Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Projektforum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

AudiRS6's Audi Coupé - 89, UPPDATERING 16/4-10 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

2010-05-04, 10:20#176 
str4nd__
Moderator

fast träffen är mellan 11-16 bara. sad aja, får hoppas du kan titta förbi audi. Lite långt för dig sven kanske? wink

2010-05-04, 12:14#177 
Sven 1
Medlem

Det var ju inte så länge. Blir kanske inget "glida runt i stan" där heller, Vingåker är ju en liten ort.

Citat:
Lite långt för dig sven kanske?

Jo det är väl att ta i. Är ju mycket närmare att köra hem till dig än köra till Vingåker. Samt att jag har endel att göra och att jag kanske inte har något jätte intresse för sådana bilar så väljer jag att avståsmile.

2010-05-04, 12:21#178 
str4nd__
Moderator

Njae, men det kommer nog bli att trängas bland allt folk i realcar butiken där tounge

Finns nog de flesta bilmodeller där skulle jag kunna tro. kanske inten citroën bx men aa . din kanske står där om några år? happy

jag tycker iallafall audi borde överväga att dra en sväng till vingåker efter han fixat bilen och visa upp sin audi applause

2010-05-04, 12:27#179 
Sven 1
Medlem

Smålänning som jag är (var, eller hur det nu blir) så kommer jag aldrig lägga så mycket tid och pengar på BXen för att få den att platsa bland de andra åken.

Citat:
jag tycker iallafall audi borde överväga att dra en sväng till vingåker efter han fixat bilen och visa upp sin audi

Ja! Vad har du för tid hos verkstaden i Örebroconfused

- Inlägget ändrat 2010-05-04, 12:28 av Sven 1

2010-05-04, 14:57#180 
AudiRS6
Moderator

Kort träff det där tidsmässigt!sad

Jag kommer vara i Örebro från klockan 9 fram till vi är klara. Tiden är bokad till klockan 6. Sedan är det raka vägen till Stockholm för firande av en god vän som blir 20smile

2010-05-04, 17:17#181 
str4nd__
Moderator

Jo den känns lite kort bigeyes fast deklart, det är ca 200bilar som ställer ut "bara" så.

Då blev det inga omvägar för din del alltså angry

2010-05-09, 17:59#182 
AudiRS6
Moderator

Naah, blir inga omvägarsad

Idag har jag arbetat lite med bilen. Vanlig tvätt givetvis, men även försökt att putsa upp den lite invändigt med hjälp av:

Och:

Ni kan ju se hur det såg ut på förarplatsen innan jag gjorde iordning, tyvärr är förarstolen lite knas som ni ser..(Ska fixas i sommar):

Efter lite rengöring(Notera de nya tygmattorna):

Var allt för idag, på Lördag så blir det nya äventyr för bilen!smile

2010-05-09, 19:51#183 
Sven 1
Medlem

Najssmile. Tygen ser ut att ha klarat sig bra med tanke på dess ålder. Men vad har hänt med förarstolen, ser nästan lite vandalyserad utconfused

Var den där vacuum cleanern något att ha? Eller är en traditionell dammsugare i en klass för sigconfused

Snyggt med de nya tygmattorna, men byt tillbaka till plast när vinterslasket närmar sigsmile.

På lördaglove.
Då vill vi ha bildersmile (och en komfort-recention)smile

2010-05-09, 21:45#184 
str4nd__
Moderator

Nästan värt att jag tar en omväg bara för att få se din audi happy din inredning ser riktigt fräsch ut, och den blev ju inte sämre med de nya mattorna. Okej, sven har rätt med att gummi mattor är bättre på vintern OM man tar ut dom och skakar av dom med jämna mellanrum. Gäller ju för tygmattor med men tygmattor skänker en sådan dära mys känsla laugh Ser så mycket roligare ut tycker jag smile

Jag har nog dock lite lyx med städning av bilen, då jag kan låna en sådandära vatten-dammsugare när jag vill. Sprutar ut vatten och suger upp, blir ohyggligt rent. Fast det värsta är att man ser vattnet när man tömmer ut det bigeyes det ser inte roligt ut när man tänker på att man t.ex suttit i dom stolarna wink

vad är det som ligger på instrumentbrädan? blushing

2010-05-09, 23:49#185 
AudiRS6
Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av Sven 1

Najssmile. Tygen ser ut att ha klarat sig bra med tanke på dess ålder. Men vad har hänt med förarstolen, ser nästan lite vandalyserad utconfused

Tycker jag med, 27000mil drygt har den ju gått så jag får vara nöjdsmile

Först har stolen ett "normalt" slitagemärke på sittdynan på vänstersidan. Jag antar att de har skurit upp runt handtaget för att få fällningen av stolen att fungera igen. Just nu fungerar det inte nämligen.

Citat:

Var den där vacuum cleanern något att ha? Eller är en traditionell dammsugare i en klass för sigconfused

Jag tycker den fungera helt okej! En vanlig dammsugare har dock bättre sugkraft, men denna är klart smidigare. Hade tidigare: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?i...
Fungerade också mycket bra! Men jag tappade bort den...

Citat:

Då vill vi ha bildersmile (och en komfort-recention)smile

Haha, en komfort recension vill du nog inte ha.. Blir nog inte positivtsmile

Citat:
Ursprungligen postat av str4nd__

Nästan värt att jag tar en omväg bara för att få se din audi happy din inredning ser riktigt fräsch ut, och den blev ju inte sämre med de nya mattorna. Okej, sven har rätt med att gummi mattor är bättre på vintern OM man tar ut dom och skakar av dom med jämna mellanrum. Gäller ju för tygmattor med men tygmattor skänker en sådan dära mys känsla laugh Ser så mycket roligare ut tycker jag smile

Helt rätt, ta en omväg du!cool Så mycket mera mys är det, helt rättlove

Citat:
Ursprungligen postat av str4nd__

Jag har nog dock lite lyx med städning av bilen, då jag kan låna en sådandära vatten-dammsugare när jag vill. Sprutar ut vatten och suger upp, blir ohyggligt rent. Fast det värsta är att man ser vattnet när man tömmer ut det bigeyes det ser inte roligt ut när man tänker på att man t.ex suttit i dom stolarna wink

Ångtvätt är det bästa! Hade inte tillgång till det tyvärr, de billigaste är ju överkomliga prismässigt. Men de verkade inte vara så bra dessvärre. Du har tur!smile

Det som ligger på instrumentbrädan är ett "munstycke" till bildammsugarensmile

- Inlägget ändrat 2010-05-09, 23:50 av AudiRS6

2010-05-10, 20:42#186 
Sven 1
Medlem

Citat:
Citat:

Då vill vi ha bilder (och en komfort-recention)

Haha, en komfort recension vill du nog inte ha.. Blir nog inte positivt

Och en recention behöver inte alltid vara positivsmile Och blir det jobbigt finns ju alltid njurbälten att köpa i närmsta MC-tillbehörs butiksmile.

Citat:
Jag antar att de har skurit upp runt handtaget för att få fällningen av stolen att fungera igen. Just nu fungerar det inte nämligen.

Finns det ett samband med:
Citat:
Första grejen gissar jag är en wire till fällningen av baksätet.

Haha, lite faktiskt. Det är fel tyvärr.... Kommer bild på det sen, tråkig grej men man saknar den då den inte fungerar kan jag säga

confused

2010-05-10, 21:39#187 
str4nd__
Moderator

Tror inte heller komforten blir bättre, men körkänslan kan bli bättre. Du får bättre kontakt med marken och blir roligare med lite stummare fjädring på lite mindre och krokigare vägar happy

2010-05-16, 17:57#188 
findus_90
Moderator

På med sänkningen nu så du slipper köra runt i en SUV. blushing

// Findus

2010-05-16, 18:00#189 
AudiRS6
Moderator

Haha men jo det är sant!

Skulle slängt på allt igår men min kontaktman i Örebro fler febersjuksad

Får se när det hela åker på. Inte denna vecka som kommer iafsad

2010-05-16, 22:11#190 
Sven 1
Medlem

Fy viken otur du har med sänkningen Audi, verkligen tråkigtsad.
Hoppas det löser sig inom rimlig tid...
Lycka till!

- Inlägget ändrat 2010-05-16, 22:11 av Sven 1

2010-05-17, 12:51#191 
turbodiz
Moderator

Audi, du kunne jo tatt et møte med Hr. Isberg. Han er god til dette, hans mest kjente jobb er senkingen av Titanic i 1912tounge

2010-05-17, 14:11#192 
AudiRS6
Moderator

Ja, riktigt jobbigt är det och han kan bara Lördagar och jag är uppbokad fram till slutet av Juni varje Lördag...

Haha Turbo grattis på Nationaldagencool

2010-05-17, 21:06#193 
str4nd__
Moderator

Du vet vart du kan vända dig annars audi smile

2010-05-17, 22:09#194 
turbodiz
Moderator

Citat:
Turbo grattis på Nationaldagencool

Takk for detsmile
Får håpe du snart får ordnet senkingen din da. Kom hit ellers, så skal jeg ordne sakenlaugh
Faktisk, om du tar deg bryderiet så skal jeg montere alt uten å ta en krone for detwink

2010-05-18, 18:59#195 
AudiRS6
Moderator

Haha tack pojkarsmile

Om ni kommer till Stockholm är det bara att titta förbismile

2010-05-18, 21:04#196 
Sven 1
Medlem

Norge är vackert, även på sommarensmile
Kan rekomendera Lofoten. Där är det både vackert och när jag var där fanns där inga betalstationerbigeyessmilesmilesmilehappyapplauseapplausehappysmilehappysmilehappysmilehappyhappy

Till Turbo har du bara lite drygt 70mil, Lofoten är ca 180mil...
Många mil att njuta på, för du ska ju hem ocksåsmile

2010-05-18, 21:39#197 
str4nd__
Moderator

......... och ca 40 mil hit, så det är bara välja grin

2010-05-19, 22:31#198 
Kay_Aprilia SR50
Medlem

Hellre Norge isåfall men det säger jag bara för att det rimmar klockrent på mitt efternamn:) xD
Nej men jag hoppas att det löser sig för dig Audi för det är hemskt att gå runt och vänta på något som man vill göra av varenda cell i hela kroppen men inte kan!
Btw hur mycket drar din bil ungefär?

- Inlägget ändrat 2010-05-19, 23:10 av Kay_Aprilia SR50

2010-05-20, 19:18#199 
AudiRS6
Moderator

Haha, jo lite jobbigt just nusad

Den drar drygt 1l/Milen just nu, men det är korta strckor och mycket stad. Men lite mindre om man åker landsvägsmile Då tippar jag på 0,9 eller liknandesmile

2010-05-22, 00:59#200 
turbodiz
Moderator

applause Gratulerer med dagenapplause

1liter på milen liter høres for meget ut, 0.8 burde være mer akseptabelt...

Reklam:

Du är här: Forumstart » Bilar » Projektforum
AudiRS6's Audi Coupé - 89, UPPDATERING 16/4-10 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Projektforum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

Redo
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Projektforum