|
| Varning för Trygg Hansa. | | |  |  | | 2004-09-04, 23:00 | #1 | razermusen Nykomling
Medlem sedan: Sep 04, 2004 | Vill bara lägga in ett varningens tecken att inte alltid tro på vad försäkringsbolagen lovar.
Jag hade efter år av sparande till slut bestämt mig för att köpa ny hoj och hittade min drömhoj. Efter ett kort ägande så fick det ett avbrubt slut då den plötsligt en morgon var borta, men jag kände mig ändå trygg att jag skulle bli kompenserad av försäkringen som jag hade.
Eftersom Trygg Hansa var billigast så hade jag givetvis valt dem, men nu förstår jag varför de var billigast, för om man inte betalar när olyckan är framme så kan man lova med låga premier.
De klagade på en teknalitet i kontrakty och sa att jag skulle gå till domstol. Kort därpå såg jag på (tror det var uppdrag granskning) om hur just Trygg Hansa hade blåst personer som fått personskador och vägrats ersättning. De hade dragit dem inför domstol med flertalet advokater som vunnit målet för försäkringsbolaget och fått privatpersonen att betala utöver sin advokats kostnad, även bolagets tre advokater. Vilket ironiskt översteg ersättningsanspråket som privatpersonen gett.
Detta gjorde att jag drog mig tillbaka med rädslan att bli ytterligare 100.000 kr fattigare. Så jag hoppas ni som skall skaffa hoj inte tittar blint på priset utan även tänker på detta.
Hoppas ni alla får en underbar tur med er nästa hoj.
/Mr. R | | | | | |  |  | | 2004-11-04, 13:00 | #2 | snygglund Nykomling
Medlem sedan: Sep 26, 2004 | "De klagade på en teknalitet i kontrakt"
Vad för teknikalitet klagade de på? | | | | | |  |  | | Reklam: | Avantia Fritid Din MC butik. Stort sortiment av tillbehör & utrustning. Nu fraktifritt. Välkommen!
| Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Försäkring och finansiering |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Försäkring och finansiering) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|