Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa moped
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Vad ska man köpa för moppe - hur är kvalitén på t.ex. Boatian ?

2006-04-25, 18:48#1 
mopedköpare
Nykomling

Jag ska köpa en EU-moped klass II för att pendla med till arbetet.

Vill därför ha era erfarenheter om t.ex. Boatian. Vad krånglar med dem, fungerar de smärtfritt eller är det bara problem med dem? Vissa säger att det är en "engångsmoppe" som du kör i 2 månader sedan är den skrot? Någon som kört länge utan några problem alls?

Att de är plastiga ser jag ju när jag tittar på dem, men hur är de i övrigt? Hjullager, bromsar, el-system, rostangrepp, motormässigt samt övrigt skrammel etc.? Verkar ju finnas gott om reservdelar till vettigt pris i alla fall.

Skriv allt - vill veta så mycket som möjligt. HUr stor skillnad är det t.ex. på en Kina-tillverkad moppe och en som är tillverkad i Taiwan. Verkar ju i annonser som om det vore som natt och dag?!

Är det bättre att satsa på en begagnad moppe typ Peugeot Vivacity -00 i halvrisigt skick eller?

Vill inte lägga ut typ 15-20.000 på en moppe för då försvinner ju hela idén med billiga resor.

Tacksam för alla svar.

PS. Vet någon av en begad EU-moped i hyfsat skick (utsidan ej så viktig) i Umeå-trakten så hör gärna av er.

2006-04-26, 18:36#2 
mopedköpare
Nykomling

Självklart menar jag att jag ska köpa en klass 1 EU moped och inget annat... confused

KAn jag få lite synpunkter på Boatian. Testkörde en "classic" igår, men det var trångt för benen (är 185cm lång) så jag testade en "retro" istället med gott om plats, dock inte min stil riktigt (inte för att utsidan har betydelse för min del).

Har kollat här på nätet på "BT sport", verkar vara lite större och med mer benutrymme. Någon som har erfarenhet av den? Tyvärr hade inte återförsäljaren här i Umeå en sådan som jag fick testa.

Tack på förhand!

2006-04-27, 09:06#3 
JohnVanB
Moderator

Kolla på Baotians eget forum här på webcar! Där hittar du måååånga tips!

/
JohnVanB

2006-05-03, 15:57#4 
Uffe_16
Nykomling

Det är självklart kvalitets skillnad på en moppe som kostar 7000 och en som kostar 12-15000, det man betalar för får man. Men om du sköter om boatian så fungerar den dvs. tvättar den, bus kör inte med den osv. happy

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa moped)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (10):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped