Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Mopedfilmer
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

  Insplanet - Jämför Mopedförsäkring

 

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Sym! [1] 2 3 4 5 ... 33 34
 
2006-04-09, 18:47#1 
Ackeman
Medlem


Medlem sedan:
Feb 20, 2006
Tjena. Det fanns ingen tråd om sym jet, vilket jag tyckte var skumt :P För det är en kinesmoppe!
Jaja., vad jag udrade var iallafall om någon visste lite trim-tips och var man kan heta ett effektavgassystem till sym jet 50!
   
 
2006-04-09, 19:05#2 
AudiRS6
Moderator




Medlem sedan:
May 23, 2005
På mop-shop.com har de 547 delar till symjet 50 och många effektavgas system=)

/Audi
   
 
2006-04-09, 19:37#3 
Ackeman
Medlem


Medlem sedan:
Feb 20, 2006
Okej, tack så jättemycket :D Men det står på tyska. under vilken kategori finns den? Om du inte vet så är det ingen fara, jag kan ju leta annars :)
   
 
2006-04-09, 22:00#4 
AudiRS6
Moderator




Medlem sedan:
May 23, 2005
hehe jo men klicka på "alle teile" - "Alla delar" så kommer alla prdukter upp, tror att efekt avgas finns ungefär i mitten.

/Audi
   
 
2006-04-10, 12:56#5 
Ackeman
Medlem


Medlem sedan:
Feb 20, 2006
Okej, tack :D Jag har kollat och det verkar bra! Men behöver jag beställa nåt annat som kanske behövs för att effektavgassystemet ska funka?
På beskrivningarna står det att det finns till 50cc och 70cc. Jag har 49cc, (eftersom min inte är eu) går det att ha ett som passar till 50 cc även om jag har 49cc?
   
 
2006-04-10, 13:06#6 
buba
Moderator




Medlem sedan:
Jun 14, 2005
När dom skriver 50cc så är det 49cc som är avrundat uppåt smile

//Buba
   
 
2006-04-10, 14:47#7 
Ackeman
Medlem


Medlem sedan:
Feb 20, 2006
Haha, okej :)
Men är det bara att sätta på affektavgassystemet och köra? Behöver man köpa någon annan del för att det sla funka?
   
 
2006-04-25, 14:43#8 
Jacker
Nykomling


Medlem sedan:
Jul 02, 2005
Har en sym jet av äldre årsmodell, alltså den med elektrisk strypning. Har tagit bort de, går nu i cirkus 70. Vad kan man göra mer? Jag vill inte sätta på ett effektrör, det är för synligt. Funderat på att byta cdi-box. Några tips till en okunnig moppeåkare?
   
 
2006-04-25, 14:43#9 
3pac
Nykomling


Medlem sedan:
May 11, 2005
hur fick du bort strypningen och var sitter cdin?
   
 
2006-04-25, 14:43#10 
stoofy
Nykomling




Medlem sedan:
Apr 25, 2006
ta veck variattor ringen och ta bort blindröret
   
 
2006-04-25, 14:43#11 
joakim_thunberg
Nykomling


Medlem sedan:
Apr 24, 2006
cdi:n sitter mellan baklyset och batteriet, på den äldre modellen räcker det att man klipper av den turkåsblå sladden och jordar den.


- Inlägget ändrat 2006-04-25, 14:26 av joakim_thunberg
   
 
2006-04-30, 14:14#12 
reorolig
Nykomling


Medlem sedan:
Apr 30, 2006
hallå, har en sym jet -00, skulle vilja veta hur man klipper av sladden till varvspärren.
   
 
2006-06-03, 23:18#13 
Hansson90
Nykomling


Medlem sedan:
Jan 15, 2006
Hejsan jag undrar vad det är för storlek på vikterna till sym jet euro-X 50 -05 och hur många gram som är bäst att ha ? .. Några säger att det inte finns någon variator ring och vissa säger att det finns .. finns det eller inte i så att finns det några mer strypningar nere vid variatorn ?? .. i så fall hur mycket går den i om man tar bort variatorringen .. Och så behöver jag hjälp med måtten på powerboxen hur man bygger en för jag fattar inte det där pogramet .. tänkte om någon kunnde hjälpa mig ?:-)
   
 
2006-06-03, 23:18#14 
martincool
Nykomling


Medlem sedan:
May 13, 2006
har samma problem..:P
   
 
2006-06-03, 23:18#15 
vägkung
Medlem


Medlem sedan:
Apr 14, 2006
Sym Jet har en plastring mellan variatorskivorna, någon mer strypning i variatorn har jag inte sett. Storlek på vikterna vet jag inte.
   
 
2006-06-03, 23:18#16 
sym jet
Nykomling


Medlem sedan:
Sep 07, 2005
storlekn på vikterna är 7.5 lr 7.9 om ja inte minns fel tabbade mig på de en gång när ja trodde det var 8 o köpte 6.9smile
   
 
2006-06-03, 23:19#17 
vägkung
Medlem


Medlem sedan:
Apr 14, 2006
Ja så där ja, då har jag blivit med moppe (Sym basic 06:a- 45 km/h). Trots mina 55+ kul som fan alltså. Något som inte är så kul är att den är hopplöst slö, så nu undrar jag om någon på detta eminenta forum kan hjälpa mig med att få lite bättre snurr på Sym:en. Jag har mekarkunskaper, så jag tror att det räcker och blir över, men mekning med denna typ av motor har jag aldrig hållt på med.
Jag har använt sökfunktionen för att få svar på mina frågor men ej funnit vad jag letar efter, så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig.

