Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Försäkring och finansiering
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Alla anställda på Länsförsäkringars motorskadeavd är helt utan juridisk utbildning - acceptabelt?

2006-03-06, 17:48#1 
Lars Arnell
Nykomling

Jag har haft en liten tvist med mitt försäkringsbolag som är Länsförsäkringar. Försäkringen gäller min bil och tvisten en liten bagatellartad krock mellan min bil och en annan bil i samband med parkering. Länsförsäkringar har bedömt att jag är vållande till skadan och hänvisar till lagtext utan att ange vilken lagtext, bara kapitel och paragraf. När jag ringer upp får jag veta av skaderegleraren att det är fråga om Vägtrafikförordningen men att man "glömt" att skriva ut detta i brevet. När jag sedan börjar diskutera den juridiska tillämpningen av lagtexten visar det sig att ingen anställd på Länsförsäkringars motorskadeavdelning har någon som helst juridisk utbildning utan att man bara läst in sig på aktuell lagtext. Detta uppfattar jag som anmärkningsvärt och vill nu på detta forum diskutera och höra efter som det går så här amatörmässigt till på alla försäkringsbolag när det gäller skadereglering. Det rör ju sig ibland om stora belopp, och jag tycker att det är märkligt att ingen anställt har juridisk utbildning. Jag har kontrollerat med chefen för avdelningen och fått bekräftat att ingen på Länsförsäkringars motorskadeavdelning har någon juridisk utbildning alls. Kanske är det så här överallt?

Lars Arnell

Reklam:

Du är här: Forumstart » Bilar » Försäkring och finansiering

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Försäkring och finansiering)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

Redo
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Försäkring och finansiering