Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Öppet bilforum
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Vad kostar er bilförsäkring?

2012-07-09, 12:55#1 
tippe1
Nykomling

Ja, som rubriken lyder skulle det vara intressant att veta. Ange också var du bor, ålder och typ av bil då det är några av sakerna som försäkringsbolagen kollar på.

Jag tycker nämligen att jag själv betalar alldeles för mkt. Har en Ford från -08 och betalar närmare 500 kr i månaden för en halvförsäkring. Bor i en hyfsat liten stad, är drygt 40 år och det var länge sedan jag behövde använda försäkringen. Jag har just nu If, men funderar på att byta till moderna eller netviq då de får bra kritik på bland annat sidan http://www.jamfor-bilforsakring.com .

Framför allt netviq är väldigt billiga enligt mina jämförelser, men jag har inte hört talas om dom förut så är lite osäker..är netviq ett företag att lita på?

- Inlägget ändrat 2012-07-09, 12:56 av tippe1

2012-08-30, 10:25#2 
str4nd__
Moderator

Citat:
tippe1 @ 2012-07-09, 12:55
Ja, som rubriken lyder skulle det vara intressant att veta. Ange också var du bor, ålder och typ av bil då det är några av sakerna som försäkringsbolagen kollar på.

Jag tycker nämligen att jag själv betalar alldeles för mkt. Har en Ford från -08 och betalar närmare 500 kr i månaden för en halvförsäkring. Bor i en hyfsat liten stad, är drygt 40 år och det var länge sedan jag behövde använda försäkringen. Jag har just nu If, men funderar på att byta till moderna eller netviq då de får bra kritik på bland annat sidan http://www.jamfor-bilforsakring.com .

Framför allt netviq är väldigt billiga enligt mina jämförelser, men jag har inte hört talas om dom förut så är lite osäker..är netviq ett företag att lita på?

Sent svar kanske, men jag är 22 år och ägde en Volkswagen Golf GTI Edt30 (230hk) -07 och bor i Falköping (cirka 10 000 invånare). Kollade på compricer, billigaste där var 22 000:-/helår för helförsäkring. Någon minut senare så ringer Länsförsäkringar upp mig och erbjuder mig 9800:-/helår helförsäkring med plus tillägg.

Äger en Volvo C30 T5 (220hk) -07 nu, bor fortfarande på samma ställe, är fortfarande lika gammal och betalar 7500:-/helår helförsäkring med plus tillägg hos Länsförsäkringar.

Så anser att du bör betala mindre än mig som är 22år? Vet att när jag köpte min första bil så stod ju min far för den, och vi gav 163:-/månad. Det var en Golf 1.6 (75hk) -88 dock.. Men även min gamla Bmw 740iA (285hk) -95 betalade jag 350:- helförsäkrat med plus tillägg dock på min far även där.

2013-06-02, 08:26#3 
elektronikfreak
Nykomling

Jag är 60+ o har haft körkort i 42 år o har ett mer eller mindre prickfritt förflutet förutom att jag har en fortkörning på mitt samvete samt mindre än en handfull parkeringsböter... som jag betalat i vart fall. Har väl under alla år varit lite av en highway star dvs bilarna brukar oftast bli omkörda av mig o det är väldigt sällan jag själv blir omkörd. grin
När jag har riktigt tung högerfot så får inte ens snutarna stopp på mig utan jag kör även ifrån dom men det är en annan censurerad story. tounge

Kör SAAB 9-5 2,0T SE kombi o helförsäkringen kostar ca 2.400 kronor per år i IF. Eftersom jag även har två motorcyklar så blir det sällan mer än 1.000 mil per år.

Bor utanför Borgholm på Öland.

Igår 22:58#4 
hanky
Nykomling

[QUOTE=]Ja, som rubriken lyder skulle det vara intressant att veta. Ange också var du bor, ålder och typ av bil då det är några av sakerna som försäkringsbolagen kollar på.

Jag tycker nämligen att jag själv faktura betalar alldeles för mkt. Har en Ford från -08 och betalar närmare 500 kr i månaden för en halvförsäkring. Bor i en hyfsat liten stad, är drygt 40 år och det var länge sedan jag behövde använda försäkringen. Jag har just nu If, men funderar på att byta till moderna eller netviq då de får bra kritik på bland annat sidan http://www.jamfor-bilforsakring.com .

Framför allt netviq är väldigt billiga enligt mina jämförelser, men jag har inte hört talas om dom förut så är lite osäker..är netviq ett företag att lita på?[/QUOTE]

28, kör en Golf 2010 pröjsar cirka 3500 per år! smile

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Bilar » Öppet bilforum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet bilforum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

Redo
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Öppet bilforum