningar här och där i både utblås o insug. dessa åkte naturligtvis bort direkt. Och den föra förgasaren på ca 10mm kommer ersättas med en 20mm motorsågs förgasare. Hur många kusar tror n jag får av detta?

En fråga till. Var hittar jag någon typ av växellåda/koppling till mitt projekt ? manuell lr automat spela ringen roll bara det går utav helvete :P

Sista frågan: Boreede jag bygga en egan ram till mitt projekt?

Tack på förhand MVH Steel!

2006-05-15, 11:05#2 
1:grade
Medlem

Hm, Ska du bygga ett litet åkdon med gräsklipparmotor? Tyvärr kommer du inte att få några hiskeliga fartupplevelsersad
Byggde nåt liknande för 15år sen åt mina grabbar (2sitsig) å den gick inte speciellt fort eftersom gräsklipparmotorn inte orkar!
Att trimma en sidventils 3,5hkr motor är bortkastad tid! Eftersom du inte kan ändra kamtiderna spelar resten av åtgärderna mindre roll! Du kanske kan få ut max 1hkr mera!
Satsa på en 125-250 encylindrig crossmotor! Där har du koppling o allt annat du behöver.
Bygga ram, Ja! Annars får du nog svårt att få grejorna att sitta ihop.
Ebbe

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Övriga fordon

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga fordon)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Övriga fordon