Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Sym! 1 2 3 ... 27 28 29 30 [31]

2008-07-01, 09:29#751 
Macke
Medlem

Citat:
RiiQQe skrev:
Hallå!grin

Jag kör en SymJet SportX -07. Har läst runt lite här i forumet och tittat på lite olika trim man kan göra själv hemma. En sak var att ta bort variatorbrickan, men lyckades inte få bort muttrarna runt variatorkåpan, de satt så gud förbannat tounge. Vad använde ni för ngt verktyg när ni tog bort dem?
En annan sak ni diskuterar just nu.. Det där med skortsten och strypningen i luftburken. Har kollat båda, strypningen i luftburken gjorde ingen skillnad. Moppen gick lite hackigare i nedförsbackar bara..
Varför?
En annan sak var skorstenen! Antog att det var den som var inringad med grönt?
Tog iallafall bort den, det som hände var det jag trodde.. Att moppen gick bra de första meterarna och senare bara dog den!
Varför?

Mvh, RiiQQe.

Jag har skrivit en liten miniguide på ett annat forum om strypningarna på SYM och hur man gör för att plocka bort dom:

Jag har en -04:a, men iaf det finns variatorring, blindrör på min, men vissa har remskivering istället för v-ring, det är en vit plastring som finns inne i kopplingen.
Har även hört att den "räfflade slangen" i luftburken är en strypning.
Blindrör, ser du ifall du har på ditt avgasrör, det är ett smalare rör som går ut från avgassystemet men som är igentäppt i andra änden, det måste kapas och svetsas igen för hålet eller bytas ut till ett effektrör.
Du kan också kolla efter variatorring, ta bort variatorkåpan och kolla/känn/ta kort bakom kugghjulet till vänster efter en ring, muttern är lättast att ta av med mutterdragare (jag har provat utan, men jag lyckades inte).
Om du inte hittar en variatorring bakom "kugghjulet" (inne vid variatorn någonstans) så sätt då tillbaks variatorn och kugghjulet och kolla inne i kopplingen istället efter en vit plastring (remskive-ring), kopplingsklockan (den delen närmast utåt, till höger om variatorn) plockar du bort på samma vis som "kugghjulet" vid variatorn, d.v.s du låser den med någonting så den inte kan snurra, jag använde t.ex en blocknyckel.
Hoppas det hjälpte!
// Macke

Du lossade på fel del, när du trodde att du plockade bort skorstenen, d.v.s det du plockade bort gjorde att du körde helt utan luftburk/filter och moppen fick alldeles för MYCKET luft jämfört med bensin bigeyes

Här har du bild på den rätta skorstenen i luftburken, skruva bara upp luftburken så ser du ifall du har en sådan strypning på din moppe applause

Bild på strypningen i luftburken (skorstenen), klicka på länken!
http://i29.tinypic.com/15wx9mt.jpg

2008-07-03, 20:13#752 
RiiQQe
Medlem

Tack Macke!
Jo jag förstod det när jag provade moppen, det vart inte allt för bra blushing.
Men men, jag får inte bort variatorkåpan.. Varför inte? :S

Sen har jag ett till problem.. Min hastighetsmätare står på noll när man kör. Men när man tvärnitar eller trycker ner dämpen så visar den hasigheten, vad ska jag göra för att få ordning på problemet?
Det hela började med att när jag stannade moppen visade hastighetsmätaren 80, även när jag ställde ner den från stödet blinkade 80 till. Men då funkade han som han skulle. En dag lade han bara av.. Vad ska jag göra ? confused

Mvh Rickard

2008-07-04, 17:54#753 
Macke
Medlem

Citat:
RiiQQe skrev:
Tack Macke!
Jo jag förstod det när jag provade moppen, det vart inte allt för bra blushing.
Men men, jag får inte bort variatorkåpan.. Varför inte? :S

Sen har jag ett till problem.. Min hastighetsmätare står på noll när man kör. Men när man tvärnitar eller trycker ner dämpen så visar den hasigheten, vad ska jag göra för att få ordning på problemet?
Det hela började med att när jag stannade moppen visade hastighetsmätaren 80, även när jag ställde ner den från stödet blinkade 80 till. Men då funkade han som han skulle. En dag lade han bara av.. Vad ska jag göra ? confused

Mvh Rickard

Kolla så att verkligen alla muttrarna är borta (kan finnas några mindre synliga), när det är gjort, så försök att greppa variatorkåpan med båda händerna och dra den mot dig och då ska den lossna (akta bara så att du inte ramlar bakåt eller gör dig illa wink)

Hoppas du får bort variatorkåpan nu, men om du inte skulle få bort den så prata med din närmaste SYM återförsäljare så att dom hjälper dig applause

// Macke

2008-07-04, 20:40#754 
vägkung
Medlem

Ja så där ja- nu har jag kollat den SYM som jag skrev om förut. Jag plockade ner variatorn och kopplingen, och i kopplingen upptäckte jag att kontrafjädern var av, alltså fjädern var i två delar, jag har skruvat med många variatorer men aldrig tidigare stött på detta fenomen, men nu fungerar den som den ska igengrin

2008-07-23, 01:58#755 
fesoj_92
Medlem

tja har ett par frågor om min jet 50 -02a
har jag några fler strypningar än, kopplingsring, luftburken och blindröret?
och har jag katalysator i röret? det glöder på bra iallafall drool

2008-07-24, 12:25#756 
euroxracing
Nykomling

Nu måste jag få veta det här..
Finns det en såkallad "kopplingsring"?, isåfall, vad händer ifall man tar bort den? (bättre axx/bättre toppfart?)
Jag hade variatorring på min moppe (sym jet euro x racing 07), men har aldrig varit inne i kopplingen..
Tvivlar starkt på att denna ring finns, och skulle uppskatta ifall någon laddar upp en bild på den.
Dom strypningarna jag känner till är Variatorringen, skorstenen i luftburken och blindröret.

- Inlägget ändrat 2008-07-24, 12:26 av euroxracing

2008-07-25, 00:51#757 
fesoj_92
Medlem

tror inte du har en sådan om du hadde vring men för mig så gav det 7km/h mer och lite bättre axx i de högre hastigheterna sen försvann det ryckiga axxet.

Idag 19:38#758 
Nizzen
Nykomling

Hej jag har nyligen köpt en sym jet och undrar om det finns ngn strypning i cdi boxen ??????
om det finns det vilken sladd ska man kapa eller vart kan man köpa en trimm cdi????? länka

Jag har letat i forumet efter samma fråga men inte hittat ngt

Tack på förhand smilesmilesmile
/Nizze

Reklam:
Besök TrendimportTrendimport
Trendimport AB säljer produkter inom ATV, cross, moped, Mc och tillbehör. Bland varumärkena finns Qingqi, Baotian,TMS, Linhai samt Olgus.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Allt om Sym! 1 2 3 ... 27 28 29 30 [31]

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (21):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder