| Erat Roligaste Moppe Minne! 1 [2] 3 |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 01:45 | #26 |
Sponsorn Medlem

Medlem sedan: May 20, 2006 | haha stekig snubbe, vilket snesteg för mopedvärlden haha |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 10:13 | #27 |
funny_junny Avstängd | HAHA inte ens jag var så dålig första gången och första gången jag körde moppe var när jag var 7 |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 10:40 | #28 |
QingQi Medlem

Medlem sedan: Aug 14, 2005 | När jag va med "Dexxter" när han skulle köpa sin Giantco fick man testa en trimmad sådan där! Då satt sig en kille på den, som kanske var 14 år. Dom visade han vart man gasa,bromsa osv. Sen satt han sig på och gasa fullt. Han höll på att slå i huvudet i en lastbil och han körde rätt ut mot en cykelväg. Han visste nog inte vart bromsen satt. Haha Han bara fortsatte gasa. Sen tillslut fick han stopp på den. Då sa dom åt han igen vart bromsen satt. Så började han gasa igen och körde åt helvete! HAHA |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 11:32 | #29 |
funny_junny Avstängd | HAHA^^
när jag kanske var 10 så blev jag skjutsad på min kompis monkeybike a och hanh skulle ju såklart gå upp på bakhjulet då men jämnt när han gjorde det så flög jag av sen när en kompis körde den så skjutsa han mig då skulle han köra på bahjulet(den var helt nylackad på firma) då flyger jag av han gasar fullt så den slår över så bakskärmen får 2sprickor och den nya lacken blev helt förstörd på bakskärmen men den konstiga var att han skyllde allt på mig han sa att jag satt kvar hela tiden det var därför men jag flög ju av så han blev skyldig han lite sen |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 11:43 | #30 |
Dexxter Medlem

En grejj som va lite kul var när de stod massa killar och snacka med polisen. Då kommer de nån moppe i 100 förbi och tutar åt polisen 
Den var inte så kul |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 12:20 | #31 |
hogstedt Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 12:54 | #32 |
Dexxter Medlem

Medlem sedan: Jan 07, 2006 | hehe :D, typ alla andra inlägg i tråden är roligare men. |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 14:06 | #33 |
funny_junny Avstängd | jag kan ju skriva en sak som var skämmig :$ det var förra året när jag åkte på min hederliga dt så vare massa ungar vid nå hus som titta som fan när jag körde förbi så jag körde förbi igen  då fick jag för mig att styla lite så jag stanna varva ut som fan och körde upp på bakhjulet det gick bra ca:5 meter men sen slog jag över mitt framför dom och dom satt där på studsmattan och titta på mig skämmigt som fan |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 20:16 | #34 |
al3ks Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2006-07-15, 14:08 | #35 |
funny_junny Avstängd | mahahahha |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-15, 14:40 | #36 |
Dexxter Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2006-07-15, 22:01 | #37 |
DTRftw Medlem

Medlem sedan: Jun 16, 2006 | jag får väll också dra te med ett haha  |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-15, 23:54 | #38 |
funny_junny Avstängd | mahaha vad ni än gör styla inte på små ungar |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-02, 14:20 | #39 |
Nhawk Nykomling
Medlem sedan: Apr 02, 2007 | Mitt roligaste moppeminne är lätt när jag körde trimmat första gången med 65cc och 16mm förgasare och trodde det gick att köra som innan men fan va den gick up på bakhjulet när jag släppte kopplingen som vanligt i ettan |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-02, 21:56 | #40 |
re_play Nykomling
Medlem sedan: Apr 02, 2007 | heehe .. mitt roligaste minne är nog när ja å en kompis åkte på hans bonnie bajaj och så va det nybyggt på totoaren så att det typ gick upp som ett "hopp" , fast det visste inte vi så när vi kommer där i ca 50 så bara flyger vi upp i luften å när vi landa så knäktes framgaflen menmen ,, det va iallafall roligt |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-02, 22:18 | #41 |
sampee Medlem

Jag har två grejer som jag tänker på specielt...
En gång va jag o två killar ute o körde lite så drog vi förbi max... så ställde vi oss i drive-in och sa att vi skulle beställa åt ett fotbollslag så vi beställde typ 15 suprememål med alla i olika läsk.... sen en hel del annat med glassar o grejer o tjejen trodde på oss, hon va helt seriös Sen drog vi bara
Sen en gång hade jag och en kille med oss äpplen som vi åkte o kasta på folk i stan, skitkul |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-11, 22:09 | #42 |
Glader_92 Nykomling
Medlem sedan: Oct 02, 2006 | Jag och en kompis skulle köra en "Genväg" men Den va inte så Snabbare för det:P
Vi körde på Stigen i 45, 50 Och så sticker en Järn balk upp och jag hinner inte väja. Så vi kör på den och flyger i väg 2-3 meter Men Central stödet gick sönder så det va la inte så Skoj..... Så nu skall jag beställa ett Nytt:P Fan vad ont i magen och Benen jag har nu
- Inlägget ändrat 2007-04-11, 22:24 av Glader_92 |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-15, 21:44 | #43 |
Bobbs Medlem

Medlem sedan: Oct 17, 2007 | jahapp då blev man busted av polisen idag då 
det hela gick till såhär. polaren som också kör trimm skulle hem och tanka. jag tänkte så att jag kunde köra runt o slira lite eftersom det e en helvetes massa snö här nu. medans jag gör mina donuts på vägen så ser jag polis bilen rulla efter gatan. jag försökte snabbt och diskret växla upp till 6an så det inte låter lika mycket pga mitt sega effekt rör. men detta gjorde inte mycket skillnad. de stannade framför mig och klev ur bilen.
eftersom det e så jävla mycket snö så kan jag ju inte riktigt köra ifrån dem, så jag stannade helt änkelt och slog av moppen. Polisen började prata med mig medans den andre kolla på moppen. han trodde jag hade bytt ljuddämpare. men den andre polisen ville prova den ändå. jag påpekar att moppen inte har någon bakbroms så att han ska ta det försiktigt.
när polisen ska köra iväg så växlar han redan på cirka 6k varv när min effekt kommer först på cirka 8. Då tänkte jag att det kanske skulle ordna sig iallafall. men när han växla upp på 4:an och skulle dra ut på växleln så fick han nog sig en chock. effekten kommer och han håller på att dö xD
när han kört runt kvarteret så kommer han tillbaka och konstaterar att den förmodligen går över 45.
efterdet så får jag sitta i polis bil medans en 3dje polis frågar om mina person uppgifter medmera. Jag frågar ifall de kommer ta mitt trimm, o han svarar. "nu för tiden gör vi inte så" jag trodde jag hörde fel men enligt han kommer jag få tillbaka mitt trimm? konstigt...
han påstod att det hela skulle gå på cirka 2-3 tusen spänn och försenad lämp. och nu har jag åkt polisbil hem och satt mig vid datorn och skriver allt det här, och alla som tycker jag borde ha smitit så kan jag medela att det är snöigt, jag har en senda med supermotard, ingen bakbroms, det e plogkanter efter vägarna så smitning skulle förmodligen varit helt skit.
hoppas det var ganska intressant iafl :]
nu till frågan:
Finns det mer sätt att trimma en derbi senda som är lite mer diskret än ett effektrör. och finns det fler personer som har roliga historier om hur de har själva åkt fast? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-15, 21:44 | #44 |
vipersting Medlem

Medlem sedan: Aug 24, 2006 | F*n va surt med försenat lämp, hur länge måste du vänta?
- Inlägget ändrat 2007-11-15, 21:21 av vipersting |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-16, 22:52 | #45 |
Henric92 Medlem
Medlem sedan: Aug 15, 2007 | mitt är nog för några dagar se så hade det regnat som f*n och jag stack upp till lernacken med en kompis (stor dal/ude vid öresundsbron) och efter som jag normalt skäms över min klena moppe så nu kunde den börna som en 70cc och det var nog det roligase jag vatt med om att börna ringar och sitta på tanken och snigel börna iväg...var skit kul och jag lärde mig att dra full bakbrom, vrida runt och gasa fult och göra typ 10 nya ringar i marken ! och så hade jag full regnställs mundering så man kunde bli riktigt skitig och varken frös lr blev blött så jag var typ där i 1.5 timme.

- Inlägget ändrat 2007-11-16, 22:54 av Henric92 |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-16, 23:13 | #46 |
fillegg Nykomling

Medlem sedan: Oct 04, 2007 | Har tusentals berättelser att berätta men dom två bäste e dom moppesemestrar vi har varit på, sommaren 2006 åkte vi Sommen (sjö i östergötland) runt de e en resa på 12 mil, och nu i år åkte vi till västervik, hade 10 mil dit, 12 hem för vi körde en annan väg då. Finns alldeles för mycke att berätta om dessa färder. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-17, 00:04 | #47 |
neoexotrap Medlem

Medlem sedan: Aug 29, 2006 | Jag o en kompis drog ut kl 12 en natt till ett ställe där några andra kompisar höll på och konfirmerade sig (resa på 6 mil fram o tebax). De sov sjklart, så vi tog vora hojar o burnade tills de vaknade utanför (har sportluftfilter) |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-21, 22:02 | #48 |
Bobbs Medlem

Medlem sedan: Oct 17, 2007 | som sagt jag har inte fått någon information angående att jag åkte fast så jag vet inte hur lång fördröjning på körkortet det bli + jag kommer inte få börja övnings köra när jag är 16 heller. De elaka poliserna har fortfarande min moppe :]
vet någon om jagg måste visa upp min moppe orginal på stationen senare? min moppe gör nämligen 60-65 orginal och det tror jag inte polisen kommer tycka om kan de göra något om allting är orginal och den går 65? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-21, 22:34 | #49 |
Khajeh Medlem

Medlem sedan: Jul 03, 2007 | Alla ni som blir stoppade så föreslår jag att ni borde kapa en kabel från cdi boxen och sätt den till en vanlig knapp, lampknapp, vad somhelst, sen när dom kommer så her ni av den diskret så den inte kan få någon tändning och säg att den bara dog och sen rullar du hem den ;D eller så försöker polisen rulla igång moppen, och du säger: jag kan testa, jag är ju van med den här moppen och sen så her ni på knappen diskret och sen startar den och kör ifrån ;D
Så var mitt roligaste moppe minne ;d på min dt50mx. Där oljetanken sitter är det ett litet "hål" på kåpan. just ovanför hålet på insidan satte jag en knapp , en liten switch som jag kopplat in med en kabel från cdi boxen ;P
så här ähnde det: Jag var ute och körde min dt50mx som går ca 55 på rakan och låter jävligt mycket ;D men iaf när jag körde i stan vart ajg stoppad, då tryckte jag på knappen så den var av, och moppen kan inte startas, så ajg säger, testa rulla, och det försöker han och får inte igång den. Då sa jag att jag skulle testa rulla igång den för jag är van. så jagsäger, putta på. Polisen puttar en bit så jag kommer upp i lite fart. Då var vi ca 20m från polisbilen (han var ensam). När han släppt, hedde jag av knappen sen så startade moppen och jag for bort, sen så kollade jag bort och han såg ut som ett frågetecken typ (vafan, jag vart lurad av en 15 åring) sen så stack jag :D |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-23, 11:32 | #50 |
Seg moped Medlem

Medlem sedan: May 28, 2007 | Mitt roligaste minne var när jag åkte mellan uppsala och borlänge.. jag höll ´kanske 70 och tittar inte i backspegeln.. sen när jag åker och det kanske är 500 m till en korsning där jag ska svänga vänster så åker det en polis upp bredvid och han skakar på huvudet och viftar med fingret, som liksom, "inte åka så fort". då var det bara släppa gasen och se glad ut. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Motospeed AB MotoSpeed - Your Performance Partner. Vi tillhandahåller hårda tillbehör för motorcyklar. Sedan tidigt 70-tal har vi jobbat med trimmning och justerin... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack Erat Roligaste Moppe Minne! 1 [2] 3 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Allmänt moppesnack) |
« Tillbaks till föregående sida |