| Aerox går ojämt. |  |  | |  |  |
| |  |  | | 2011-09-20, 19:56 | #1 | hasteone Nykomling
Medlem sedan: Sep 20, 2011 | Tja! Jag har en Aerox "30 moped" 01a
Original delar förutom:
Jag har ett Technigas effektrör på. Den gick så perfekt i början, mer "lent" och snabbare och mycket piggare.
Nu till problemet, så här ligger det till:
Moppen har börjat låta mer på sistone, men inget avgasläck, för när jag ställer moppen på stödet och gasar medans jag håller handen runt cylindern, där avgasröret ansluter sig till cylindern, men känner ingen luft som blåser på händerna så jag antar att det inte är något avgasläck., Jag undrar skarpt vad det är, hmm. Hur som helst, Ett större problem nedan, som jag MÅSTE FIXA:
Mopeden startar och går bra, när jag har accelerat ett tag, så börjar mopeden att "Gå ojämnt" - Jag håller full gas, moppen accelerar, saktar in, accelerar, saktar in, accelerar, det hugger till varje gång den saktar in. Så att det känns som om jag skulle gasa, bromsa, gasa, bromsa, gasa, Det blir så här i några sekunder, sen börjar mopeden gå som vanligt, accelerar och sticker iväg hyfsat. Detta händer framförallt i uppförsbackar MEN OCKSÅ på raksträcker, men aldrig i nerförsbackar.
Jag hoppas att någon kan ha en lösning, tackar! | | | | | |  |  | | 2012-06-27, 21:05 | #2 | Raggen123 Nykomling
Medlem sedan: Jun 27, 2012 | Vet ej , men kan bero på insugslangen har hoppat av för så var det på min boatian -05 men det här är ju en Yamaha Aerox då självklart , men endast ett tips till dej som behöver! | | | | | |  |  | | 2012-06-28, 18:40 | #3 | A-Traktor_killen Medlem

Medlem sedan: Feb 18, 2006 | Den kanske går för snålt kolla om tändstiftet är brunt och fint oboy brunt, sen kanske du kan kolla närmare om den läcker vid cylindern där kröken sitter alltså om det kommit olja runt om. | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Yamaha forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Yamaha forum) | « Tillbaks till föregående sida | |