Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Mopedfilmer
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

  Insplanet - Jämför Mopedförsäkring

 

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om TWS! [1] 2 3
 
2006-04-06, 16:48#1 
wespen
Nykomling




Medlem sedan:
Apr 06, 2006
Hej !
Undrar om det är någon som har lyckats att skaffa sej lite erfarenhet av tws nya modell Eagle ?
Lite allmänt bara om hur den verkar kvalitetsmässigt och så ???


- Inlägget ändrat 2006-08-16, 11:33 av JohnVanB
   
 
2006-04-17, 15:25#2 
mcrj
Medlem




Medlem sedan:
Apr 17, 2006
Jo köpte en för ett tag sen och kan säga att den går bra kört snart 30 mil
så första servicen är snart.

Men kvalite på diverse plastdetaljer typ derorationsplast är inte 100%
kommer att skriva mer längre fram om hur det går.

Så sammanfattning startar jämt direkt
lite segt ax men kommer relativt snabbt upp i ca: 50-55kmh
man sitter som e gud lite av hd-känsla.

Ruskigt bra komfort med riktigt bra dämpning både fram och bak.

-----

Jag söker själv fakta om TWS Eagle men hittar inget direkt.

1.Vilken motor sitter i den?

2.Sprängskiss på både motor och övrigt på hela moppen.

3.Köpa reservdelar mm.

Fyll gärna på med svar.


EDIT av webmaster. De frågor som du ställde i en ny tråd har jag flyttat hit istället. Bättre att samla frågorna i samma tråd än att starta nya trådar i onödan - ställ frågorna i en existerande tråd om det finns en som passar.




- Inlägget ändrat 2006-04-18, 08:22 av webmaster
   
 
2006-04-21, 12:30#3 
mcrj
Medlem




Medlem sedan:
Apr 17, 2006
Hittade en sån här då jag sökte på ett modellnr som jag hittade på min moppe

http://btmotor.en.ec21.com/GC00742575/CA01010294/Scooter.html

Ganska likt va hehe.
   
 
2006-04-25, 21:00#4 
Örnen
Nykomling




Medlem sedan:
Apr 25, 2006
Hej grabbar,

Har köpt en Eagle idag för att köra till jobbet under sommaren.

Hoppas den är bra.

Jag hör av mig snart med synpunkter. cool
   
 
2006-04-27, 21:58#5 
mcrj
Medlem




Medlem sedan:
Apr 17, 2006
Mitt första haveri moppen den började gå i 25kmh och orkade ingenting.
Lämnade in den på garantin dom bytte vikter och förgasare men den gick fortfarande pissigt.
Så då jag kom hem så skruvade jag isär egr-ventilen
membranet i den hade gått av så jag pluggade skiten
så nu går den riktigt bra igen.
   
 
2006-05-11, 05:24#6 
Grober
Nykomling


Medlem sedan:
May 11, 2006
Tjenare!
Jag köpte en TWS Eagle igår. Är hyfsat nöjd efter 15 kmsmile

Om man ska vara gnällig så kan man väl konstatera att plastdetaljerna är inte av bästa kvalitet, men det kan man kanske leva med. Och att tankmätaren inte fungerade samt att instruktionsboken saknas...

Vad jag förstår så är detta egentligen en Boatin som TWS satt sitt eget märke på. Jag tycker den är helt ok att köra. Kanske lite slö i axet, men det kan också vara jag som är för fet angry

Är det någon som har mer info om hojen, så berätta gärna!
   
 
2006-05-11, 21:52#7 
Örnen
Nykomling




Medlem sedan:
Apr 25, 2006
Hej på er,

Jag igen.

Har kört nu 400 km och snart är det dags för första service.

Håller med föregående om plastdetaljerna.
Tankmätaren visar sådär, inte att lita på. Tanka i god tid.
Blinkersen - vänsterblinkersen fungerar ibland, höger funkar klockrent. Ska ta upp det på servicen.

Motor - Har inte haft några driftstörningar än.
Varvräknare går aldrig över 6500 varv (tror att det är nåt spärr)

Håller med att den är slö i axet och min är nog rädd för uppförsbackar också. smile
Går ner till 30 så fort man närmar sig backen.
Vill ni fixa problemet läs vidare.

Pratade förra helgen med en kille som hade en tröja med TWS logga på. Han sa att han jobbade för generalagenten i Sverige. Jag förklarade problemet för honom och att jag var irriterad att 2taktare susar förbi mig på uppförsbackar och i starterna och han avslöjade en hemlis.

Under sätet finns ett lock. Skruva loss den!
Då tittar du på förgasaren och ett svart lock som sitter på den (fastskruvad med 2 skruvar). Skruva loss dem också!
Vände på locket. Där sitter en mässingskruv som sticker ut. Skruva loss den också!!!
Skruva tillbaks förgasarlocket och locket under sätet.
Starta moppen och VIPS går den mycket piggare och hela 40 - 45 uppförsbacke. Observera att toppfarten påverkas med 5 till 10 km så moppen går ca 55 men man åker nog inte dit för det.

Så mycket för den här gången

Hör av er.

Kör hårt och ha det bäst
   
 
2006-05-12, 21:58#8 
wespen
Nykomling




Medlem sedan:
Apr 06, 2006
Hej !
Har nu kört 30mil på min eagle , och det verkar ju som att det är en hyfsad maskin.
Naturligtvis var jag ju tvungen att pilla lite här och där , och det blev riktigt bra.
tog bort skruven i förgasarlocket och sänkte brickan på nålen ett spår, sedan ställde jag tomgången så lågt det gick utan att den stannade, därefter skruvade jag ut luftskruven tills jag fick så högt varvtal som möjligt, sedan ställde jag tomgången efter det.
Det hela blev en helt annan moped än det var från början, bättre ork och bättre ax, om man nu kan säga att en fyrtaktare axar bra , men iallafall bra för att vara en sån.
Nu ska jag bara fösöka lista ut varför det inte går att varva den mer ??, måste vara stypt i tändningen på något vis ??, någon som vet ?.
Tror att det blir lite lättare variator rullar ochså när det hela är inkört och klart.

Hälsningar Wespen


- Inlägget ändrat 2006-08-16, 11:32 av JohnVanB
   
 
2006-05-12, 22:02#9 
wespen
Nykomling




Medlem sedan:
Apr 06, 2006
Hej igen !

Kom på tt jag skulle fråga , om ni andra har problem med att den tar lång tid på sej att komma ner på tomgång efter att man har släppt gasen ? på min kan det ta flera sekunder innan den kommer ner på normalvarv !!!!!

Wespen
   
 
2006-05-12, 22:04#10 
Caretaker
Moderator




Medlem sedan:
Jun 07, 2005
Wespen använd editeringsfunktion så slipper du dubbelposta.

smile

CT
   
 
2006-05-12, 22:37#11 
Battian
Medlem


Medlem sedan:
Feb 28, 2005
Citat:
Ursprungligen postat av wespen
Kom på tt jag skulle fråga , om ni andra har problem med att den tar lång tid på sej att komma ner på tomgång efter att man har släppt gasen ? på min kan det ta flera sekunder innan den kommer ner på normalvarv !!!!!


Skruva ut luftskruven lite så att den får mer bensin.
   
 
2006-05-14, 08:11#12 
mcrj
Medlem




Medlem sedan:
Apr 17, 2006
Har snart kört 100mil så service på måndag
då åker det på lättare vikter & större munstycke.

Det som hänt är att blinkersknappen snart ramlar lös och en list på sidan gått sönder
av sig själv.


- Inlägget ändrat 2006-05-14, 08:12 av mcrj
   
 
2006-05-14, 19:03#13 
mcrj
Medlem




Medlem sedan:
Apr 17, 2006
Ni som har en tws eagle låter det nåt då ni blinkar med blinkersen?
   
 
2006-06-10, 09:49#14 
Beevares
Nykomling


Medlem sedan:
Jun 07, 2006
Jag är tycker att min tws går segt fast än jag har tagit bort pluggen på förgasaren finns det något mer man kan göra?? Den toppar ca 45-50 men det tar väldigt lång tid att komma upp i den hastoigheten. Finns det nån enkel justrering bara???+?

   
 
2006-08-03, 21:38#15 
wespen
Nykomling




Medlem sedan:
Apr 06, 2006
Hej Igen !
Har nu kört 115mil och det ganska så smärtfritt.
Fått byta startmotor och lagat låset på sadelfacket, en del skruvande har det ju varit för att få den att gå någorlunda som man vill.
Men nu till en sak som jag blev possitivt överaskad av , mopeden började att gå dåligt som bara den orkade inget och kom inte upp i någon hastighet, letade länge och väl efter felet och till slut kom jag på att det var membranet i avgasreningen som hadde gått sönder, beställde ju givetvis ett nytt, men det skulle ju ta lite tid innan det kom hem, så jag pluggade hålet in till membranet och på med slangen till luftburken.
Och kan du tänka dej mopeden blev som förbytt, går otroligt bra gör sina 60km på rak väg och orkar i backar på ett helt annat vis, nu är jag riktigt nöjd med min TWS EAGLE, och något membran i den lilla fykanten det blir det då rakt inte.
Prova nu denna lilla enkla åtgärd så har ni en helt annan moped, att det skulle göra lite grann kunde jag ju föeställa mej men att det skulle förändra hela gången det trodde jag inte.

