|
| Peugeot Speedfight 1 | | |  |  | | 2004-09-18, 10:22 | #1 | Berger Nykomling
Jag har precis köpt min moped det är en Peugeot Speedfight 1, årsmodell 97. Det är bland dom finaste scootrarna jag sett men nu är det ett problem: Accet är riktigt riktigt riktigt segt! Jag kollade runt lite in i motor-området och upptäckte att den grejjen som gaswaiern sitter fast asså den grejjen som rörsig så att mopeden går frammåt den går att trycka på dubbelt så mycket efter jag har dratt fullgas på handtaget. Är det änkelt att spänna upp den så man får ut max effekt? Kanske lättare att lämna in den, det är ju inget stort ingreppprecis...Mopeden hade stått stilla i 2 år ungefär innan jag köpte den kan det dåliga accet bero på det? kommer det att "rätta ut" sig? Väldigt tacksam för svar! :-|
/Berger | | | | | |  |  | | 2004-09-18, 13:48 | #2 | carpvik Nykomling
Medlem sedan: Aug 14, 2004 | OM ditt problem är gasvajern så är den väldigt lätt att spänna. DU går upp vid gashandtaget och kollar vid handtaget att gasvajern går ut..sen fattar du själv hur du spänner den..du vill få bort det glapp som du har mellan att du kan dra handtaget och att du kan gasa. att den stått länge kan ju göra att den blir lite seg och konstig..bla. hacka sig fram lite o dyl. | | | | | |  |  | | 2004-09-18, 16:30 | #3 | Berger Nykomling
Medlem sedan: Sep 18, 2004 | Men om jag bara spänner där uppe så kommer ju tomgången bli konstig, eller? För det är inget glapp där den inte gasar. Längre gaswaie kanske? Det jag vill är ju att det ska bli längre gas! /Berger | | | | | |  |  | | 2004-09-18, 17:20 | #4 | carpvik Nykomling
Medlem sedan: Aug 14, 2004 | Om du kan dra den dubbelt så långt när du håller fullgas så ska du antagligen inte ha en längre gasvajer. Lämna in den så slipper du ta sönder den..låter smidigast i ditt fall! | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|