| Strypning på Loncin 250CC vägreg |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2009-05-23, 22:41 | #1 |
Nedde Nykomling
Medlem sedan: Jun 18, 2007 | Hallo! Vet någon om Loncin 250cc har strypning? |
| | |
| |
 |  |
| 2009-05-23, 23:44 | #2 |
mulle meck Moderator

Medlem sedan: Mar 08, 2007 | har för mig den har katalysator i ljuddämparen och strypt cdi box. Sen är den något ner drevad ca1kugg har jag för mig. |
| | |
| |
 |  |
| 2009-05-24, 16:37 | #3 |
imperator Nykomling
Medlem sedan: May 06, 2009 | Kollat om du har en mutter på gasen som hindrar dig att kunna gasa för fullt? Om de finns en så e de bara att skruva bort den. |
| | |
| |
 |  |
| 2012-04-21, 10:37 | #4 |
adminfyrhjulinge.. Nykomling
Medlem sedan: Apr 21, 2012 | Strypningen på de flesta Atv/Fyrhjulingar sitter i form av en spärrplatta inne i förgasaren. Dessa plattor utan spärrpinne på finns att köpa för några tjugor om du googlar på trimdelar till atv. Denna justering ger ca 10-15 km/h höjning av prestandan på en 500CC. I alla fall på min CF Moto.
Sen kan du alltid söka efter effektljuddämpare till de flesta fyrhjulingar på nätet. En bra effektljuddämpare finns från ca 3000 kr. Dessa bör iofs kompletteras med en s.k. elektronisk trimbox för att maximera effekten. Dessa kostar från 1000 kr.
Men mitt råd är att börja med att kolla om du kan byta ut spärren i förgasaren. Ganska stor skillnad faktiskt! Lycka till och kolla gärna in på mitt projekt Fyrhjulingen så länge! |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Fyrhjulingar / ATV » Teknik & mektips |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik & mektips) |
« Tillbaks till föregående sida |