| Erat Roligaste Moppe Minne! [1] 2 3 |
| |
 |  |
| 2006-05-02, 17:23 | #1 |
Aerox-Pojken2 Avstängd | Tjo all glada moppepojkar!
Som topic lyder vilket är erat roligaste moppe minna?
Kanske när någon har rasat, någon utflykt, blivit jagade av polisen etc.
Mitt roligaste moppe minne är för någon vecka sedan då de flesta mopparna i nora (killarnas ialla fall) var med och körde lite överallt i våran lilla stad. När vi mötte polisen så sket dem bara i oss fast vissa hade trimmat. Det var väldigt skoj får jag lova att säga så här i efter hand.
Så vilket är erat roligaste minne från moppe sadeln? |
| | |
| |
 |  |
| 2006-05-02, 20:02 | #2 |
nicke_Hbg Nykomling
Medlem sedan: Mar 07, 2006 | Jag tror vi va 20 st mopeder som va ute och körde, jag hade min syster där bak och ingen av oss hade hjälm, jag skulle skjutsa henne ner till stan, sen kom polisen och jagade oss, men som sagt, polisens son tar ingen ;) |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-11, 13:02 | #3 |
QingQi Medlem

Medlem sedan: Aug 14, 2005 | Mitt minne var för några dagar sen, vi va ett gäng som precis hade träffat på varann.(alla kände varan). Men vi brukade aldrig köra moppe. så då skulle alla visa hur fort deras moppe gick. Då kom vi i en nerförsbacke. Och alla gasa på fullt, vem tror ni man möter då? Joo, polisen! Dom såg ganska förvånade ut, men kul va de! |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-11, 13:53 | #4 |
jilly Nykomling
Medlem sedan: Dec 22, 2005 | min e för ett par veckorsen då dset precis hadde regnat och jag och några till nissar körde runt lite. så kom vi ut på en fotbolls plan och jag skulle showa lite och köra på breställ i det blöta gräset... men då får jag i backen!!! men det bästa var att moppen klara sig utan en skråma!! inte en edaste liten repa i lacken!! |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-11, 14:04 | #5 |
funny_junny Avstängd | det roligaste och det läskigaste jag har varit med om är 2 saker först när jag prec hade fyllt 14 och hade fått min yamaha dt så skulle jag åka till ett annat samhälle som ligger en mil härifrån så jag åkte genom skogen med 2kompisar när vi hade kommt fram dit elr det kansk var 1-2km kvar så tappa jag kröken men jag fortsate att åka så jag åkte med en hand och hållde i kröken med den andra (tur att ingen polis kom)
det andra var när jag körde i 65km/h(ärliga) på vägen(som jag igentligen inte får) så åker Ktm snuten förbi men han gjorde inget han åkte bara förbi mig  |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-11, 14:13 | #6 |
DracRR Medlem

Medlem sedan: May 26, 2006 | hhaah :) En polare körde sin drac på en raksträcka utanförbyggmax i halmstad så åker en polis piket-buss brevid honom på andra sidan vägen. Så min polare svängde in på närmaste sväng och gömde sig.. precis då kom polisen och började snacka med oss.. Han frågade om vi visste vem han va. Vi ba nej :P |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-11, 14:16 | #7 |
QingQi Medlem

Medlem sedan: Aug 14, 2005 | Haha Jag har typ 100 sånna där historier... Fan vilken kick man får när snuten är efter en.... För några dagar sen va jag och några polare ute och åkte sent. Då fick vi äpplen på oss. Sen knäppte några andra kort på oss, som dom antagligen ska lämna hos polisen! |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-11, 16:34 | #8 |
str4nd__ Moderator

Medlem sedan: Apr 11, 2006 | Funny_Junny .. hur kunde du hålla i kröken? var inte din krök ganska så varm ?
- Inlägget ändrat 2006-07-11, 16:34 av str4nd__ |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-11, 16:58 | #9 |
Tommy_50cc Medlem

Men en gång så hadde jag och några kompisar åkt några mil bort för skojs skull, vi stog vid en kiosk och på andra sidan vägen var det en cyckel väg. då kom det två tjejer på en vespa på cycklvägen och tittade, så dom såg inte att vägen svängde så dom körde rätt ner i diket 
det var skit kul dom skämdes nog ganska mycket |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-11, 22:15 | #10 |
KillRoy Medlem

Medlem sedan: May 29, 2006 | Det roligaste minnet ja har e följande:
Jag o 1 polare skulle möta en anna polare ute på landet där han bodde... vi mötte han vid en lite grusväg som vi ej viste vart den ledde Så ja sa "ska vi inte kollo vart vägen leder" lite ironisk.. min polare matte som vi mötte sa "JA! de gör vi" så åkte vi in dit, matte låg först o ja i mitten.. då kom en J*VLIGT skarp sväng.. o man såg inte att de svängde för de va nån stor jävla sten me gräs på ivägen Så matte kör rakt fram i 45-50 o tvärnitar, far ut på en åker De va bara tur att han hamna på stigen ut till åkern som va kanske.. 2 meter bred, för annars hade han hamnat i diket  
Fan va ja o den andra polarn alex garva åt matte när han stog där som ett stort frågetecken |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-11, 23:50 | #11 |
funny_junny Avstängd | haha jo det var den men jag hade crosshandskar men den var inte överdrivet varmt efter att s¨ått stille i 10minuter jag åkte helt utan sen |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-12, 18:46 | #12 |
Johansson90 Nykomling
Medlem sedan: Jul 12, 2006 | Hahah de va nog när jag å en kompis var ute och tjuvfiskade.sen blev vi upptäckta och han bussa hunden på oss och vi sprang fort som faan genom skogen och upp på mopederna som vi gömt i skogen haha..Sne ut på vägen så kmr gubben springades efter men vi kom undan.. De va as läskigt hahha |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-12, 23:55 | #13 |
puttelitooo Medlem

