Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök husvagnsannonser
» Husvagnshandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Husvagnstester
» Husvagnsforum
» Husvagnslänkar
» Fotogalleriet
» Husvagnsfilmer
» Statistik: Husvagnspriser
» Campingplatser

Övrigt
» Husvagnsförsäkring
» Husvagnsnyheter
» Låna pengar
» Campingtidningar
» Kalender husvagn

Insplanet - Jämför Husvagnsförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Köp och försäljning
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Vem tillverkar egendesignad husbil

2010-05-16, 15:54#1 
zafira
Nykomling

Hej!

Ska köpa husbil snart och skulle behöva tips på tillverkare eftersom det inte går med vilken husbil som helst: nämligen vill jag själv göra planritningen och bestämma detaljerna. Finns det tillverkare som gör sådant, bygger husbilen "tillsammans" med kunden? Ex. vill jag ha rätt "stort" badrum, plats där bak för mina hästar, inte så mycket soffor etc ....

Otroligt tacksam för svar! smile smile

2010-06-12, 18:04#2 
HusbilsHans
Nykomling

Hej, det är inte lätt att hitta sådana människor som kan göra riktiga proffs-jobb karossmässigt, det ska finnas en man i Värmland som iaf har gjort det förr. Jag har en bil som han har byggt, han har /breddat/ en vanlig VW LT 31 15 cm på varje sida med ny plåt och satt in en bastant dörr med 7-tillhållarlås samt riktiga husvagnsfönster osv, ett rent proffsjobb och bra lackad.
I mitt ex. stoppade han dessutom in en fabriksny motor. Jag har kört den i fem år nu och allt har funkat. Planritningen råkade vara just som jag ville ha det, trots att den är speciell!
Med dålig rygg ville jag tex inte sitta i såna där hemska L-formade soffor med dynor. Den här bilen har fyra ergonomiska pilotfåtöljer, snurrbara runt ett mindre bord samt två fasta sängar och en nerfällbar. Ett helt otroligt arbete av en pensionär som sa att han gjorde sånt "som avkoppling".
Just idag har jag besiktat den och fått beröm och glada miner på provningen. De hade aldrig sett ett så välbyggt "hembygge".
Men en sak är om du sen ska sälja en sån specialdesignad bil, inte nog med att det väller av oseriösa "galningar" som ska ha en beg. husbil nästan gratis fast den ska vara lika fin som en bil för en miljon, en sån bil du verkar vilja ha passar knappast nån annan. Att anlita ett företag kostar hur mycket som helst men blir sen inte så mycket värt på marknaden när du ska sälja..
Om du vill så kan jag försöka ta reda på byggarens kontaktuppgifter, vem vet han kanske gör sånt än idag. Men jag kan inte sätta ut dessa här, du får skicka ett pm.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Husvagnar & husbilar » Köp och försäljning

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Köp och försäljning)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Husvagn » Forumstart » Husvagnar & husbilar » Köp och försäljning