|
| överta finskregistrerad bil och få den registrerad i sverige | | |  |  | | 2004-05-30, 11:38 | #1 | piivi Nykomling
Medlem sedan: May 30, 2004 | jag skall ta över en vw passat -89 från en släkting i finland och tänkte typ köra den hit och anmäla att nu finns den här. men så enkelt är det tydligen inte. Jag undrar vad som egentligen gäller. har ringt till vägverket, bilregistret och -provningen, flera försäkringsbolag och får inga eller olika svar....frustrerande!!!
främst undrar jag vad som gäller innan registreringsbesiktning? bilen får köras en vecka har jag nu fått fram. Hur blir det med trafikförsäkringen, mitt bolag trygg hansa har lämnat besked att de endast försäkrar bilar som är registrerade i sverige. Trafikförsäkring kan tydligen köpas vid tullen, har någon en aning om vad det kostar? Vill kunna göra någon form av kostnadskalkyl för även om bilen är i mkt gott skick och kostar nästan inget så är det kanske bättre att köpa bil här om det blir en massa avgifter på att få den hit.
/Piivi | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Nissan, Figaro
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|