|
| Några tips till en 19-åring? | | |  |  | | 2005-10-18, 17:03 | #1 | Decket Nykomling
Medlem sedan: Jul 20, 2005 | Jag är 19 år gammal och tänkte ta MC-kort. Vilken MC ska jag köpa? Jag är inne på en Suzuki GSX. Jag vill mest glida runt, inte rejsa gärnet som många gör idag. Jag planerar att leva tills jag är över 50 iaf.
Sen undrar jag vad det är som gäller när man ska övningsköra med MC? Farsan har MC-kort och MC sedan typ 1000 år tillbaka.
Tack för svar! | | | | | |  |  | | 2005-10-20, 13:13 | #2 | spock_ Nykomling
Medlem sedan: Oct 20, 2005 | Din plan för val av mc låter vettigt, en gsx eller gsxf är vettigt, jag har en gsx600f -94 som iofs är min andra hoj, men den duger bra som första båge, lugn o beskedlig men det finns pulver vid lite högre varv om man vill gasa lite. Den är för övrigt till salu om du är intresserad, pm'a mig om det isf.
Körkortsreglerna är så vitt jag vet desamma som för bil, handledaren ska vara minst 24 år gammal och haft körkort i 5 år... så det lär inte va några problem att övningsköra med din farsa. Det du ska ha i åtanke är de regler som finns för tung mc, och hur gammal man ska va för att få ta kort till det... det har jag inte i huvudet men på vägverkets hemsida så lär du hitta all info om det. Mvh /T | | | | | |  |  | | Reklam: | Clas Ohlson Tillbehör och reservdelar för bland annat motorcykel och moped samt bil och husvagn. Även bilvårdsprodukter och liknande. | Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Sälja och köpa MC |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa MC) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|