|
| Allt om Ludix Blaster! 1 2 3 4 5 [6] | | |  |  | | 2008-07-03, 21:57 | #126 | floapo Nykomling
jag kan inte så mkt om mopeder så jag önskar hjälp
jag har en ludix som jag har bytt rör på. Ett Leo vince ZX
jag har även bytt munstycke ifrån 56 till 60 samt tagit bort brickan.
men vad skall jag göra med avgasslangen som går ifrån motorn ner till avgasröret?
just nu så droppar det olja/bensin ifrån den när jag kört. kan man bara ta ett buntband och sätt om slangen så att det inte droppar.. men vad händer med det som inte kan komma ut då.
är det så att det som kommer ut ur slangen förbrändes innan med orginalröret? eller är det någo som är fel på motorn..
jag har inte kollat t-stiftet.
tacksam för svar | | | | | |  |  | | 2008-07-12, 12:52 | #127 | zappman99 Nykomling
Medlem sedan: Jul 12, 2008 | tjena , nu skall jag sätta på mitt buzetti sidostöd på blastern.. men jag får inte loss underkåpan så nu undrar jag om någon vänlig själ kan berätta eller lägga upp en bild på hur man gör.. 
och en sak till .. min rem gick av häromdagen.. jag köpte en ny och satte dit.. men efter 5 km gick den också sönder.. båda remmarna var helt pulveriserade.. i typ 1000 bitar.. vad kan det bero på?
tack på förhand | | | | | |  |  | | 2008-08-16, 12:26 | #128 | m_winell Nykomling
Jag har en Peugeot Blaster och vill trimma med effektrör. Jag vet inte vad för rör jag ska ha, och om man ska byta munstycke, kopplingsfjädrar och sånt.
Vad behöver jag byta för grejer om jag ska köpa effektrör?
Och vad för rör rekomenderar ni? Jag har funderat på Leovince ZX, är det bra? Har en kompis som köpte ett Laser rör, och det funkade inte nå' bra alls.
Men hursomhelst, snälla skriv vad som behövs bytas vid trimmning med nytt avgasrör? Om man ska byta något, vilken storlek ska man ha? Hur tunga/lätta v-vikter ska man ha?
Hjälp uppskattas!
Hälsningar Marcus
snälla ta ej bort tråd, då jag inté hittade någon som denna | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum Allt om Ludix Blaster! 1 2 3 4 5 [6] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|