Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Försäkring och finansiering
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Akta er för aktsam

2010-02-16, 15:49#1 
Glad_hobbymek
Nykomling

Hej

Vill bara varna för sad Aktsam angry som kan framstå som ett billigt alternativ på papperet. Så är inte fallet om olyckan är framme, de lever inte upp till vad de lovar. Jag blev på körd på en parkering vilket resulterade i plåtskador samt en skev framvagn. När jag får tillbaka bilen så har de lagat plåtskadorna men inte framvagnen då de menar på att ett styrstag är rostigt.

Aktsam säger jag måste betala rostiga delar som blivit skadade i krocken så nu står jag här med helförsäkrad och trasig bil som jag själv måste reparera. De vägrar även betala ut min hyrbil (som jag också har avtalad i försäkringen). Man blir ju så djävla matt.

2010-02-16, 16:15#2 
AudiRS6
Moderator

Hej!

Förstår att det kan vara frustrerande. Om ni inte kommer överens är det nog bäst att du kontaktar försäkringsbolaget igen och ni får göra en omprövning.

Du måste ju givetvis ha belägg för ditt påstående angående att du blivit fel bemött. Kanske var styrstaget precis bytt eller bilen ny? Isåfall har du säkert en chans att lyckas med att få allting reparerat.

Lite intressant läsning (Handlar om resor men samma princip som gäller för dig):
http://www.travelmarket.se/cfml/articles.cfm?sh...

MVH
Marcus

- Inlägget ändrat 2010-02-16, 16:17 av AudiRS6

2010-02-16, 18:25#3 
Sven 1
Medlem

Känns som att väldigt många är missnöjda med sitt försäkringsbolag (vilket som helst) efter en olycka. Tror inte heller att ett försäkringbolag som är dyrt för mig skulle göra mer för mig som kund. Själv köper jag "billigast" möjliga.

Ett styrstag håller inte för evigt, är det dessutom rostigt är det troligtvis hög tid att byta den. Det är ju inga stora kostnader, till en V70 kostar dessa runt 180kr/st.

Citat:
De vägrar även betala ut min hyrbil (som jag också har avtalad i försäkringen).

Ring och prata med dem.

2016-06-30, 00:00#4 
hanky
Nykomling

[QUOTE=]Hej
Vill bara varna för sad Aktsam angry som kan framstå som ett billigt alternativ på papperet. Så är inte fallet om olyckan är framme, de lever inte upp till vad de lovar. spela online Jag blev på körd på en parkering vilket resulterade i plåtskador samt en skev framvagn. När jag får tillbaka bilen så har de lagat plåtskadorna men inte framvagnen då de menar på att ett styrstag är rostigt.
Aktsam säger jag måste betala rostiga delar som blivit skadade i krocken så nu står jag här med helförsäkrad och trasig bil som jag själv måste reparera. De vägrar även betala ut min hyrbil (som jag också har avtalad i försäkringen). Man blir ju så djävla matt.
[/QUOTE]

Tack för varningen! :)

- Inlägget ändrat 2016-06-30, 00:02 av hanky

Idag 19:07#5 
fatalex
Nykomling

Finns företaget kvar?

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Bilar » Försäkring och finansiering

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Försäkring och finansiering)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

Redo
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Försäkring och finansiering