Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Mopedfilmer
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Försäkring
» Volvo
» SAAB
» Toyota
» BMW
» VW
» Mercedes
» Nissan
» Skoda
» Citroen
» Audi
» Ford
» Peugeot
» Mitsubishi
» Honda
» Mazda
» Opel
» Renault
» Hyundai

Avanza

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Yamaha forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Aerox går ojämt.

2011-09-20, 19:56#1 
hasteone
Nykomling

Tja!
Jag har en Aerox "30 moped" 01a

Original delar förutom:

Jag har ett Technigas effektrör på. Den gick så perfekt i början, mer "lent" och snabbare och mycket piggare.

Nu till problemet, så här ligger det till:

Moppen har börjat låta mer på sistone, men inget avgasläck, för när jag ställer moppen på stödet och gasar medans jag håller handen runt cylindern, där avgasröret ansluter sig till cylindern, men känner ingen luft som blåser på händerna så jag antar att det inte är något avgasläck., Jag undrar skarpt vad det är, hmm. Hur som helst, Ett större problem nedan, som jag MÅSTE FIXA:

Mopeden startar och går bra, när jag har accelerat ett tag, så börjar mopeden att "Gå ojämnt"
- Jag håller full gas, moppen accelerar, saktar in, accelerar, saktar in, accelerar, det hugger till varje gång den saktar in. Så att det känns som om jag skulle gasa, bromsa, gasa, bromsa, gasa, Det blir så här i några sekunder, sen börjar mopeden gå som vanligt, accelerar och sticker iväg hyfsat. Detta händer framförallt i uppförsbackar MEN OCKSÅ på raksträcker, men aldrig i nerförsbackar.

Jag hoppas att någon kan ha en lösning, tackar!

2012-06-27, 21:05#2 
Raggen123
Nykomling

Vet ej , men kan bero på insugslangen har hoppat av för så var det på min boatian -05 men det här är ju en Yamaha Aerox då självklart , men endast ett tips till dej som behöver!

2012-06-28, 18:40#3 
A-Traktor_killen
Medlem

Den kanske går för snålt kolla om tändstiftet är brunt och fint oboy brunt, sen kanske du kan kolla närmare om den läcker vid cylindern där kröken sitter alltså om det kommit olja runt om.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Yamaha forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Yamaha forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Yamaha forum