Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Allmänt moppesnack
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Erat Roligaste Moppe Minne! [1] 2 3

2006-05-02, 17:23#1 
Aerox-Pojken2
Avstängd
Tjo all glada moppepojkar!tounge

Som topic lyder vilket är erat roligaste moppe minna?

Kanske när någon har rasat, någon utflykt, blivit jagade av polisen etc.

Mitt roligaste moppe minne är för någon vecka sedan då de flesta mopparna i nora (killarnas ialla fall) var med och körde lite överallt i våran lilla stad. När vi mötte polisen så sket dem bara i oss fast vissa hade trimmat. Det var väldigt skoj får jag lova att säga så här i efter hand.tounge

Så vilket är erat roligaste minne från moppe sadeln?

2006-05-02, 20:02#2 
nicke_Hbg
Nykomling

Jag tror vi va 20 st mopeder som va ute och körde, jag hade min syster där bak och ingen av oss hade hjälm, jag skulle skjutsa henne ner till stan, sen kom polisen och jagade oss, men som sagt, polisens son tar ingen ;)

2006-07-11, 13:02#3 
QingQi
Medlem

Mitt minne var för några dagar sen, vi va ett gäng som precis hade träffat på varann.(alla kände varan). Men vi brukade aldrig köra moppe. så då skulle alla visa hur fort deras moppe gick. Då kom vi i en nerförsbacke. Och alla gasa på fullt, vem tror ni man möter då?
Joo, polisen! Dom såg ganska förvånade ut, men kul va de!grin

2006-07-11, 13:53#4 
jilly
Nykomling

min e för ett par veckorsen då dset precis hadde regnat och jag och några till nissar körde runt lite. så kom vi ut på en fotbolls plan och jag skulle showa lite och köra på breställ i det blöta gräset... men då får jag i backen!!! men det bästa var att moppen klara sig utan en skråma!! inte en edaste liten repa i lacken!!grin

2006-07-11, 14:04#5 
funny_junny
Avstängd
det roligaste och det läskigaste jag har varit med om är 2 sakertounge först när jag prec hade fyllt 14 och hade fått min yamaha dt så skulle jag åka till ett annat samhälle som ligger en mil härifrån så jag åkte genom skogen med 2kompisar när vi hade kommt fram dit elr det kansk var 1-2km kvar så tappa jag kröken tounge men jag fortsate att åka så jag åkte med en hand och hållde i kröken med den andra tounge (tur att ingen polis kom)tounge

det andra var när jag körde i 65km/h(ärliga) på vägen(som jag igentligen inte får) så åker Ktm snuten förbiconfusedtounge men han gjorde inget han åkte bara förbi mighappygrintounge

2006-07-11, 14:13#6 
DracRR
Medlem

hhaah :) En polare körde sin drac på en raksträcka utanförbyggmax i halmstad så åker en polis piket-buss brevid honom på andra sidan vägen. Så min polare svängde in på närmaste sväng och gömde sig.. precis då kom polisen och började snacka med oss.. Han frågade om vi visste vem han va. Vi ba nej :P

2006-07-11, 14:16#7 
QingQi
Medlem

Hahagrin Jag har typ 100 sånna där historier... Fan vilken kick man får när snuten är efter en....
För några dagar sen va jag och några polare ute och åkte sent. Då fick vi äpplen på oss. Sen knäppte några andra kort på oss, som dom antagligen ska lämna hos polisen!grin

2006-07-11, 16:34#8 
str4nd__
Moderator

Funny_Junny .. hur kunde du hålla i kröken?angry var inte din krök ganska så varm ?confused

- Inlägget ändrat 2006-07-11, 16:34 av str4nd__

2006-07-11, 16:58#9 
Tommy_50cc
Medlem

Har massor av roliga minen!!grin

Men en gång så hadde jag och några kompisar åkt
några mil bort för skojs skull, vi stog vid en kiosk och
på andra sidan vägen var det en cyckel väg.
då kom det två tjejer på en vespa på cycklvägen
och tittade, så dom såg inte att vägen svängde så dom körde
rätt ner i diketgrintounge

det var skit kulgrin
dom skämdes nog ganska myckettounge

2006-07-11, 22:15#10 
KillRoy
Medlem

Det roligaste minnet ja har e följande:

Jag o 1 polare skulle möta en anna polare ute på landet där han bodde... vi mötte han vid en lite grusväg som vi ej viste vart den ledde confused Så ja sa "ska vi inte kollo vart vägen leder" lite ironisk.. min polare matte som vi mötte sa "JA! de gör vi" så åkte vi in dit, matte låg först o ja i mitten.. då kom en J*VLIGT skarp sväng.. o man såg inte att de svängde för de va nån stor jävla sten me gräs på ivägen grin Så matte kör rakt fram i 45-50 o tvärnitar, far ut på en åker tounge De va bara tur att han hamna på stigen ut till åkern som va kanske.. 2 meter bred, för annars hade han hamnat i diket toungegrin

Fan va ja o den andra polarn alex garva åt matte när han stog där som ett stort frågetecken grin

2006-07-11, 23:50#11 
funny_junny
Avstängd
haha jo det var den men jag hade crosshandskar men den var inte överdrivet varmt efter att s¨ått stille i 10minuter jag åkte helt utan sentounge

2006-07-12, 18:46#12 
Johansson90
Nykomling

Hahah de va nog när jag å en kompis var ute och tjuvfiskade.sen blev vi upptäckta och han bussa hunden på oss och vi sprang fort som faan genom skogen och upp på mopederna som vi gömt i skogen haha..Sne ut på vägen så kmr gubben springades efter men vi kom undan.. De va as läskigt hahha

2006-07-12, 23:55#13 
puttelitooo
Medlem

Det roligaste, eller messt komiska som jag vart med om var när jag och 3 kvinnliga kamrater skulle åka mot staden. vi hade 3 st moppar, och jag var den enda med någon vettig körvana. Nåväl, vi kom till en rödljuskontrollerad korsning med refug, och vi skulle svänga till vänster. Jag och en av tjejerna som dessutom hade en tjej bakpå moppen åkte till vänster, på rät sida om refugen. Den tredje tjejen på en kines svängde oxå till vänster, dock lite för tidigt...resultatet blev att hon kom på vänster sida om refugen och åkte rätt ut i mötande trafik i en väl trafikerad korning utan möjlighet att svänga tillbaka.....

Det gick lyckligtvis väl, det var inte så många bilar just då..

2006-07-13, 12:59#14 
Sponsorn
Medlem

igår berättade en polare nere i göteborg (som jag är i just nu) att hans kompis hade satt på ett sjuj*vla set up och var helt moppekåt, hade väl dragit polisbilar ett fler tal gånger,

sen så kommer enduro ut och kör efter honom, han stannar, sitter kvar på sin moped (derbi cross) och polisen går fram till honom och frågar vad han håller på med, sen frågar polisen om han får testa den, han säger ja, visst kan du det, men du måste hjälpa mig att putta igång den då, för att kicken funkar inte,

vad tror ni han gör? :D

2006-07-13, 13:16#15 
Kimsy
Medlem

Får igång den o drar långt där ifrån grin

- Inlägget ändrat 2006-07-13, 13:17 av Kimsy

2006-07-13, 13:33#16 
funny_junny
Avstängd
haha exakt så hare vrit i mina trakter också.. det var en kille som hade en mt5a som gick i 95-100blås men så kommer det en snut när han står och käkar en korv så frågar polsien om han får testa han sa visst polisen sätter sig på moppen och testar att kicka men han får inte igång den killen säger att han ska hjälpa så polisen fick hålla i hans korv så länge han trycken ner chocken och kickar sen så drar han iväg i full fart å där står polisen med en korv i handen och vet inte avd han ska göratoungecool

2006-07-13, 14:17#17 
QingQi
Medlem

Haha, blåsta poliser!grin

2006-07-13, 14:54#18 
Kimsy
Medlem

Det är rätt komiskt hur dumma vissa poliser egentligen är asså grin
Kom på en rätt rolig grej, vi va typ 4-5 pers som åkte moppe (jag fick skjuts av en polare eftersom jag inte har moppe än) så åkte vi i en rondell flera varv medans alla bilar stog där och blev sura för du inte kunde köra in i rondellen grin

- Inlägget ändrat 2006-07-13, 15:09 av JohnVanB

2006-07-13, 17:43#19 
Nörden
Medlem

funny_junny

Vart bor du? Samma sak gjorde en annan kille här i Malmköping grin FAst då var det inte choken han tryckte in det var en knapp vid tändkabbeln han hade stuttit ditt..

2006-07-13, 21:03#20 
funny_junny
Avstängd
hehe jag bor i nånting som heter HEBY tounge ligger mellan uppsala och västerås.. tounge

2006-07-13, 21:23#21 
Segge
Medlem

Citat:
hehe jag bor i nånting som heter HEBY ligger mellan uppsala och västerås..

... samt "någon mil" ovanför Enköping cool

2006-07-13, 22:03#22 
funny_junny
Avstängd
haha a grin enköping ligger väll typ 3-4mil härifrån elr?tounge

2006-07-13, 22:28#23 
Segge
Medlem

Det har du nog helt rätt i funny_junny! cool

2006-07-13, 23:08#24 
hogstedt
Medlem

Jag har en ganska rolig polare tounge

Första dagen när han hade fått moppe så åkte jag med han lite, då fick han nån idé att köra ikapp en tjej som åkte moped, och när han körde förbi henne så skulle han bromsa för att vänta på mig, och han som var ny på moped använde frambromsen utan att tänka på vägunderlaget (självklart låg det grus där tounge). Moppen flög direkt på sidan och han rammla av, Backspegeln pajjade och det vart några repor på moppen. Även hans knä tog skada... Men värsta var nog att både jag och tjejen såg det tounge snacka om skämmigt för honom, haha!

En annan gång skulle samma kille åka och tanka och sedan komma tillbaka till mitt hus där jag väntade... Efter en stund funderade jag vart han tog vägen eftersom han aldrig kom, så jag åkte ut på vägen, och där stod han med moppen som hade stannat. Efter att vi dragit tillbaks den till mitt hus, och funderat på vad felet var så kollade jag i tanken som luktade lurt, och då hade han tankat CityDiesel!!! grin Haahaha! Inte konstigt att moppen inte fungerade tounge

Just nu så går hans moped lite taskigt, och han undrar varför....
Han köpte den förra sommaren och har inte gjort ett piss förutom tanka (rätt bensin nu)
Så Oljan är orginal-oljan och inga servicar är gjorda.. Moppen Gnisslar och går allmänt dåligt tounge grin

Han är inte menad att ha moppe tror jag toungehappy haha

2006-07-13, 23:31#25 
Kimsy
Medlem

Håller med dig där hogstedt grin
Han borde inte ha moppe, ha behandlar ju inte gamla bettan med respekt smile tounge

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack
Erat Roligaste Moppe Minne! [1] 2 3

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Allmänt moppesnack)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (12):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack