|
|
|
| Manövergård halv dag 700 kr | | |  |  | | 2006-02-07, 19:34 | #1 | dudute Nykomling
Medlem sedan: Aug 26, 2005 | Jag försöker ta motorcykelkort billigt. Jag har egen motorcykel men ingen att köra med. Är det verkligen meningen att man ska öva på körskolan? Jag vill ju bara få tips och feedback på lektionerna men öva själv mellan lektionerna. Men var kan man öva? Det borde finnas någon som hyr ut inhägnade asfaltområden! Som det är nu tar ju körskolan lika mycket betalt när man övar själv som när de lär ut saker. Förutom på en körskola där man kan öva en halv dag på deras manövergård för 700 kr: Hudiksvalls Trafikskola . Men den ligger ju i Hudiksvall och där bor ju inte jag. Har någon hört talas om något liknande i närheten av Södertälje eller Stockholm? Om jag inte hittar något närmare åker jag nog till Hudik ändå.
Annars verkar MC-lektioner ligga runt 600 kr per timme oavsett var i landet man letar. Det billigaste jag hittat hittills är Järfälla Trafikskola där man kan få 10 timmar för 5000 kr eller 20 timmar för 9600 (om uppgifterna från hemsidan stämmer). Någon som har erfarenhet därifrån? Det brukar alltid vara något lurt som att det tillkommer avgifter eller att man är flera elever samtidigt.
Mina egna erfarenheter är att skolan lär ut så lite som möjligt på så lång tid som möjligt för att tjäna så mycket som möjligt.
Någon som har hittat bättre priser? Någon som har erfarenheter från en riktigt bra körskola? Någon som vet var det finns inhägnad asfalt? Någon som hittat MC-forum med tätare inlägg?
| | | | | |  |  | | 2006-03-10, 22:42 | #2 | FörarRobban Nykomling
Medlem sedan: Mar 10, 2006 | Hej, Jag håller absolut med att det är för dyrt med körlektioner därför håller jag just påmed att starta en BILLIG KÖRSOKLA. Tag kontakt med mig så får du om inget annat övningsköra med mig MYCKET billigare.
Mobil: 0736 264 620 mail: dinitkonsult@yahoo.se | | | | | |  |  | | Reklam: | STOP1 STOP1 säljer däck och fälgar till personbilar, SUV, vans, lätta lastbilar och motorcyklar. Marknadsför enbart kvalitetsprodukter från kända tillverkar... | Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Öppet MC-forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet MC-forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|
|