Medlem sedan: Jun 14, 2006 | Det roligaste, eller messt komiska som jag vart med om var när jag och 3 kvinnliga kamrater skulle åka mot staden. vi hade 3 st moppar, och jag var den enda med någon vettig körvana. Nåväl, vi kom till en rödljuskontrollerad korsning med refug, och vi skulle svänga till vänster. Jag och en av tjejerna som dessutom hade en tjej bakpå moppen åkte till vänster, på rät sida om refugen. Den tredje tjejen på en kines svängde oxå till vänster, dock lite för tidigt...resultatet blev att hon kom på vänster sida om refugen och åkte rätt ut i mötande trafik i en väl trafikerad korning utan möjlighet att svänga tillbaka.....
Det gick lyckligtvis väl, det var inte så många bilar just då.. |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 12:59 | #14 |
Sponsorn Medlem

Medlem sedan: May 20, 2006 | igår berättade en polare nere i göteborg (som jag är i just nu) att hans kompis hade satt på ett sjuj*vla set up och var helt moppekåt, hade väl dragit polisbilar ett fler tal gånger,
sen så kommer enduro ut och kör efter honom, han stannar, sitter kvar på sin moped (derbi cross) och polisen går fram till honom och frågar vad han håller på med, sen frågar polisen om han får testa den, han säger ja, visst kan du det, men du måste hjälpa mig att putta igång den då, för att kicken funkar inte,
vad tror ni han gör? :D |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 13:16 | #15 |
Kimsy Medlem
Medlem sedan: Jul 03, 2006 | Får igång den o drar långt där ifrån 
- Inlägget ändrat 2006-07-13, 13:17 av Kimsy |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 13:33 | #16 |
funny_junny Avstängd | haha exakt så hare vrit i mina trakter också.. det var en kille som hade en mt5a som gick i 95-100blås men så kommer det en snut när han står och käkar en korv så frågar polsien om han får testa han sa visst polisen sätter sig på moppen och testar att kicka men han får inte igång den killen säger att han ska hjälpa så polisen fick hålla i hans korv så länge han trycken ner chocken och kickar sen så drar han iväg i full fart å där står polisen med en korv i handen och vet inte avd han ska göra |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 14:17 | #17 |
QingQi Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 14:54 | #18 |
Kimsy Medlem
Medlem sedan: Jul 03, 2006 | Det är rätt komiskt hur dumma vissa poliser egentligen är asså  Kom på en rätt rolig grej, vi va typ 4-5 pers som åkte moppe (jag fick skjuts av en polare eftersom jag inte har moppe än) så åkte vi i en rondell flera varv medans alla bilar stog där och blev sura för du inte kunde köra in i rondellen 
- Inlägget ändrat 2006-07-13, 15:09 av JohnVanB |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 17:43 | #19 |
Nörden Medlem

Vart bor du? Samma sak gjorde en annan kille här i Malmköping FAst då var det inte choken han tryckte in det var en knapp vid tändkabbeln han hade stuttit ditt.. |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 21:03 | #20 |
funny_junny Avstängd | hehe jag bor i nånting som heter HEBY ligger mellan uppsala och västerås.. 
|
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 21:23 | #21 |
Segge Medlem

| hehe jag bor i nånting som heter HEBY ligger mellan uppsala och västerås.. |
... samt "någon mil" ovanför Enköping |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 22:03 | #22 |
funny_junny Avstängd | haha a enköping ligger väll typ 3-4mil härifrån elr? |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 22:28 | #23 |
Segge Medlem

Medlem sedan: Jun 25, 2006 | Det har du nog helt rätt i funny_junny! |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 23:08 | #24 |
hogstedt Medlem

Första dagen när han hade fått moppe så åkte jag med han lite, då fick han nån idé att köra ikapp en tjej som åkte moped, och när han körde förbi henne så skulle han bromsa för att vänta på mig, och han som var ny på moped använde frambromsen utan att tänka på vägunderlaget (självklart låg det grus där ). Moppen flög direkt på sidan och han rammla av, Backspegeln pajjade och det vart några repor på moppen. Även hans knä tog skada... Men värsta var nog att både jag och tjejen såg det snacka om skämmigt för honom, haha!
En annan gång skulle samma kille åka och tanka och sedan komma tillbaka till mitt hus där jag väntade... Efter en stund funderade jag vart han tog vägen eftersom han aldrig kom, så jag åkte ut på vägen, och där stod han med moppen som hade stannat. Efter att vi dragit tillbaks den till mitt hus, och funderat på vad felet var så kollade jag i tanken som luktade lurt, och då hade han tankat CityDiesel!!! Haahaha! Inte konstigt att moppen inte fungerade 
Just nu så går hans moped lite taskigt, och han undrar varför.... Han köpte den förra sommaren och har inte gjort ett piss förutom tanka (rätt bensin nu) Så Oljan är orginal-oljan och inga servicar är gjorda.. Moppen Gnisslar och går allmänt dåligt 
Han är inte menad att ha moppe tror jag  haha |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-13, 23:31 | #25 |
Kimsy Medlem
Medlem sedan: Jul 03, 2006 | Håller med dig där hogstedt Han borde inte ha moppe, ha behandlar ju inte gamla bettan med respekt |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack Erat Roligaste Moppe Minne! [1] 2 3 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Allmänt moppesnack) |
« Tillbaks till föregående sida |