Wespen
   
 
2006-08-15, 09:04#16 
Örnen
Nykomling




Medlem sedan:
Apr 25, 2006
Hej !

Har kört 90 mil och har gjort första service på moppen. Har kostat rätt mycket pengar för en moppe tycker jag (1700). Har någon annan servat moppen och vad gick det på?

En vecka innan började höras missljud från framhjulet och det åtgärdades också men de säger att det gick på garantin (lagren var sönder i framhjulet).
Blinkersknappen ska bytas också för att vänsterblinkers inte fungerar. (Garanti grej).

Tacksam för svar och ha det bäst.

   
 
2006-08-15, 10:36#17 
JohnVanB
Moderator




Medlem sedan:
Apr 22, 2005
1700 för en service??

Stäm dom! Det är ju en halv ny moppe nästan!

/
JohnVanB
   
 
2006-08-15, 11:55#18 
tnil
Medlem


Medlem sedan:
May 29, 2006
Idag gjorde jag första service på min Lifan Cub LF50Q-5.
Detta gjordes:
-Byta olja
-Kolla att allt sitter ihop
-Spänna kedjan
-Bytte trasig glödlamapa fram
Pris: 500 :-
Inte alls blodigt! :-)
   
 
2006-08-15, 12:32#19 
JohnVanB
Moderator




Medlem sedan:
Apr 22, 2005
Då ligger debiterad timpenning på ungefär 1000 kr....fortfarande dyrt, tycker jag. Men det är jag det!smile

/
JohnVanB
   
 
2006-08-16, 09:25#20 
mcrj
Medlem




Medlem sedan:
Apr 17, 2006
Ett tips om ni behöver mera luft det finns en strypning i luftburken

den sitter på insidan av locket där röret kommer in dra lös gummislangbiten
på insidan.

Och genast e de en helt annan moppe och skönt ljud med.

Så det jag har fixat är bara
större munstycke
mässingskruv bort
luftstrypning bort
sänkt nålbrickan ett hack.

75kmh.


- Inlägget ändrat 2006-08-16, 09:29 av mcrj
   
 
2006-08-16, 11:35#21 
JohnVanB
Moderator




Medlem sedan:
Apr 22, 2005
Läs Baotian FAQ om trimtips...

http://www.webcar2000.com/countries/sweden/foru...

Finns också på Qingqi-forumet......

/
JohnVanB
   
 
2006-08-23, 21:56#22 
sibbe
Nykomling


Medlem sedan:
Aug 23, 2006
Citat:
hej!. Jag har en tws eagle som går bra. har tagit bort skruven i förgasan, flytat brikan på nålen, men jag fattar inte det med gummipakningen i luftburken?!. Finns det inte någon brika i avgassystemet?!.

   
 
2006-08-24, 07:51#23 
JohnVanB
Moderator




Medlem sedan:
Apr 22, 2005
Nej det finns det ingen bricka i avgassystemet. Om du läst FAQ så hade du inte behövt ställa frågan......

/

/
JohnVanB
   
 
2006-08-24, 20:32#24 
mej_91
Medlem




Medlem sedan:
Jul 22, 2006
kolla om den är cdi strypt vilket jag tror att den är.....är isåna fall en skruv på cdi boxen eller en blå kabel som kan klippas (se mer på baotian faq-strypningar)tounge
   
 
2006-09-05, 20:23#25 
Beevares
Nykomling


Medlem sedan:
Jun 07, 2006
Tjoo!

jag undrar om någon vet vart det sitter strypningar på en tws eagle.
jag har kollat variatorbrickan men den fanns inte. Och jag har kollat efter strypning i insuget och i avgasröret men hittar ingen alls.
tycker att det är lite konstigt eftersom moppen bara går ca 55 när jag tagit bort pluggen på förgasaren.confused
   
 
Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Allt om TWS! [1] 2 3

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida


Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  
 

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder