| Bytt huvudmunstycke strl 85 till 88 och nu vill inte scootern gå igång. |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2012-08-07, 17:08 | #1 |
SunKing Nykomling
Medlem sedan: Jun 06, 2012 | Jag har gått upp lite i huvudmunstycke på min fyrtaktskines med CVK förgasare och nu går den endast igång någon sekund för att sedan dö. Jag har mekat förr med dessa maskinen men det var nu några år sedan och äger en känsla av dejavou att det finns något i trottelhuset som kan poppa iväg och jag fick en förnimmelse av ett plink ljud när jag mekade med den, allt såg och kändes till synes ok ut när jag monterade ihop trottelhuset men iofs så är det dåligt med ljus i mitt garage och jag ser dessutom en aning glest.
Någon som har råkat ut för liknande och vet råd?
|
| | |
| |
 |  |
| 2013-03-08, 12:05 | #2 |
TordM Medlem
Medlem sedan: Mar 30, 2010 | byt tillbaka till 85,s munstycke motorn blir sur på 88,s huvudmunstycke därför stannar den |
| | |
| |
 |  |
| Idag 12:03 | #3 |
TordM Medlem
Medlem sedan: Mar 30, 2010 | svar motorn får mer soppa än den kan ta undan klartext motorn har blivit sur p.g av att den får för mycket bensin och går därför inte att starta byt tillbaka till original huvudmunstycke om du vill få igång den |
| | |
| |
 |  |
| Idag 12:08 | #4 |
TordM Medlem
Medlem sedan: Mar 30, 2010 | du ha gjort samma misstag som jag gjorde med min första yamaha dt50r jag hade också bytt till 88 huvudmunstycke vilket gjorde att den både drack soppa och gick dåligt |
| | |
| |
 |  |
| Idag 12:12 | #5 |
TordM Medlem
Medlem sedan: Mar 30, 2010 | jag återmonterade original 76 huvudmunstycke igen och då började den gå bra igen och blev snål |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Allmänt moppesnack) |
« Tillbaks till föregående sida |