1- variatorringen på min Sym(gärna bild) hur sitter den fast? Och hur får jag bort den-verktyg för detta?

2- Varvtalsregleringen på cdi-boxen vilken kabel(färg)?

3- Byte till "häftigare" variator-vilken skulle ni rekommendera då?

4- Något annat att tänka på(förutom den lilla detaljen olagligt då)?

Pluggar och avgasdetaljer klarar jag nog+förgaseriet är nog heller inga problem, men kommer ni på något annat så säg bara till.

PS: Jag eftersträvar ej att få någon moppe att göra speedwaysladdar med ,ej heller bakhjulsåkning, men lite fortare skulle den kunna enligt min mening gå.
   
 
2006-06-03, 23:19#18 
ChuckBerry
Nykomling


Medlem sedan:
Jun 02, 2006
CDI:n kan du glömma...Den är inte strypt där.Variatorbricka och blindrör är vad som finns på våra moppar.Jag är själv 40+ och så fort den är inkörd så ryker strypningarna...:) Min är absolut inte "hopplöst slö"Den går nästan lika fort uppför som nerför fast den inte är inkörd än så du måste ha nåt fel på din.Original-vikterna väger in på 7,5.Kul med fler gubbar......
   
 
2006-06-03, 23:19#19 
ChuckBerry
Nykomling


Medlem sedan:
Jun 02, 2006
Hoppas att du fortfarande hänger här ,vägkung?
   
 
2006-06-03, 23:19#20 
vägkung
Medlem


Medlem sedan:
Apr 14, 2006
Tjena Chuckberry!
Självklart hänger jag kvar härsmile!
Variatorringen är nu väck plus annat "större" munstycke, den har börjat att gå mycket bättre nu efter c:a 40mil alltså inte så slö som från början.Har kollat vikterna, och på min väger de 8gr, har köpt 6gr och trimvariator, ska montera under veckan, har även köpt en "starkare" fjäder till kopplingen återkommer med resultat, men jag tror inte att det kommer att märkas så mycket, men vi får se.
Nej jag tor inte heller längre att den är strypt i CDI:n min varvar ganska duktigt nu till skillnad från början.
Det finns även en plugg i början av avgasröret, i vart fall på min. Ska "fimpa" blindröret samtidigt som trimvariatorn monteras, jag svetsar dit röret igen så det ser ut som att det inte är gjort något.
Har du gjort något åt din?
Ge järnet
   
 
2006-06-03, 23:19#21 
sym_jet_50
Nykomling


Medlem sedan:
Jun 03, 2006
Jag har en sym jet 50, 02.
Jag undrar villka vikter ja ska andvända om ja köper efekavgas, kopplingsfjäldrar, variator klocka. och villket munstycke jag ska ha? för att få bässta efetk på 50cc...och hur mycket den skulle toppa?
   
 
2006-06-07, 11:54#22 
Negnam
Nykomling


Medlem sedan:
Jun 07, 2006
jaha då har ännu en gubbe gått med då!! grin
40+ får snart starta ett eget forum här hehe.
Har införskaffat en SYM jet 50 och skall köra in den först sedan skall variatorbricka/blindrör bort + större munstycke. Har för mig det ska sitta ett 70 orginal??
Vilka variatorvikter ska man sätta in??
Variatorbrickan sitter väll på bakre variatorn på nyare modell?
Blev otroligt imponerad av denna modell då den verkar lika stark på raka som uppför.
Den gör ca 50 nu helt orginal
   
 
2006-06-10, 23:47#23 
vägkung
Medlem


Medlem sedan:
Apr 14, 2006
Jaha nu har bytt variatorn och vikter+tryckfjädern. Mer varv blev det, och det var också det enda. Nu gör den knappt 40kmh och varvar nå så fruktansvärt att det är rent obehagligt. Måste nog laborera lite med starkare kopplingsfjädrar nu, och skulle det inte fungera går jag tillbaks till original vad gäller variatoruppsättningen.
Ska i veckan fixa bort plugg i avgasröret och ta bort "blindröret", vi får väl se vad det gör. Återkommer med resultat senare.
Kanske någon på forumet har provat viktbyte och fjädrar/fjäderbyte på SYM, kom gärna med era lösningar.
   
 
2006-06-11, 18:55#24 
ChuckBerry
Nykomling


Medlem sedan:
Jun 02, 2006
Då kommer den att varva ännu mer.Min har bara gått 30 mil så jag har inte börjat experimentera än grin men jag kommer nog bara att ta bort brickan i variatorn och ev. blindröret.Sitter brickan i främre eller bakre "variatorn"?Har Sym blivit en "gubbmoppe"? cool
   
 
2006-06-11, 21:42#25 
vägkung
Medlem


Medlem sedan:
Apr 14, 2006
Tjena ChuckBerry!
Jag har gått tillbaka till original igen, förutom att jag har 6gr vikterna kvar. Ja du har rätt, den varvar bara mer, och någon högre toppfart märks inte, "man" skulle ju vilja att det högre varvet också motsvarade toppfarten, som det är nu känns det bara som att det "slirar" Ska nog sätta i originalvikterna igen.
Brickan sitter i främre variatorn, den är gjord i något plastmaterial(i alla fall på min). Vet inte om Sym är någon utstuderad "gubbmoppe".
Hur tänker du ta bort blindröret?
   
 
Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Allt om Sym! [1] 2 3 4 5 ... 33 34

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida


Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  
 

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder