Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa bil
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

ARN fullständigt verkningslösa?

2012-02-05, 20:31#1 
norrlandsfinest
Nykomling

Köpte en bil på en riktig skitfirma. Lågprisbilar i Lund. Kände väl direkt att dom inte hade riktigt rent mjöl i påsen men va dum nog att slå till iaf när jag fick så bra pris på bilen jag ville ha. Men sen strulade. Märkte direkt bilen inte höll måttet men dom stängde strax efter jag gått så jag åkte de 35 milen jag hade hemåt - med en bil som klart drog åt vänster. Bland annat.

Kontaktade dem efterföljande dag, men mina fyra krav jag hade på dom (airbag, handbroms, att den drog vänster, stolsvärme) fick jag direkt reda på att jag kunde köra upp i rö..............
Kontaktade ARN. Dom dömde efter ett halvår till min fördel. Ringde Motorbranschens riksförbund men insåg dom inte va med. Pratade med advokat som menade på att "småmål" inte är lönt att driva då den vinnande parten minsann får betala sin egna halva. Googlade lite - kanske jag borde gjort innan.................... - och Lågprisbilar kom upp som svartlistade.
Så jag ringde upp idioten som äger firman. Tänkte ta det lugnt. Men slutade med att han tugga fradga och snart slängde luren i örat på mig.

Så bilens reparationer får jag stå för. Trots att jag har alla moraliska rätt i världen. Trots att deras annons styrker mitt ärende. Trots att de redan i mail medgett sig skydlig till att rätta till (delar av) problemen.

Så min fråga är - varför i helvete finns ens ARN...?

2012-02-06, 12:15#2 
soul
Moderator

Nåt som verkar lite konstigt är ju varför du valde att köpa bilen om du direkt kände att den inte höll måttet. Man får ju tänka på att det kanske finns en anledning till att bilen var billig, och då får man ju ta beslut om att genomföra affären med medföljande problem eller att hoppa av och köpa ett bättre (och antagligen billigare) objekt.

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

Redo
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil