Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa bil
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Ny kombi efter Honda Accord 2,4, 2006

2010-03-21, 17:09#1 
museo12
Nykomling

Behöver lite tips och idéer. Vår Honda köpte vi 2008 och då tog vi ut den som ny. Har nu kört drygt 3000 mil och det är ett och ett halvt år kvar på nybilsgarantin. Nu hade vi tänkt att köpa en ny bil igen. Den nya Accorden ser fin ut, men det kan vara kul att variera sig. Men, jag antar det blir den bästa affären om jag håller mig till märket.

Andra bilar vi funderat på är Opel Insigna, Citroen C5, Audi A4. Eller kanske vänta på nya Peugoten i 400 serien, fast då har vi väl kört 1000 mil till...... Eller kanske en annan bil...? Behöver lite köpråd.
Egentligen gillar jag komforten i franska bilar, men där så ofta så mycket lulllull som man är rädd ska strejka..... Hoppas på tips!?smile

2010-03-22, 15:57#2 
soul
Moderator

Det bästa är nog om ni provkör de olika modellerna, då ser ni ju rätt snabbt vilken ni trivs bäst i.

Personligen så tycker jag att audi a4:an är trevlig, den är ju lite mer "premium" av de bilarna som du har räknat upp. De franska bilarna håller inte samma standard tycker jag, har vänner med franska bilar och i dem lossnar inredningdetaljer, de gnekar och knakar i plasten osv. Man får ju vad man betalar för ;)

2010-03-24, 09:16#3 
museo12
Nykomling

Jag är egentligen ganska dålig på Audi, men har A4:an Avant fått någon förändring sedan 2007? Är den fortfarande ett snäpp bättre än tex nya Accorden? Beräknas det komma en ny version av A4 till hösten?

2010-03-24, 11:25#4 
AudiRS6
Moderator

Hej!

Audi A4:an kom i helt ny tappning år 2008.
Modellen innan (2005-2008) var egentligen en facelift av modellen innan dess, som kom redan år 2001.

Gamla modellen(2005-2008):
http://www.blocket.se/vasterbotten/Audi_A4_2_0t...
Nya (2008-)
http://www.blocket.se/hassleholm/Audi_A4_Avant_...

Den sistnämnda har vunnit de flesta tester jag har läst. Största nackdelen är inköpspriset.
Har även läst beg-rapporter och ägarna verkar mycket nöjda. Har själv kört ett antal motorer i nya A4:an och jag måste säga att 2.0TDI dieseln på endast 143hk överraskar. Den är riktigt pigg och snål.
Efter detta kom Audi med en miljöbilsklassad variant av samma motor med 136hk som är mycket populär:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/090424-aud...

Förövrigt så är det värt att titta på den senaste A4:an bara för att få se de förföriska främre LED ljus strålkastarna (OBS ej standard):
http://www.garaget.org/?car=172047&image=173063...

Hoppas det hjälpte!

- Inlägget ändrat 2010-03-24, 11:27 av AudiRS6

2010-05-03, 17:55#5 
museo12
Nykomling

Varit ett litet uppehåll i bilköpandet av olika skäl...

Men, jag har en fråga - brukar man få bättre pris vid nyinköp med inbyte om man är märkestrogen??

När man beställer en ny fabrikstillverkad bil vid vilket skede av affären betalar man? Lägger man handpenning först eller hur gör man?

2010-05-03, 18:31#6 
AudiRS6
Moderator

På din första fråga - Nej. Vi är inne på vår tredje Audi från samma ställe och vi får alltid dåliga inbytespriser. Sälj provat så får du 20% mer är vår erfarenhet.

Ja du erlägger en "handpenning" vid benställandet och erlägger sedan full avgift vid uthämtande av bilen.

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil