Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök husbilsannonser
» Husbilshandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Husbilstester
» Forum husbil & camping
» Husbilslänkar
» Fotogalleriet
» Husbilsfilmer
» Statistik: Husbilspriser
» Campingplatser

Övrigt
» Husbilsförsäkring
» Husbilsnyheter
» Låna pengar
» Campingtidningar
» Kalender husbil

Insplanet - Jämför Husbilsförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Försäkring och finansiering
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Försäkra en ny husvagn

2004-06-14, 09:32#1 
Tron
Nykomling

Jag vill bara göra folk uppmärksamma att INTE försäkra en ny husvagn (nyare än 12 månader) hos Trygg Hansa.

Om vagnen totalförstörs (som hände i mitt fall) kommer den inte att nyvärdes ersättas som det står i villkoren. Eftersom det inte uttryckligen inte står i Trygg Hansas villkor att husvagn och personbil jämställs (dock har de samma villkor?) så kan Trygg Hansa "godtyckligt" värdera en ny husvagn men inte en ny bil. Det är svårt för en icke utbildad jurist att se vad som INTE står i försäkringsvillkor, dock måste man kunna det för att vara kund hos Trygg Hansa.

Jag har dock tittat på if... och Länsförsäkringars villkor där en personbil och en husvagn jämställs, där man alltså kommer att få nyvärdesersättning vid en större skada.

I mitt fall så drog Trygg Hansa bort 16% av värdet för en vagns som var 9,5 månad gammal och använd i 2 veckor.

2007-05-13, 12:21#2 
lagge1
Nykomling

Jag köpte en ny husvagn 2006 som brann upp på en husvagnsfirma med alla våra tillhörigheter.
Vagnen var lämnad på firman för att på väg under semestern råkade vi ut för trafikolycka.

Hade vagnen försäkrad i Salusansvar här var det inga problem de drog endast av självrisken fårn vad jag gett för vagnen.
Vagnen var använd tre veckor och var tre månader gammal.

Man bör även kolla vad man får för lösöret som man har i vagnen detta skiljer mellan bolagen.

Har just nu köpt ny vagn igen, har kollat mellan olika bolag men har tecknat hos Salusansvar igen
lite hög premie men får ut rätt bra om det händer något.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Husvagnar & husbilar » Försäkring och finansiering

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Försäkring och finansiering)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Husbil » Forumstart » Husvagnar & husbilar » Försäkring och finansiering