Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök husvagnsannonser
» Husvagnshandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Husvagnstester
» Husvagnsforum
» Husvagnslänkar
» Fotogalleriet
» Husvagnsfilmer
» Statistik: Husvagnspriser
» Campingplatser

Övrigt
» Husvagnsförsäkring
» Husvagnsnyheter
» Låna pengar
» Campingtidningar
» Kalender husvagn

Insplanet - Jämför Husvagnsförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Teknik, vård och underhåll
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Det regnar in i husbilen

2005-09-14, 16:07#1 
PerOve
Nykomling

Hej alla erfarna,

har någon erfarenhet av hur man bäst går tillväga att hitta läckor i taket (lister). I min husbil läcker det in när det regnar utmed vänstra sidan, även vid ena takluckan. Är det tillrådligt att byta ut hela taklisten? Någon sade till mig: "Rör inte listerna!!!"

Hur river jag innerväggen, innertaket för att byta ut fuktskadad isolering?

Jag har läst tidigare rekommendationer på detta forum och det är ju en sagolik blandning av råd när det gäller tätningsmassa. "Absolut inte silikon, använd Sikaflex"; "Sikaflex är inte bra på husvagnar, det är bara butylfogmassa som gäller"; "Det går bra med silikon bara den inte innehåller ättika". Vad skall man tro? Casco säljer silikon "Marin & Teknik" där man rekommenderar (på tuben) användning till husvagnar.

Ni som svarar mig, förklara gärna vilka erfarenheter du själv har och inte vad du hört från andra, så är det lättare att lita på råden!

Hjälp!!!!

2005-09-22, 16:20#2 
Stig K
Nykomling

I en Kabe Safir -81 jag hade för några år sedan började det läcka runt takluckorna. det visade sig att någon tidigare ägare hade tätat med silikon, den hade med tiden släppt från plåten. när jag hade torkat ur vagnen och tätat med butyl så började det läcka vid skorstenen, samma sak där, silikon. Jag har talat med mekaniker på tre olika husvagnsfirmor, alla säger samma sak: Butyl!

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Husvagnar & husbilar » Teknik, vård och underhåll

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik, vård och underhåll)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Husvagn » Forumstart » Husvagnar & husbilar » Teknik, vård och underhåll