Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Allmänt moppesnack
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Erat Roligaste Moppe Minne! 1 2 [3]

2007-11-23, 13:37#51 
JohnVanB
Moderator

Tips & tricks hur man undviker att åka fast m.m tycker jag man kan hålla i för detta avsedda trådar.
Här snackar vi roliga/trevliga mopedminnen bara!happy

/
JohnVanB

2007-11-30, 09:16#52 
Seg moped
Medlem

Morbror ville att jag skulle lägga upp hans roligaste minne, det var när han hade sin gamla puch montana och alla sa att den spökade för det fanns ingen som kunde starta den förutom han.. den var seriöst ett vrak, luftburken var en avsågad tvättmedelsflaska med en duk inkörd i. men hursomhelst, han åkte runt i 80 i stan så stannade polisen honom oc frågade om moppen var trimmad. näää det var den inte aaaalls.. men så ville polisen testa den och så försökte polisen kicka igång den men det gick inte, sen försökte han springa igång den och han jobbade med det tills han blev alldeles svettig, sen sa han åt den andra polisen att han skulle försöka, och han sprang fram och tillbaka tills han inte heller orkade mer, sen sa dom det att dom sk***r i det här och sa att han bara inte skulle åka så snabbt.. sen så vred morbror lite här o där och startade den på 2:a kick och puttrade iväggrin

- Inlägget ändrat 2007-11-30, 09:17 av Seg moped

2007-12-01, 01:42#53 
anders_deluxe
Medlem

de låter lite som min compact, skruva lite här o där innan man försöker kicka så kanske de går på andra eller tredje kicken + att det bara är en som har lyckats starta den förutom jag, o då hade jag redan skruvat lite överallt på dengrin

2008-01-08, 19:56#54 
drenner
Medlem

blev sjutsad bak på en bultaco idag med nåt mk rör på, fy h*lvete va den gickgrinlove

2008-01-08, 20:10#55 
AlexAtHome
Medlem

Hah, kul läsning. Mitt var när jag ställde mig vid ett rödljus, stod där i lugn och ro och gissa vem som dyker upp bredvik i andra filen. En stor polismotorcykel. Jag trodde han skulle haffa mig direkt med tanke på att mit zx är chromat så det syns ju men han gav mig ett stort leende istället och drog till lite på gasen till hans monster sen drog han iväg. (; Skön polis.

2008-01-08, 20:38#56 
hablam
Medlem

haha lite blöt i byxorna efter de?laugh

2008-01-26, 21:11#57 
dracpojken
Medlem

det bästa minnet var när jag frontade med en 740 i 70km/h

om det inte hade hänt hade jag aldrig stylat min dractounge
och då hade jag inte heller blivit haj på mopeder

2008-05-03, 14:34#58 
BT-Ghost
Medlem

Mitt roligaste minne är faktist när jag fick snålskjuts av min kompis "Rager".Han stannade till brevid nått tankställe och börja tanka som vanligt när snuten kom och ställde sig brevid oss, Ragerns moppe är råtrimmad till tusen så polisen såg lite finurligt på oss och bara väntade på att vi skulle köra iväg. Då var Rager så jävla smart så han slicka på sitt bakåtslickade hår fördt och sen burna han iväg som F*N!!gringrin

2008-05-14, 22:15#59 
Santri
Nykomling

Bästa moppeminne.... vet inte om det var så roligt då men nu när man tänker efter på vad vi hade gjort så förtjänade vi det nog :P :D

