Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Peugeot Trekker! [1] 2 3 4 5

2006-05-03, 16:11#1 
Saplag
Nykomling

Hej alla !

Har nu fyllt 15 och tänkte köpa en 30-moppe.
Och jag undrar om en Trekker vore en bra förstamoppe ?

Jag är inte så kunnig och behöver hjälp.

Skulle helst vilja hamna under 14000 exkl hjälm och lås.

Ni får gärna tipsa om andra mopeder.

Tack i förväg.

2006-05-03, 20:13#2 
Saplag
Nykomling

Ingen som kan svara ?

2006-05-03, 22:43#3 
Marcus
Medlem

speedfight, aerox eller runner skulle jag rekommendera...happy Alla dessa går jättebra och är dessutom snygga, lätta att meka med, och det finns mycket trimdrool

/Marcus

2006-05-04, 16:20#4 
_KaJJaN-
Medlem

håller med Marcus... dessutom har alla tre en j*vla vähållning....
Trekkern ligger inte alls lika bra på vägen....
Och precis som marcus sa så är alla relativt lättmekade och det finns gott om delar, både original och trimm....
Nackdelen är ju dock att de är lite dyrare är trekkern sad

2006-05-04, 16:31#5 
Saplag
Nykomling

Tack för svaren men jag tror de mopederna ni föreslog är lite för dyra.

2006-05-06, 19:41#6 
Marcus
Medlem

Man måste ju inte köpa en ny köp en lätt begagnad och typ lägge ner lite pengar på stylinghappy Du kan ju hitta dessa moppar som är fräscha och endast kostar mellan 10-15 tusen.smile Tycker verkligen du ska satsa på någon utav dessa :)...

/Marcus

2006-05-12, 18:31#7 
_KaJJaN-
Medlem

På min polares Trekker så sitter det en slang eller liknande som är fäst alldeles bredvid blindröret på avgasröret.
Den går sedan framåt, någon som vet vad denna är? Om denna har någon funktion mm?
Nu vill han iaf ha effekt på den och då är det ju bra att veta cool

2006-05-12, 20:38#8 
Attack
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av _KaJJaN-
På min polares Trekker så sitter det en slang eller liknande som är fäst alldeles bredvid blindröret på avgasröret.
Den går sedan framåt, någon som vet vad denna är? Om denna har någon funktion mm?
Nu vill han iaf ha effekt på den och då är det ju bra att veta

det du nämner är EGR ventilen. (tror jag det heter grin) och slangen leder till luftburken där oförbrända avgaser går om till cylindern och bränns. Alltså det är en strypning för att motorn inte får ren luft.

(Rätta mig om jag har fel de kunnigare)

/Adamsmile

2006-05-13, 14:27#9 
Saplag
Nykomling

Okej tack för svaren igen :P

2006-05-14, 00:08#10 
_KaJJaN-
Medlem

Så då kan det kanske ge lite effekt bara genom att koppla från den? Eller? drool

2006-05-15, 14:04#11 
Attack
Medlem

japp det stämmer. men den är nämnvärt liten. kanske lite bättre acc men inget jätte förändring

/Adamsmile

2008-10-12, 12:55#12 
P0JKEN
Medlem

Tjena någon jävel hade suttit med mejsel och snurrat så mina kåp skruvar til lfronten hade blivit runfa så jag få rinte av dom med insex eller någon bits passar. Så imorrn ska jag borra upp dom + gängorna sad onödigt av den som gjorde det.

Vill veta om någon vet, Vart man kan skaffa nya kåpskruvar. spelar ingen roll längd kan ju altid kapa.

Sen vill jag veta om någon vet något annat sätt en borra upp skiten som vart med det själv det är alla i fronten så det är inte bara en. isåfall kunde man ju vinklat kåpan sen tagit stick såg kapat av skruver men nej så är det inte confused

Tack för snabbt svar grin

2008-10-12, 12:55#13 
Nobber
Medlem

Är dom speciella?, annars ta med den/dom till järnhandlaren å leta effter en ny(a)

Borra rakt i skruven så huvvet losnar, annars så kan du göra ett nytt spår i den med
typ en dremel

2008-10-12, 12:55#14 
P0JKEN
Medlem

Förstår inte vad du mednar med nytt spår i kåpan eller äger en dremel vil lveta vad du mena.
Löste roblemet med skruvorna mohlins hade :)

2008-10-12, 12:56#15 
kalle bakom
Nykomling

hallå,har perxis köpt en sån,nu till frågorna,där vid batteriet sitter en skylt med en massa nummer ett väldigt långt säkert 20 bokstäver och siffror--är det ram nummret?om inte vart sitter det?och vart kan man kolla årsmodellen?kan man göra det på internet?det är en 30-moppe så det finns ju inget reg-bevis,,,,,tacksam för svar.

2008-10-12, 12:56#16 
kalle bakom
Nykomling

finns det ingen som vet?sad

2008-10-12, 12:56#17 
Zlacker73
Medlem

reg bevis finns till alla motor maskiner med eller utan krav på körkort osv vad jag vet.

2008-10-12, 12:56#18 
kalle bakom
Nykomling

regestreringsbevis finns väl för fan bara till moppar med skylt eller?eller är det jag som är helt jävla dum i huvet???????svara på det zlaker73,,,,,,,,,föressten köpte jag en ny dt50 typ för 15årseda den fans det inget reg-bevis på för det var en 30-moppe

- Inlägget ändrat 2007-04-09, 21:16 av kalle bakom

2008-10-12, 12:56#19 
myrawbin
Medlem

Peugeot TKR -05 EU[/SIZE]

Jag har beställt blackbox enkel switchad från danmobility (sammanlagt 318kr)

Den kommer om några dar, men munstycke, luftfilter och drivremm o lättare vikter? bigeyes

Vad har jag för gram på mina vikter? nån som vet som har en Peugeot TKR -05 EU ?

Och vilket munstycke ska jag ha? vad har jag nu? Hur sätter jag dit nytt munstycke? Vart är munstycket? laugh

Vilket luftfilter ska jag ha? Vad har jag nu? tounge

Ska snart köpa ett nytt pluggat rör från startuning, blir nog ett för runt 800-900kr som liknar original o finns på lager. Vilket confused

De enda ja har gjort är ruckit variator brickan, nu gör den 55-60 uppför och 65-70 raksträckan, 80+ nerför. Vad mer ska ja göra grin

2008-10-12, 12:56#20 
rickard_
Medlem

många frågor de där^^. du har 9 grams vikter i. du har storlek 54 i munstycke. du får prova dej fram vilket munstyke som passar bäst till din moppe men om du sätter på annat luftfilter så behöver du gå upp ca 7-10 storlekar i munstycke... munstycket sitter i förgasaren, du skruvar bort den svarta "koppen" under förgasaren sen så ser du två mässingskruvar som sitter bredvid varandra. DEt är den skruven av mässing som sitter i ett silvrigt rör som du ska byta. Du har du bara ett vanligt skum-luftfilter (vet inte vad det kallas), det finns massor olika luftfilter att välja bland. effektröret får du inte direkt ett värsting för 800-900 men det finns ju Leovince SP3 och ska skaLeovince Touring i den prisklassensmile. och till sist om vad du ska göra för att trimma mer: eftersom du ska skaffa effektrör behöver du inte kapa blindröret på orginalröret men du kan dra luftpluggen. den sitter på insugningsröret och är en vit grej med två hål i. hoppas detta hjälptesmile

/Rickard

2008-10-12, 12:56#21 
myrawbin
Medlem

tack så mycket Ryckard laugh

2008-10-12, 12:56#22 
chicas
Nykomling

Hej, har en Peugeot trekker som jag ska sälja, och har fungerat kanonbra, nu plötsligt så när den startar så går den i 20km drar jag på så börnar den liksom och är allmänt svag,
Kan någon ge mej ett tips om vad jag kan undersöka för att försöka få den att gå normalt igen.
Hälsn
Daniel

2008-10-12, 12:56#23 
AeroX_p0jkeN
Medlem

Börjar den köra av sig själv? Isåfall kan du testa att skruva på förgasare och sänka tomgången smile Varför den är allmänt svag kan jag inte svara på tounge Kan det möjligtsvis inte bara vara så att motorn är kall? Eller är den svag hela tiden? bigeyes
  1 användare har tackat för detta inlägg  

2008-10-12, 12:56#24 
_KaJJaN-
Medlem

Varvar den upp eller inte?

2008-10-12, 12:56#25 
chicas
Nykomling

smile tack för dina frågor, den går bra på tomgången men så fort jag drar på gasen så börnar den och det verkar som jag skulle skruva och ställa in ett mynstycke, men jag hittar inget!
Det finns en skruv men det tror jafg är tomgångsskruven den går in under trotteln, så att trotteln håller sig uppe lite, eller sitter det här fel.
Förut så varvade den bara upp när den stod på tomgången utan att jag rörde gasenconfused ?
Har du ett bra tips till mej som är ganska ny så tar jag gärna emot detta. Den går i ca 20km och drar jag på gasen så börnar den.
Tack för ett bra forum
Hälsn
Daniel

Reklam:
Besök Clas OhlsonClas Ohlson
Tillbehör och reservdelar för bland annat motorcykel och moped samt bil och husvagn. Även bilvårdsprodukter och liknande.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum
Allt om Peugeot Trekker! [1] 2 3 4 5

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (4):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum