| Nytrimmad MT5 dör vid gaspådreg! |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2010-04-10, 12:16 | #1 |
lprteam2 Nykomling
Jag har nyligen införskaffat mig en Honda MT5 för att åka till jobbet på! Tänker ju inte åka original så jag beställde ett komplett trimkit från Rinab innehållande 65cc cylinder, högkomptopp, reedventil, insug, 20mm förgasare, krök, ljuddämpare och massa packningar! Monterade detta och starta moppen! Den spann som en katt! Gött tänkte ja! Men när ja provkörde moppen så vill den dö nästan med en gång jag ger gas! Har prövat att flytta nålen både upp och ner för att ge den mer eller mindre bensin! Men de hjälpte inte! Har testat att vrida på diverse skruvar på förgasaren men utan resultat! Eller i alla fall utan positivt resultat! Drar jag ut choken så går den lite bättre men inte mycket! Så det verkar ju som att den får för lite bensin! Men det konstiga är att ibland så går den bättre och ibland går den nästan inte alls! Ibland kan jag inte gasa mer än att den precis slutar motorbromsa, gasar ja mer så vill den dö direkt!
Vad kan detta bero på? Några förslag?? |
| | |
| |
 |  |
| 2010-04-10, 16:57 | #2 |
drift95 Medlem

Jag vet inte vad det e för fel men däremot så tycker jag att du borde går tillbaka till det du har bytt o kolla allting prices allting
Hoppas det funkar ! :D
Lycka till ! |
| | |
| |
 |  |
| 2010-04-10, 23:45 | #3 |
str4nd__ Moderator
Medlem sedan: Apr 11, 2006 | kolla så reedventilerna är täta. hur långt har du kört såhär? kan ju vara att du måste låta den stå på tomgång lite med tanke på att allting är nytt. |
| | |
| |
 |  |
| 2011-05-22, 21:14 | #4 |
robb13bo11 Nykomling
Medlem sedan: May 22, 2011 | har du något luft filter? och vad för något isåfall? har hatf samma problem |
| | |
| |
 |  |
| 2011-10-04, 21:24 | #5 |
19970 Nykomling
Medlem sedan: Oct 04, 2011 | jag hade först kollat bensinen, hur länge har den legat i, efter ett år hade bensinen i moppen jag köpte "gått ut" och moppen funkade inte, sen bytte dåvarande ägaren bensinen och den startade på 2 kick:) du har inte för mycket olja, om du blandar själv?? har också gjort det misstaget att jag lagt i för mycket olja, en annan sak, rensa avgasröret, moppen gör så om den är igentäppt. bromsvajer eller gasvejer, på en skruvdragare, bruka,(!) funka:) akta benen bara!!;) |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Honda & Suzuki forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Honda & Suzuki forum) |
« Tillbaks till föregående sida |