Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Försäkring
» Volvo
» SAAB
» Toyota
» BMW
» VW
» Mercedes
» Nissan
» Skoda
» Citroen
» Audi
» Ford
» Peugeot
» Mitsubishi
» Honda
» Mazda
» Opel
» Renault
» Hyundai

Avanza

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Baotian forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

kabelfärger som inte stämmer överrens mellan t-lås och kabelstammen

2011-08-29, 19:19#1 
melvinsson
Nykomling

Är det någon som är haj på elsystemen på en Baotian Sprint?
Stammens kablage är röd-vitrosa?-svart och grön.
Tändningslåset är röd-grön-svart-svartvit (och detta är ett orginalsats till Sprinten.
Sätter jag bara ihop kontaktstycket som det är så går säkringen så fort jag sätter på tändningen.
Exprimeneterar jag lite så får jag bromsljus, blinkers och starten att funka men inget p-ljus/hastigm. eller strålkastarbelysning.....

Vad är galet?

tacksam för svar snarast innan jag eldar upp den angry

2011-08-31, 20:40#2 
melvinsson
Nykomling

Ingen som har nåt förslag? Eller någon som kan jämnföra på din egna moped hur kablarna ihopsatta...

2012-06-06, 23:15#3 
SunKing
Nykomling

Jodå jag hajjar lite men det fanns inte så mycket att hajja på min scooter då dragningen inte stämmer med elschema.

Så jag snittade upp tejpen runt kabelstammen för kunna se bättre och fann en del märkliga skarvkopplingar och att kablar var instuckan i fel ordning i kontaker och det fanns en vit/gul kabel som skulle ge el till lysena fram men den gav inget men jag hittade en brun som gav så jag kopplade på den och så var det en svart som var med där men den gav inget den helller så jag blindade dem och kopplade över + ifrån matar kablar svarta och bruna till kontakterna för lysen och tuta och fick allt att fungera men det tog tid, svordomar och 5st säkringar.

Inte vet jag om detta är till hjälp men jag tror inte att det finns något quickfix eller "rätt sätt" då det är fel i från grunden utan bit ihop óch försök att nysta ut kablaget hittar du + så kan du börja med den att prova den direkt på kontakter o bleck och jag kan tillägga att jag hade både svart brun och vitbrun som matarkablar men den vitbruna den gav ingenting åt något håll så den är nu blindad och scottern den är lika glad för det..

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Baotian forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Baotian forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Baotian forum