Det var såhär: jag och 2 polare var ute o åkte en har en Viva City SilverSport (otrimmad då) den andra skjussade jag på min aprilia.. så vi drar till Statoil i brandbergen (HANINGE) o svänger ut på evertbergs vägen eller vaf*n den heter, oså kommer en svart BMW kombi och kör om oss i typ 80 blås, så jag började blinka med ljustutan (helljuset) och dem tvärnitar totalt, och jag tänker då för mig själv: HELVETE nu ere kört.. Så jag kör över i den andra filen (dumt men jag va tvungen för jag ville inte stanna o bli uppslagen av ett par halvfulla 22 åringar) och ligger i typ ärliga 70 men på mätaren 80 eller nå liknande, så dem börjar prejja ut min polare på vivan i diket som ett par jävla idioter så han inte visste vart han skulle ta vägen o sen drar dem efter mig o min polare.. vi drar in i ett radhus område och kör där i typ 60 oså kommer ett gupp, men så ser jag att jag kunde köra förbi vid sidan om så det gjorde jag o fortsatte ner emot slutet av sluttningen o saktar ner rätt mycket för det kommer en grymt skarp kurva o ser att dem typ hoppar på guppet och fortsätter efter oss, men sen (då jag kan det här området) vet jag att ifall man kör ner i den skarpa svängen så kommer det fortsätta vidare med en raka, och över den rakan sträcker sig ett övergångsställe så jag tar o kör in där så fort o snävt jag kan och tittar över min axel till vänster och ser att BMW helvetet nästan rammar oss, säg att vi hade till godo en halvmeter, så BMW:n krockar nästan med en gatulampa och jag helt o hållet orädd, LOL fan heller, jag har aldrig varit mer rädd i hela mitt liv, tänkte ju fan på döden när jag passera guppet, svänger i en parkering, stannar, släpper av min polare som också e sjukt skakis och låser moppen går ut o kollar på vägarna, väntar typ 45 minuter o sen ringer vi våran andra polare med vivan och frågar hur det gick och han svara typ: bra, själv då? i en helt normal samtalston..., aja den killen har brist på hjärnkapacitet... skitsamma

vi överlevde men det var inge kul då, men jävlar va mycket adrenalin det va i kroppendå, och jag har det nu när jag ser bilden när BMW:n nästan rammar oss...

Jag vet inte hur lång tid sen det var, men någon i mitten av april..

AJA
SANTRI

- Inlägget ändrat 2008-05-14, 22:27 av Santri

2008-06-03, 18:30#60 
Pocke
Nykomling

roligaste..hmm ... ja ..de va ganska roligt.. hehe ^^

va ute å åkte moped för nga veckor sen...
ni ve... dem här vita sträcken... som r på vägen ;)...
va en vägren.. .. så ja åkte slalom mellan vita sträcken.. å vem kommer inte då .. å stannar mig... jo herr å fru polis... bigeyes
så dem stanna ju till mig.. å fråga om ja hade druckit å sånt.. å ja svara nej.. å så fråga dem varför ja åkte sicksack mellan dem där sträcken.. ja sa.. de r för de är roligt.. då sa dem ungefär nått... knäppgök.. å så inge annat.. sen åkte dem iväg ^_^
fata ja blev rädd när dem kom XD

2008-06-03, 20:00#61 
Badass
Medlem

Var väl när jag grundlurade Piggie i grundvalarna i början av maj..... när de inte ens ser att den är gravt trimmad med utbytt motor på 1,5 meters håll liksom.

Nja, man kan gott säga att en annan skratta nyllet av en.

2008-06-19, 00:59#62 
Kay_Aprilia SR50
Medlem

Mitt moppeminne som kanske inte e så jättekul e när min kompis en vacker eftermiddag blir stoppad med min moppe.Idioten stannar såklartangryangry
Men en annan kompis lyckas smita å säger till mig att han har stannat för poliskontroll.
Ja fick ju panik å tog hans äckliga MT5 ner till polisen.
Å precis när ja kommer ner så ser ja polisen åka iväg med min moppe.
Nu e det ju så att den är "lite" trimmad.(gör ca 80)
Tack och lov så har ja ett nudebar så ja har ingen mätare.
När polisen kommer tillbaks efter provturen så sa han att han uppskatta den till 60 km/hlaughlaugh
Snacka om att man fick hålla sig för skrattlaughlaugh
Men sen kom ju polisen på att det saknades backspeglar,mätare,skylt+dålig bakbroms.
Nu hade ja en jävla tur att ja bara fick böter för mina backspeglar.
Dom gick på 500 spänn å en skitförbannad morsa.
Ja e jävligt glad för att dom inte märkte trimmet och att ja bara fick böter för speglarna.
Jag skulle fått 4500 istället för 500.å ja hade bara haft mitt körkort i 3 dagar.

P.S.detta va dan innan sommarlovet började.vilken tur,va??

2008-08-12, 15:35#63 
daniel9308
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Kay_aprilia sr50

Mitt moppeminne som kanske inte e så jättekul e när min kompis en vacker eftermiddag blir stoppad med min moppe.Idioten stannar såklartangryangry
Men en annan kompis lyckas smita å säger till mig att han har stannat för poliskontroll.
Ja fick ju panik å tog hans äckliga MT5 ner till polisen.
Å precis när ja kommer ner så ser ja polisen åka iväg med min moppe.
Nu e det ju så att den är "lite" trimmad.(gör ca 80)
Tack och lov så har ja ett nudebar så ja har ingen mätare.
När polisen kommer tillbaks efter provturen så sa han att han uppskatta den till 60 km/hlaughlaugh

Njaaa kevin där ljög du till det lite =/ Den ovanstående är inte riktigt sann, det är ju jag som "smet undan" och kom till dig på MT5an, och du vet mycket väl att vi drev med dig :P Ingen polis där inte, det där har du kokat ihop själv.

Den nedanstående är däremot sann och åt den har ja skrattat många gånger :D

BTW: Eftermiddagen var pisskall och regnig, inte fan var den vacker :P

2008-08-13, 11:11#64 
Kay_Aprilia SR50
Medlem

Men åhh e du blåstangryangryangry
Det minnet va när min kompis marcus blev stoppad dagen innan sommarlovetangry
De va då ja fick 500 i böterangry

2008-08-13, 22:03#65 
hablam
Medlem

bästa minnet! jag å min kompis (ja vi borda är inte direkt varken korta eller direkt lätta jag väger runt 75-80 å han väger typ desamma eller lite mer) vi va ute å åkte på en grus väg där jag brukar åka själv ananrs. så vi satt där båda två på dracen å ja dom e ju inte hög orginal så de blev f*n inte bättre med 2 stora klunsar påxD så den blev som en chopper. å de va ju inte direkt lätt å styra dåeftersom de blev så låg vikt på framhjulet:P så kom vi där i en nerförs backe. hade maxat upp den till 65 (hade bara borrad plugg då-.-) sen kom en kurva som va rätt skarp men jag brukade ta den enkelt ensam men med min kompis på blev det fan inte lätt. så vi kom där å jag skrev HEL**TE!! å han bara VA?!?! å sen hoppar vi två ut på en åker så dämparna slåt i bott å han lyfter å landar sedan igen på sadeln så han knäcker till ryggenXD va rätt skoj närm man kolla efter för vi hade som tur va hoppat över ett stort dike hade vi inte gjort de hade vi voltat när framhjulet fastna i diketXD va rätt skoj när man tänker tillbaka på dexD

2008-09-20, 12:36#66 
Piaggio_MET
Medlem

Kort men ganska rolig i historia.
Mina kompisar hade varit o badat. Ordentlig som jag är så låste moppen(kättinglås). Då var jag trött o disträ den dagen. Jag låste upp låset la det i packboxen och drog igen luckan. Men...vänta...F*N, jag låste in nycklarna i packboxen.bigeyes Mina kompisar asgarvadeapplause och jag svor och försökte bryta mig in den j*dr*ns boxen. Men Piaggio har ordentliga lås.grin

Slutade med att jag fick ringa på brosan som kom med maxin och reservnyckeln tounge

Detta var i somras dessutom happy

2008-09-28, 22:00#67 
Sandberg123
Nykomling

Det roligste moppe minnet är när min polare och jag skulle stunta vid skolan så kommer rektorn med hans bil och tror ni inte min polare kör rakt in i rektorns höger dörr ..sadlaugh

2008-10-03, 02:25#68 
mulle meck
Medlem

HAHA. Min pollare skulle också stunta utanför skolan. Han e oerfaren å kollar stunt videos på youtube. Så Han trode han var lika cool som dom killarna på youtube så han bestämde sig för att göra det tricket där man rulla på fram hjulet. Vilket slutade med att han slog över å fick moppen över sig. Inte nog med det så klämdes hans ben fast på så sätt att tutt knappen var inne hela tiden så hans moppe börja tutta å ha sig. Vilket i sin tur drog hela skolans uppmärksamhet åt sig.

Jag ass garva medans jag stälde min moppe åt sidan å tog en cigg medans jag kollade på honom liggade på marken fast klämd å kvidande efter hjälp. (Jag hjälpte han lås efter en kvart)

2008-10-03, 14:24#69 
mic-ech
Medlem

Haha det måste ha sätt rikigt bra utlaugh

2008-10-15, 16:41#70 
Dens
Nykomling

Haha.

Detta hände typ en månad sen kanske.

Vi köra lite rejs ;D

2 av mina kompisar ska se vem som är snabbast på en liten sträcka (1015m kanske)

Men en av dom springer. ;D Så när dom har kommit ''imål'' så springer han som springer in framför moppen och han vejjar och ramlar (Han hade precis fått upp farten då^^)

Haha glömmer aldrig xD

Reklam:
Besök StibixStibix
Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack
Erat Roligaste Moppe Minne! 1 2 [3]

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Allmänt moppesnack)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (7):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack